|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-09-2012, 16:57 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-07-2010
Skąd: warszawa
Model: Ford Escort
Silnik: 1.6 16v 90km
Rocznik: 1993
Postów: 29
|
wymiana napinacza linki sprzęgła
Witam
Potrzebuję wymienić napinacz linki sprzęgła,ale nie wiem gdzie on sie znajduje. Możecie mi powiedzieć gdzie on sie znajduje?I czy muszę wymienić również linkę sprzęgła? Z góry dziękuje za pomoc Pozdrawiam |
15-09-2012, 17:38 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: wymiana napinacza linki sprzęgła
o jest cos takiego?
|
16-09-2012, 08:19 | #3 |
ford::professional
Imię: x
Zarejestrowany: 19-08-2009
Model: x
Silnik: x
Rocznik: x
Postów: 1,259
|
Odp: wymiana napinacza linki sprzęgła
Zapewne takie coś chcesz wymienić?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] masz rysunek gdzie to jest. Element nr. 13 Ostatnio edytowane przez lukaszek_socho ; 16-09-2012 o 08:25 |
16-09-2012, 09:54 | #4 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 20-06-2009
Skąd: Piotrków Trybunalski
Model: brak
Silnik: brak
Rocznik: brak
Postów: 855
|
Odp: wymiana napinacza linki sprzęgła
Na początek proponuję odłączenie akumulatora z racji tego , że lepszy dostęp do pedalicji jest wtedy gdy odepniemy całkowicie skrzynkę bezpiecznikową.
Ja tylko ją odpiąłem z zaczepów i spuściłem na podłogę. Następnie zdemontowałem cały filtr powietrza , który przeszkadza w dostaniu się do linki przy skrzyni biegów. Po demontażu filtra , odciągamy linkę do przodu auta i odhaczamy ją z ramienia . Następnie odhaczamy linkę od napinacza przy pedale sprzęgła . Pedał sprzęgła i hamulca jest na wspólnej osi. Oś należy zdemontować. Zaczynamy od zdjęcia zawleczki zabezpieczającej oą po jej lewej stronie , po czym małym młoteczkiem wbijamy oś w kierunku do środka pojazdu o jakiś milimetr . W tym momencie zwolni się nam druga zawleczka , która jest po prawej stronie pedału hamulca. Po zdemontowaniu drugiej zawleczki wypychamy z powrotem ośkę w kierunku w lewo jednocześnie wpychając od prawej strony rurkę lub wałek o śrenicy 12 - 14 mm i długości około 15 cm. Wałek ten lub rurka zabezpieczy nam tuleje dystansowe i pedał hamulca , żeby się nam to wszystko nie rozleciało. Ośka powinna wyjść bez problemu gołą ręką. Po wyciągnięciu ośki , wyciągamy pedał sprzęgła. Demontujemy z niego stary napinacz poprzez odpięcie sprężyny która go trzyma po wewnętrznej stronie pedału. Wyciągamy starą linkę , wypinając ją z uchwytu na skrzyni biegów i wyciągając następnie z uchwytu w grodzi silnika. Po wymianie regulatora (dobrze się przypatrzcie jak przychodzi mała sprężynka przy zapadce , żeby się nie pomylić ) zakładamy pedał sprzęgła w kolejności odwrotnej. Należy tylko pamiętać , żeby ośkę wbić trochę głębiej , żeby zabezpieczyć najpierw zawleczkę po prawej stronie czyli tą obok pedału hamulca potem cofamy ośkę spowrotem i zakładamy zawleczkę tą po lewej stronie. Zakładamy linkę - najpierw wtykamy ją do gniazda w grodzi silnika a puźniej do gniazda przy skrzyni. Linkę najpierw nakładamy na regulator a później naciągając ją zakładamy na ramię wysprzęglika. W zasadzie mamy już po robocie - należy tylko przycisnąć parę razy pedał sprzęgła , żeby się linka ułożyła i pozakładać puszkę bezpiecznikową i klemy na aku. Na koniec dopiszę jeszcze tak : Patrząc od lewej strony na ośkę mamy po kolei: Zawleczka , metalowa ścianka , pedał sprzęgła , krótsza tuleja dystansowa (plastikowa) , metalowa ścianka , dluższa tuleja dystansowa , pedał hamulca , podkładka metalowa , zawleczka. Na końcu ośka jest z jednej strony zaszlifowana - trzeba to trafić w otwór w trzeciej ściance metalowej. Na koniec proponuje kupić ori półksiężyc i nie bawić się w zamienniki.
__________________
moja furmanka : http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=153642 |