Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-09-2012, 16:57   #1
pawked
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-07-2010
Skąd: warszawa
Model: Ford Escort
Silnik: 1.6 16v 90km
Rocznik: 1993
Postów: 29
Domyślnie wymiana napinacza linki sprzęgła

Witam
Potrzebuję wymienić napinacz linki sprzęgła,ale nie wiem gdzie on sie znajduje.
Możecie mi powiedzieć gdzie on sie znajduje?I czy muszę wymienić również linkę sprzęgła?
Z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam

pawked jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-09-2012, 17:38   #2
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: wymiana napinacza linki sprzęgła

o jest cos takiego?
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-09-2012, 08:19   #3
lukaszek_socho
ford::professional
 
Imię: x
Zarejestrowany: 19-08-2009
Model: x
Silnik: x
Rocznik: x
Postów: 1,259
Domyślnie Odp: wymiana napinacza linki sprzęgła

Zapewne takie coś chcesz wymienić?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] masz rysunek gdzie to jest. Element nr. 13

Ostatnio edytowane przez lukaszek_socho ; 16-09-2012 o 08:25
lukaszek_socho jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-09-2012, 09:54   #4
kris71
ford::specialist
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 20-06-2009
Skąd: Piotrków Trybunalski
Model: brak
Silnik: brak
Rocznik: brak
Postów: 855
Domyślnie Odp: wymiana napinacza linki sprzęgła

Na początek proponuję odłączenie akumulatora z racji tego , że lepszy dostęp do pedalicji jest wtedy gdy odepniemy całkowicie skrzynkę bezpiecznikową.
Ja tylko ją odpiąłem z zaczepów i spuściłem na podłogę.
Następnie zdemontowałem cały filtr powietrza , który przeszkadza w dostaniu się do linki przy skrzyni biegów.
Po demontażu filtra , odciągamy linkę do przodu auta i odhaczamy ją z ramienia .
Następnie odhaczamy linkę od napinacza przy pedale sprzęgła .
Pedał sprzęgła i hamulca jest na wspólnej osi.
Oś należy zdemontować.
Zaczynamy od zdjęcia zawleczki zabezpieczającej oą po jej lewej stronie , po czym małym młoteczkiem wbijamy oś w kierunku do środka pojazdu o jakiś milimetr .
W tym momencie zwolni się nam druga zawleczka , która jest po prawej stronie pedału hamulca.
Po zdemontowaniu drugiej zawleczki wypychamy z powrotem ośkę w kierunku w lewo jednocześnie wpychając od prawej strony rurkę lub wałek o śrenicy 12 - 14 mm i długości około 15 cm.
Wałek ten lub rurka zabezpieczy nam tuleje dystansowe i pedał hamulca , żeby się nam to wszystko nie rozleciało.
Ośka powinna wyjść bez problemu gołą ręką.
Po wyciągnięciu ośki , wyciągamy pedał sprzęgła.
Demontujemy z niego stary napinacz poprzez odpięcie sprężyny która go trzyma po wewnętrznej stronie pedału.
Wyciągamy starą linkę , wypinając ją z uchwytu na skrzyni biegów i wyciągając następnie z uchwytu w grodzi silnika.
Po wymianie regulatora (dobrze się przypatrzcie jak przychodzi mała sprężynka przy zapadce , żeby się nie pomylić ) zakładamy pedał sprzęgła w kolejności odwrotnej.
Należy tylko pamiętać , żeby ośkę wbić trochę głębiej , żeby zabezpieczyć najpierw zawleczkę po prawej stronie czyli tą obok pedału hamulca potem cofamy ośkę spowrotem i zakładamy zawleczkę tą po lewej stronie.
Zakładamy linkę - najpierw wtykamy ją do gniazda w grodzi silnika a puźniej do gniazda przy skrzyni.
Linkę najpierw nakładamy na regulator a później naciągając ją zakładamy na ramię wysprzęglika.
W zasadzie mamy już po robocie - należy tylko przycisnąć parę razy pedał sprzęgła , żeby się linka ułożyła i pozakładać puszkę bezpiecznikową i klemy na aku.


Na koniec dopiszę jeszcze tak :
Patrząc od lewej strony na ośkę mamy po kolei:

Zawleczka , metalowa ścianka , pedał sprzęgła , krótsza tuleja dystansowa (plastikowa) , metalowa ścianka , dluższa tuleja dystansowa , pedał hamulca , podkładka metalowa , zawleczka.
Na końcu ośka jest z jednej strony zaszlifowana - trzeba to trafić w otwór w trzeciej ściance metalowej.

Na koniec proponuje kupić ori półksiężyc i nie bawić się w zamienniki.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Napinacz i zapadka.jpg (90.7 KB, 230 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Puste miejsce po pedale.jpg (87.0 KB, 241 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg spryna_w_pedale_349.jpg (96.9 KB, 207 wyświetleń)
__________________
moja furmanka : http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=153642
kris71 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:40.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.