Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-09-2006, 20:03   #1
sawmaster
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-05-2006
Postów: 192
Domyślnie Jak oszczędzać paliwko

Ja robie tak aby mój escort 1.3 palił po mieście 7l pb 95.
Pare złotych rad:
1)Wymień przewody i świece, najlepiej motocraft podobno super się sprawdzają z fordem
2)przeczyść przepływomierz
3)Jakimś materiałem otul rure dolotowa powietrza aby ciepła nie przepuszczała. Będziesz miał zimniejsze powietrze, a co za tym idzie więcej mocy przy tej samej dawce paliwa, bo powietrze więcej waży im zimniejsze (tego nie zastosowałem)
4)znasz miasto na pamięć i każde światła. Mniej więcej wiesz gdzie długo stoisz na czerownym. Ja wyłączam silnik
5)dojeżdżając do świteł nie wciskaj sprzęgła, to się nazywa hamoweanie silnikiem wtedy nie spala Ci ani kropelki podobnie rób z górki tocz się na biegu bez gazu
6) Może mało kto wie(moze się myle pewnie) ale często jak jedziemy to wciśkamy za bardzo gaz wtedy samochód szybko się rozpędza ale po co mamy szybko się rozpędzać(ograniczenie predkości) wciskajmy płynnie i tyle aby samochód się rozpedzał. Położenia przepustnicy wiele zależy od spalania
7) Jeśli możesz stosuj węższe oponki zamiast 185/65 stosuj 175/65 oraz koniecznie z najmniejszym oporem toczenia. Gwarantowane do 1 litra na 100km
kup ceramizer jeśli masz silnik z dużym przebiegiem oraz magnetyzery, podobno pomagają ale sam nie przekonałem. Wiele osób mówi żeby takie to było super dla silnika to czemu producenci nie stosują tego w produkcji silników. Człowieku spójrz na to inaczej. Producenci samochodów nastawiają się na zysk, a awaryjność samochodów skutkuje większym zapotrzebowaniem na częsci zamienne i servisy. Nie wspomne już o krwiopijczych koncernach naftowych co trzymają z producentami samochodów. Oni mają gdzieś że kowalski nie ma na paliwo!
9) wywal wszystko z samochodu co nawet waży 0,5kg. Możesz zastosować lekkie koło dojazdowe zamiast masywnego standardowego. Z pozoru nic nie daje ale zawsze coś mnie spali.
10)tankuj zawsze lepszą benzyne np 95 w shell jest lepsza niż np98 w stacji np auchan(na własnej skórze doświadczyłem, orlen też syf, nie wiem jak z petrochemią) ponieważ będziesz mniej musiał cisnąć w pedał aby się rozpedzić. Większa radocha z jazdy a tyle samo zaplacisz(prawdopodobnie)
11)wymień olej na jakiś lepszy np Mobil 1. Zmniejszenie oporów tarcia w silniku.
12)może oczywiste ale jak przyśpieszasz to do max 3 tys kręć silnik, a jak jedziesz po mieście 70km to obowiązkow wrzucaj 5 bieg.
13)jeśli nie musisz to wyłącz ogrzewanie i światła w dzień(wg mnie bezpieczeństwo ważniejsze)skutkuje mniejszeym spalaniem
14)nikogo nie zabieraj na pokład poza sobą, 2-3 osoby sprawiają że silnik więcej się musi napocić aby przyśpieszyć. Grubym teściowom wstęp wzbroniony

Chyba już wszystko. Nic więcej nie wymyśliłem. Myśle że jak na prawie 20 lat to dobrze myśle. Moze ktoś coś doda
Pozdrawiam

sawmaster jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2006, 20:22   #2
1olek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar 1olek
 
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
Domyślnie

sawmaster, 7 l silnik 1.3 a moj 2.5 V6 po miescie pali 10.5 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i jezdze z klima :fcp16
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW !
1olek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2006, 21:47   #3
Venetian
ford::advanced
 
Imię: Alek
Zarejestrowany: 03-06-2006
Model: ST220
Silnik: MEBA
Rocznik: 05
Postów: 383
Domyślnie

Cytat:
Napisał sawmaster
4)znasz miasto na pamięć i każde światła. Mniej więcej wiesz gdzie długo stoisz na czerownym. Ja wyłączam silnik
I tak co chwila rozruch ? To raczej nie najlepiej dla silnika prawda ?

Cytat:
Napisał sawmaster
7) Jeśli możesz stosuj węższe oponki zamiast 185/65 stosuj 175/65 oraz koniecznie z najmniejszym oporem toczenia. Gwarantowane do 1 litra na 100km
Tutaj kolego idziesz w kompromis z drogą hamowania, spalanie oczywiście niższe ale bezpieczeństwo również.

Cytat:
Napisał sawmaster
11)wymień olej na jakiś lepszy np Mobil 1. Zmniejszenie oporów tarcia w silniku.
Formula do Fordów jest robiona przez Mobila i kosztuje odczuwalnie mniej.

Cytat:
Napisał sawmaster
12)może oczywiste ale jak przyśpieszasz to do max 3 tys kręć silnik, a jak jedziesz po mieście 70km to obowiązkow wrzucaj 5 bieg.
Ooo i tu sie musze nie zgodzić, każdy silnik ma swoją charakterystyke w funkcji obrotów i nie można powiedzieć że 3000rpm to stricte max bo dla 1.8D to już będzie za dużo, 1.8 16v będzie sie tu czuł najlepiej a np. 13B z mazdy rx-7 będzie miał zdecydowanie za niskie obroty. Druga kwestia jest taka że smarowanie też zależy od obrotów.

Cytat:
Napisał sawmaster
13)jeśli nie musisz to wyłącz ogrzewanie i światła w dzień(wg mnie bezpieczeństwo ważniejsze)skutkuje mniejszeym spalaniem
Bardzo słabe silniki mają 50kW, do powolnej jazdy używamy powiedzmy 15kW (bardzo powolnej), żarówka H7 ma ok. 50W, dwie mają 100W czyli powiedzmy że sprawność alternatora (uwaga strzelam) to 50% czyli mamy zapotrzebowanie na prąd większe o 200W czyli zużycie paliwa powinno wzrosnąć o jakieś 0,987 % czyli z np. 6l/100km do 6.059l/100km, samochód jadący nawet w środku słonecznego dnia na włączonych światłach mijania jest według mnie o tyle lepiej widoczny że nie ma co być sknerą o tych parę mililitrów.

Pozdrawiam
Venetian jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2006, 21:50   #4
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

Ja dodam tyle, że przecież można sobie kupić rower lub wrotki. Wtedy też zaoszczędzimy na paliwie. :fcp2
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2006, 22:06   #5
Venetian
ford::advanced
 
Imię: Alek
Zarejestrowany: 03-06-2006
Model: ST220
Silnik: MEBA
Rocznik: 05
Postów: 383
Domyślnie

tudzież hulajnoge lub po prostu siedzieć na pupie w domu :fcp4
Venetian jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2006, 22:58   #6
KGB
ford::specialist
 
Avatar KGB
 
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
Domyślnie

zmiana opon z 185/65 na 175/65 da widoczne oszczednosci paliwa 0.2l tylko szkoda ,ze na licznikowe 100km
bo w rzeczywistosci przejedzie sie 97.8km :fcp23
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+
Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie
KGB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2006, 23:01   #7
Basia
ford::professional
 
Avatar Basia
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-04-2006
Skąd: Kielce Kobenhavn Albertslund
Model: Ford Mondeo kombi Gold X
Silnik: 2.O TDCi Duratorq
Rocznik: 2008/2009
Postów: 1,911
Domyślnie

no niestety coś za coś tak już jest mniej kilometrów zrobione lecz paliwka jakby więcej. :fcp4
__________________
Pozdrawiam Grzegorz.
Basia jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2006, 23:09   #8
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

sawmaster, dobrze kombinujesz ale nie całkiem... skoro ma sie jeździć w ten sposób to lepiej sprzedać samochód Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
co do gaszenia na światłach to czekam aż Ci nie odpali bo zarżniesz wkoncu rozrusznik - zaoszczędzisz na paliwie 100zł gasząc a remont rozrusznika 200zł :fcp5
co do hamowania silnikiem to do około 1700obr/min nie podaje paliwa, ale ponizej juz niestety podaje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał sawmaster
nikogo nie zabieraj na pokład poza sobą,
hmm.... to zależy od charakteru człowieka i jego skąpstwa (bez urazy)
Cytat:
Napisał sawmaster
jeśli nie musisz to wyłącz ogrzewanie
a powiedz mi po co jak nie w nagrzewnicy zostanie oddany nadmiar ciepła ze strat silnika to w chłodnicy (zakładam ze układ chłodzenia jest w 100% sprawny)

ogólnie jak ktoś lubi moze oszczędzać ale na przykład ja wole nalać te 2 czy 3 litry na 100km (8 - 12 zł) niz byc zawalidrogą, snobem itd... to sie nie opłaca!
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2006, 23:14   #9
sawmaster
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-05-2006
Postów: 192
Domyślnie

powiem tak gdybym miał 1.6 16 v to napewno był wolno nie jeździł male co moze 1.3 ?? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. więc po co mam szaleś i tak nie ma czym a ewentualnie dużo spali przytym
Nie każdy ma ochote na szybką jazde bez trzmanki.
Hehe o tym rozruszniku to w ogóle nie pomyślałem. Mój błąd moze dlatego że nigdy nie wymieniałem :fcp4

[ Dodano: 2006-09-30, 07:52 ]
Artykuł z neta
Ze szczególną pieczołowitością trzeba wykonywać przeglądy przewidziane przez producenta, aby w szczególności układy zasilania, zapłonowy i hamulcowy były w idealnym stanie technicznym. Przedłużanie czasokresu wymiany oleju, filtrów paliwa, oleju czy powietrza skutkuje wzrostem zużycia paliwa. Również blokujące hamulce czy niesprawne łożyska powodujące zwiększone opory tarcia, przyczyniają się do wzrostu zużycia paliwa.

Na koniec jeszcze jeden z zewnątrz niewidoczny czynnik - geometria pojazdu. Ma ona niebagatelny wpływ na wzrost zużycia paliwa, a także na zużycie opon i ogólny komfort prowadzenia pojazdu. Niestety, prawie po każdym wjeździe w większą dziurę czy wyrwę w asfalcie, geometria ustawienia kół w samochodzie zmienia się i powinna być korygowana.

Powszechnie wiadomo, że im większa masa samochodu, tym więcej energii trzeba zużyć na jej rozpędzenie. Energia ta pochodzi z benzyny spalonej przez silnik. Warto więc z bagażnika i przedziału pasażerskiego usunąć wszystkie zbędne przedmioty, których nadmiar wozimy przez Bagażnik dachowy nawet nie obciążony może powodować wzrost spalania o 1 litr na 100 kilometrów podczas jazdy przy prędkości 100 km/h. cały rok. Średnio każde dodatkowe 100 kg balastu może spowodować wzrost zużycia paliwa o 0,5 litra na 100 km.

Na zużycie paliwa niebagatelny wpływ mają także opory powietrza opływającego karoserię. Im szybciej jedziemy, tym silnik samochodu spala więcej paliwa. Warto wcześniej zaplanować trasę podróży i ustalić optymalną średnią prędkość. Jednak nawet jadąc z prawidłową prędkością trzeba zwracać uwagę na dodatkowe akcesoria mocowane do samochodu, które zniekształcają strugi powietrza opływającego samochód. Jeśli aktualnie nie są używane, należy zdemontować wszelkie bagażniki dachowe i uchwyty, np. do przewożenia rowerów. Te akcesoria w zależności od prędkości podróżnej mogą zwiększyć zużycie paliwa nawet o kilkanaście procent np. nawet nie obciążony bagażnik dachowy o 1 litr na 100 kilometrów podczas jazdy przy prędkości 100 km/h. Preferowana przez niektórych kierowców jazda z otwartymi oknami może przynieść wzrost zużycia paliwa o 5 procent.

Źródłem powstawania oporów toczenia są opony, więc dla zmniejszenia oporów i zużycia paliwa można nieznacznie zwiększyć ciśnienie ponad zalecane przez wytwórnie np. o 0,2 atmosfery. W tym zakresie przesada nie jest wskazana, pogarsza się komfort jazdy i inaczej zużywa się bieżnik opon. Jeżeli konstrukcja i przebieg silnika na to zezwala, warto olej mineralny zastąpić olejem półsyntetycznym lub syntetycznym o mniejszej lepkości, który spowoduje spadek oporów w jednostce napędowej i wpłynie na zmniejszenie zużycia paliwa.

Obok sfery techniczno-regulacyjnej na wzrost zużycia paliwa niebagatelny wpływ ma styl i technika jazdy. Obecnie minęły już czasy, gdy samochód był rozgrzewany na postoju. Po odczekaniu kilkudziesięciu sekund należy łagodnie rozpocząć jazdę nie obciążając nadmiernie silnika, dopóki nie osiągnie on normalnej temperatury pracy. Podstawą sukcesu w zmniejszaniu zużycia paliwa jest płynna jazda na poszczególnych przełożeniach bez szalonych zrywów i nagłego hamowania.
sawmaster jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2006, 08:52   #10
jagrall
ford::expert
 
Avatar jagrall
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
Domyślnie

dużo można zaoszczędzić myśląć za kółkiem, jak widzę z daleka czerwone światło nie gazuję jak wariat i potem na hamulec tylko spokojnie hamuję silnikiem, poza tym płynne przyspieszanie i niezbyt mocne wciskanie gazu. u mnie skutkuje, w mieście nie wychodzę z 10 litrów gazu
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein
Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci
jagrall jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:21.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.