Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-09-2012, 21:00   #1
forfun26
 
Postów: n/a
Domyślnie Proszę o pomoc przy zakupie - FF mk2, 2008, 16V Ti-VCT 115KM

Witam!

Mam okazję niedługo stać się właścicielem FF mk2 z silnikiem benzynowym 1.6 16V Ti-VCT 115KM rok 2008, sprzedaje go znajomy(zaufany) z przebiegiem 70 000km.
Bioroąc pod uwagę że nie bede robił wiecej niż jakieś 10-11 tyś rocznie to uważam to za raczej dobry wybór. Ale do sedna sprawy, dziś troszkę "wertowałem neta" i wpadł mi taki oto artykuł:

http://www.wykop.pl/ramka/1263599/te...iz-poprzednik/

żeby było szybciej dokładnie o ten fragment mi chodzi :

"Gamę benzyniaków otwiera 80-konna jednostka 1,4. Silniki 1,6 występują w wersjach 100 i 115-konnej. Słabszy jest praktycznie bezawaryjny. Mocniejszy wykorzystuje technologię zmiennych faz rozrządu. Jest wyposażony w dwa katalizatory spalin i cztery sondy lambda.
– W razie awarii koszty napraw są spore, bo katalizator kosztuje ok. 7500 zł a sonda 800 zł. Poza tym czujniki obrotów są tu zatopione w kole rozrządu. W razie awarii zazwyczaj trzeba wymienić cały rozrząd, a to koszt ok. 3000 zł. Do usterki może prowadzić np. częsta jazda na zbyt niskich obrotach – mówi Marcin Wróblewski z ASO Forda Res Motors w Rzeszowie"

po przeczytaniu tego wątku mam juz mieszane odczucia co do tego silnika VCT 115KM, co prawda nie piszą tu że awaryjnośc jest duza ale za to straszą wysokimi kosztami naprawy w przypadku awarii.
Dlatego postanowiłem zapytać tu na forum użytkowników lub osób zorientowanych

1. jak z awaryjnością oraz kosztami eksploatacji tegoż silniczka (np. droższy olej itp ??)
2. jak tam spalanie w porównaniu do zwykłej benzynki 1.6
3. może lepiej odpuścić i rozglądać się za wersją 1.6 100 KM ???

Więc jak w temacie proszę o pomoc !
Mam nadzieje ze wybrałem dobry dział, bo co prawda pytanie w większej części dotyczy silnika no ale ogólnie chodzi o zakup autka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam Łukasz


Ostatnio edytowane przez forfun26 ; 30-09-2012 o 21:18
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2012, 11:32   #2
wojtekn
Moderator
 
Avatar wojtekn
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 804
Domyślnie Odp: Proszę o pomoc przy zakupie - FF mk2, 2008, 16V Ti-VCT 115KM

Nie wierz we wszystko, co jest w necie. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ten silnik ma 1 katalizator i tylko dwie sondy to po pierwsze.
Katalizator nie kosztuje 7500 tys. tylko niecałe 3400. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z sondą temu kolesiowi tzn. z cenę się udało trafić, ale z rozrządem to już nie bardzo. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kompletny kosztuje około 480 zł a jak doliczyć kółka, o których mówił to jeszcze tylko lub aż 500 zł, więc gdzie te 3000 tys. no chyba, że resztę u nich to robocizna, ale to już by była przesada. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wojtekn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2012, 12:51   #3
forfun26
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Proszę o pomoc przy zakupie - FF mk2, 2008, 16V Ti-VCT 115KM

Dzięki za rozjaśnienie sytuacji !
A więc pozostaje mi już raczej tylko zfinalizowac zakup Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam !
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2013, 19:55   #4
connect
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-04-2007
Skąd: Głogów
Model: Ford Kuga II 2019 St-Line Black & Silver
Silnik: 1.5 EcoBoost 150
Rocznik: 2019
Postów: 38
Domyślnie Odp: Proszę o pomoc przy zakupie - FF mk2, 2008, 16V Ti-VCT 115KM

Co prawda już pewnie dawno po zakupie, ale tak dla ścisłości. Silnik 1.6 (100KM) ma jeden katalizator i 2 sondy, ale 1.6 Ti-VCT (115KM) ma już 2 katalizatory i 4 sondy. Co do awaryjności, to napiszę tak: lać zalecany olej (5W30), trzymać optymalny poziom i cieszyć się zmiennymi fazami rozrząduGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Był: Focus MKIII Titanium 1.6 EcoBoost 2011 / Focus MK II 1.6 Ti-VCT GOLD X 2005 / Ford Focus C-Max GHIA 1.6 2004 / Mondeo MK II 1.8 16V GHIA 1997 / Fiesta III 1.1 1989 po prostu biała
connect jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2013, 18:06   #5
piters619
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 03-08-2012
Model: focus mk3
Silnik: 2.0 benzyna automat
Rocznik: 2015
Postów: 68
Domyślnie Odp: Proszę o pomoc przy zakupie - FF mk2, 2008, 16V Ti-VCT 115KM

Cytat:
Napisał connect Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do awaryjności, to napiszę tak: lać zalecany olej (5W30), trzymać optymalny poziom i cieszyć się zmiennymi fazami rozrządu
popieram tą opinie, mam auto od roku i nic poza padniętą cewką się nie działo. poza tym jak 115km wydaje mi się mało na to auto, to jak musi być przy 100km. ( nie wiem bo nie jechałem wersją 1ookm)
piters619 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2013, 18:30   #6
Usefull
FCP member
 
Avatar Usefull
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-04-2013
Skąd: K-G , ZKL
Model: Mondeo mk5 , Fiesta mk6 - do spółki z córką, Focus mk2
Silnik: 2,0 EcoBlue 150 KM , 1,25 75 KM FX Gold, 1,6 100 KM Gold X
Rocznik: 2020, 2004, 2010
Postów: 526
Domyślnie Odp: Proszę o pomoc przy zakupie - FF mk2, 2008, 16V Ti-VCT 115KM

da się jeździć wersją 100 km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.,
Usefull jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2013, 22:25   #7
connect
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-04-2007
Skąd: Głogów
Model: Ford Kuga II 2019 St-Line Black & Silver
Silnik: 1.5 EcoBoost 150
Rocznik: 2019
Postów: 38
Domyślnie Odp: Proszę o pomoc przy zakupie - FF mk2, 2008, 16V Ti-VCT 115KM

Pewnie, że mało ponieważ apetyt rośnie w miarę jedzeniaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chciałbym mieć więcej, ale to przy następnym zakupie. Zmienne fazy rozrządu lubią wysokie obroty i wtedy właśnie dopiero czuć różnicę. Pewnie, że da się jeździć 100-konną wersją, w normalnej eksploatacji nie widać różnicy (ojczulek ma). Ale jajogłowi z Forda i tak dali ciała ze skrzynią biegów: w obu przypadkach 6 biegów przełożyło by się na mniejszy hałas silnika i pewnie spalanie (mniejsze obroty)...
__________________
Był: Focus MKIII Titanium 1.6 EcoBoost 2011 / Focus MK II 1.6 Ti-VCT GOLD X 2005 / Ford Focus C-Max GHIA 1.6 2004 / Mondeo MK II 1.8 16V GHIA 1997 / Fiesta III 1.1 1989 po prostu biała
connect jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:11.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.