|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-09-2012, 07:52 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-11-2008
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 119
|
Parktronik i diagnoza błędów
Panowie, mam fabrycznego parktronika, który nie działa. Czu program pcmcan odczyta/zdiagnozuje mi błędy?
|
27-09-2012, 13:07 | #2 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,061
|
Odp: Parktronik i diagnoza błędów
Cytat:
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
28-09-2012, 13:38 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
|
Odp: Parktronik i diagnoza błędów
w sumie bez programu mozna zdiagnozowac uszkodzenia czujnikow. trzeba sie w nie wsluchac. byl juz temat o tym. u mnie jeden czujnik nie laczyl i caly system sie wylaczal z piknieciem i swiecacym przyciskiem off. tak chyba bylo.
co prawda pytanie bylo inne , ale to tak dla przypomnienia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
30-09-2012, 19:03 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-10-2011
Model: c-max
Silnik: 1.8
Rocznik: 2003
Postów: 13
|
Odp: Parktronik i diagnoza błędów
|
01-10-2012, 08:38 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-11-2008
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 119
|
Odp: Parktronik i diagnoza błędów
Kolego
. W tym wątku nie ma jasnej odpowiedzi jak zdiagnozować uszkodzony czujnik. Nasłuchiwanie nic nie daje jeśli system jest OFF.
|
01-10-2012, 09:33 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-07-2010
Skąd: Pionki/Warszawa
Model: Kuga II
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2018
Postów: 233
|
Odp: Parktronik i diagnoza błędów
Zależy jak rozumieć "system jest OFF". Występują różnice między wersją przed i po FL więc napiszę tylko jak to jest w tej drugiej bo taką mam. System może być nieaktywny w przypadku awarii tylko jednego z czujników. W tym stanie miga kontrolka na przycisku i brak jest sygnału dzwiękowego informującego o przeszkodzie. Mimo to pozostałe czujniki pracują, można usłyszeć ich ciche "popiskiwanie". Taki stan też można opisać jako system jest OFF.
|
01-10-2012, 12:10 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-11-2008
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 119
|
Odp: Parktronik i diagnoza błędów
Ja mam wersje przed FL. Po przekręceniu stacyjki 2 sekundowy sygnał z tylnego głośniczka informujący o awarii. Kontrolka OFF świeci cały czas, czujniki nie działają i nie wydaja żadnych dźwięków. Stąd duży problem z diagnozą...
|
01-10-2012, 12:18 | #8 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,061
|
Odp: Parktronik i diagnoza błędów
Cytat:
Moim zdaniem do ogarnięcia przez średnio roztropnego użytkownika Windowsów czy telefonu komórkowegoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
03-10-2012, 20:31 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-11-2008
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 119
|
Odp: Parktronik i diagnoza błędów
Błąd B 1299. To pokazuje komputer. Ktoś ma pojęcie co to może być?
|
03-10-2012, 21:33 | #10 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,061
|
Odp: Parktronik i diagnoza błędów
Cytat:
Trzeba przeczesać wiązkę czujników. Jak będziesz miał problem - to mam wiązkę tylnego parktronika od C-maxa za małe pieniądze (konektory w złączu sa trochę zaśniedziałe). Zasilanie idzie przewodem żółtym a masa brązowym. Zasilanie i masa są rozdzielane w wiązce (do jednego kabla wychodzącego ze złącza w wiązce są dolutowane - w takim zaizoloanym zgrubieniu na kablu - doprowadzenia do wszystkich czujników). Biały i biały z kolorowymi paskami to są sygnały z poszczególnych czujników (sam biały - czujnik zewnętrzny prawy, biały z czerwonym - wewnętrzny prawy, biały z niebieskim - wewnętrzny lewy i biały z zielonym - zewnętrzny lewy). Zasilanie idzie zawsze na pin 1 złącza czujnika, sygnał wychodzi z pinu 2 (środkowego) a masa podawana jest na pin 3 każdego czujnika.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 04-10-2012 o 12:15 |
|