|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-11-2012, 22:47 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
|
Usterka ukladu ESP i silnika 2.0 TDCI
Witam.
Właśnie jestem po wymianie pompy wtryskowej w Focusie ll 2004r. 2.0 TDCI piszę to bo może komuś się to przydać. Otóż kontrolka ukladu ESP zapalala się już od dwóch lat najpierw było to sporadycznie ale z czasem było coraz częściej do tego raz na jakiś czas pojawiał się komunikat usterka silnika. Pierwsze diagnozy z kodów błędów były różne. Spadki napięcia i kilka razy elektrk "coś tam mi ponoć naprawiał w wiązce elektrycznej ale efekt był na miesiąc i znów to samo. W końcu pojechałem do Aso forda i była decyzja ze muszę wymienić cała wiązkę w komorze silnika no to wymieniłem efekt był odczuwalny natychmiast bo usterka ukladu silnika przestała się pojawiać ale ESP zapalalo się nadał lecz rzadziej. Aż znów nasiliło się na tyle ze z kodów błędów wychodziło za niskie ciśnienie w ukladzie paliwowym. Ale z tym dało się jeździć do momentu kiedy padła turbina. Bo jednocześnie z turbina padła pompa hamulcowa z modułem ESP tzn. hamulce były ale ESP świecilo się ciągle. Jak to wszystko naprawiłem okazało się że kontrolka ESP już zgasła ale przy każdym mocniejszym wciśnięciu pedału gazu znów zapala się ESP a tym razem winna jest pompa wtryskowa Wuwczas ASO stwierdziło ze pompa wtryskowa jest do wymiany. Dowiedziałem się ze w pompie jest jakiś zawór który może być za to odpowiedzialny ale koszt około 600-700 zł (ale nie w ASO bo oni mogą wymienić całą pompę) do tego nikt mi nie dał gwarancji ze ten zawór pomorze. A koszty zostaną poniesione. No to kazałem wymienić cała pompę i efekt jest taki ze jest całkowicie inna -cichsza, równiejsza praca silnika. A koszty tych operacji to turbina + pompa hamulcowa z modułem ESP + pompa wtryskowa + robocizna ASO 9200 + wiązka elektryczna komory silnika (rok wcześniej) 1400 Focus II 2.0 TDCI ten sam silnik jest w Volvo, Citroen C4, C5 i pomyśleć że w opiniach renomowanych fachowców, gazet te silniki mają bardzo dobra opinie!!! Ale z drugiej strony silnik jest nadal nie tknięty bo popsuł się osprzęt silnika. Ale jeżeli te silniki sa tak dobre to co się dzieje z innymi markami silników, samochodów. Generalnie Focus II 2.0TDCI to bardzo dobry samochód z tym silnikiem do momentu jak go nie zaczniemy naprawiać. Mam tylko nadzieję że komunikat Usterka ESP i usterka silnika już mi się nie pojawi bo to co najważniejsze już chyba wymieniłem. Pozdrawiam i może ten referat pomoże kilku osobom w podjeciu decyzji co dalej robić z swoim focusem.
__________________
Hm |
06-11-2012, 11:50 | #2 |
ford::average
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 18-05-2009
Skąd: Szczecin
Model: Ford Focus Turnier
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 116
|
Odp: Usterka ukladu ESP i silnika 2.0 TDCI
A jaki przebieg masz?
|
06-11-2012, 12:01 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 642
|
Odp: Usterka ukladu ESP i silnika 2.0 TDCI
W tej chwili mam 248 tys. km i jest to na 99% faktyczny przebieg tego auta
__________________
Hm |