|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-09-2012, 21:00 | #1 |
Postów: n/a
|
Proszę o pomoc przy zakupie - FF mk2, 2008, 16V Ti-VCT 115KM
Witam!
Mam okazję niedługo stać się właścicielem FF mk2 z silnikiem benzynowym 1.6 16V Ti-VCT 115KM rok 2008, sprzedaje go znajomy(zaufany) z przebiegiem 70 000km. Bioroąc pod uwagę że nie bede robił wiecej niż jakieś 10-11 tyś rocznie to uważam to za raczej dobry wybór. Ale do sedna sprawy, dziś troszkę "wertowałem neta" i wpadł mi taki oto artykuł: http://www.wykop.pl/ramka/1263599/te...iz-poprzednik/ żeby było szybciej dokładnie o ten fragment mi chodzi : "Gamę benzyniaków otwiera 80-konna jednostka 1,4. Silniki 1,6 występują w wersjach 100 i 115-konnej. Słabszy jest praktycznie bezawaryjny. Mocniejszy wykorzystuje technologię zmiennych faz rozrządu. Jest wyposażony w dwa katalizatory spalin i cztery sondy lambda. – W razie awarii koszty napraw są spore, bo katalizator kosztuje ok. 7500 zł a sonda 800 zł. Poza tym czujniki obrotów są tu zatopione w kole rozrządu. W razie awarii zazwyczaj trzeba wymienić cały rozrząd, a to koszt ok. 3000 zł. Do usterki może prowadzić np. częsta jazda na zbyt niskich obrotach – mówi Marcin Wróblewski z ASO Forda Res Motors w Rzeszowie" po przeczytaniu tego wątku mam juz mieszane odczucia co do tego silnika VCT 115KM, co prawda nie piszą tu że awaryjnośc jest duza ale za to straszą wysokimi kosztami naprawy w przypadku awarii. Dlatego postanowiłem zapytać tu na forum użytkowników lub osób zorientowanych 1. jak z awaryjnością oraz kosztami eksploatacji tegoż silniczka (np. droższy olej itp ??) 2. jak tam spalanie w porównaniu do zwykłej benzynki 1.6 3. może lepiej odpuścić i rozglądać się za wersją 1.6 100 KM ??? Więc jak w temacie proszę o pomoc ! Mam nadzieje ze wybrałem dobry dział, bo co prawda pytanie w większej części dotyczy silnika no ale ogólnie chodzi o zakup autka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam Łukasz Ostatnio edytowane przez forfun26 ; 30-09-2012 o 21:18 |
01-10-2012, 11:32 | #2 |
Moderator
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 804
|
Odp: Proszę o pomoc przy zakupie - FF mk2, 2008, 16V Ti-VCT 115KM
Nie wierz we wszystko, co jest w necie. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ten silnik ma 1 katalizator i tylko dwie sondy to po pierwsze. Katalizator nie kosztuje 7500 tys. tylko niecałe 3400. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z sondą temu kolesiowi tzn. z cenę się udało trafić, ale z rozrządem to już nie bardzo. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kompletny kosztuje około 480 zł a jak doliczyć kółka, o których mówił to jeszcze tylko lub aż 500 zł, więc gdzie te 3000 tys. no chyba, że resztę u nich to robocizna, ale to już by była przesada. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
01-10-2012, 12:51 | #3 |
Postów: n/a
|
Odp: Proszę o pomoc przy zakupie - FF mk2, 2008, 16V Ti-VCT 115KM
Dzięki za rozjaśnienie sytuacji !
A więc pozostaje mi już raczej tylko zfinalizowac zakup Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam ! |
09-09-2013, 19:55 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-04-2007
Skąd: Głogów
Model: Ford Kuga II 2019 St-Line Black & Silver
Silnik: 1.5 EcoBoost 150
Rocznik: 2019
Postów: 38
|
Odp: Proszę o pomoc przy zakupie - FF mk2, 2008, 16V Ti-VCT 115KM
Co prawda już pewnie dawno po zakupie, ale tak dla ścisłości. Silnik 1.6 (100KM) ma jeden katalizator i 2 sondy, ale 1.6 Ti-VCT (115KM) ma już 2 katalizatory i 4 sondy. Co do awaryjności, to napiszę tak: lać zalecany olej (5W30), trzymać optymalny poziom i cieszyć się zmiennymi fazami rozrząduGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Był: Focus MKIII Titanium 1.6 EcoBoost 2011 / Focus MK II 1.6 Ti-VCT GOLD X 2005 / Ford Focus C-Max GHIA 1.6 2004 / Mondeo MK II 1.8 16V GHIA 1997 / Fiesta III 1.1 1989 po prostu biała |
10-09-2013, 18:06 | #5 | |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 03-08-2012
Model: focus mk3
Silnik: 2.0 benzyna automat
Rocznik: 2015
Postów: 68
|
Odp: Proszę o pomoc przy zakupie - FF mk2, 2008, 16V Ti-VCT 115KM
Cytat:
|
|
10-09-2013, 18:30 | #6 |
FCP member
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-04-2013
Skąd: K-G , ZKL
Model: Mondeo mk5 , Fiesta mk6 - do spółki z córką, Focus mk2
Silnik: 2,0 EcoBlue 150 KM , 1,25 75 KM FX Gold, 1,6 100 KM Gold X
Rocznik: 2020, 2004, 2010
Postów: 526
|
Odp: Proszę o pomoc przy zakupie - FF mk2, 2008, 16V Ti-VCT 115KM
da się jeździć wersją 100 km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.,
|
10-09-2013, 22:25 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-04-2007
Skąd: Głogów
Model: Ford Kuga II 2019 St-Line Black & Silver
Silnik: 1.5 EcoBoost 150
Rocznik: 2019
Postów: 38
|
Odp: Proszę o pomoc przy zakupie - FF mk2, 2008, 16V Ti-VCT 115KM
Pewnie, że mało ponieważ apetyt rośnie w miarę jedzeniaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chciałbym mieć więcej, ale to przy następnym zakupie. Zmienne fazy rozrządu lubią wysokie obroty i wtedy właśnie dopiero czuć różnicę. Pewnie, że da się jeździć 100-konną wersją, w normalnej eksploatacji nie widać różnicy (ojczulek ma). Ale jajogłowi z Forda i tak dali ciała ze skrzynią biegów: w obu przypadkach 6 biegów przełożyło by się na mniejszy hałas silnika i pewnie spalanie (mniejsze obroty)...
__________________
Był: Focus MKIII Titanium 1.6 EcoBoost 2011 / Focus MK II 1.6 Ti-VCT GOLD X 2005 / Ford Focus C-Max GHIA 1.6 2004 / Mondeo MK II 1.8 16V GHIA 1997 / Fiesta III 1.1 1989 po prostu biała |