|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-09-2012, 14:02 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-09-2010
Skąd: Warmia i Mazury
Model: Mondeo MK II
Silnik: 1.8 + Lpg
Rocznik: 1997
Postów: 44
|
podłączenie przewodów zapłonowych
witam
mam pytanie odnośnie podłączenia przewodów zapłonowych do cewki w mondeo... otóż kupiłem zamiennik cewkę zainstalowałem ale mam pewien kłopot (dodam że silnik chodzi ok nie zauważyłem jakiś dziwnych objawów na gazie i paliwie, również podczas rozruchu auta). Schemat załączam dla lepszej orientacji... i tu jest coś nie tak bo zamiennik ma zamienione oznaczenie podłączenia 4-1, na oryginale jest 1-4. Problem polega na tym że podłączając wg schematu oznaczeń zamiennika - przewód nr 4 (ostatni cylinder licząc od strony paska rozrządu) jest mocno naprężony bo jest najkrótszy. Ja podłączyłem to wg starego schematu z oryginalnej cewki czyli przewody 1 i 4 nie zgadzają się z schematem z nowej cewki, pozostałe oznaczenia 3-2 się zgadzają. Czy to nie przeszkadza w eksploatacji auta? Czy jest to błąd producenta czy mam podłączyć to tak jak pokazuje cewka i kabel nr 4 ma być naciągnięty na maxa i tak to zostawić? Dzięki za rady i spostrzeżenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
12-09-2012, 14:13 | #2 |
ford::advanced
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 19-11-2010
Skąd: Łódź
Model: Xsara Picasso Exclusive
Silnik: 1,8 16V KME Nevo
Rocznik: 2002
Postów: 289
|
Odp: podłączenie przewodów zapłonowych
Kolego po pierwsze jakiej marki jest zamiennik? Ja też mam zamiennik Visteona ale oznaczenie było takie samo jak na oryginale. Po drugie nie rozumiem trochę dlaczego Ci nie starcza przewód? Według tych dwóch schematów różnica w długości jest żadna. No chyba że te dwa centymetry wyżej-niżej robią taką różnicę. Coś mi się wydaje że spartolili oznaczenie na cewce. Tak czy inaczej różnicy nie zauważysz.
__________________
"Wszystko co najlepsze jest w ludziach" "Mózg jest jak spadochron, działa jak jest otwarty" Ostatnio edytowane przez Maddragon ; 13-09-2012 o 08:05 |
12-09-2012, 14:17 | #3 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,099
|
Odp: podłączenie przewodów zapłonowych
Może być tak, jak podłączyłeś. Zamiana miejscami przewodów 1 z 4, oraz 2 z 3 nic nie zmienia.
|
12-09-2012, 14:21 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-09-2010
Skąd: Warmia i Mazury
Model: Mondeo MK II
Silnik: 1.8 + Lpg
Rocznik: 1997
Postów: 44
|
Odp: podłączenie przewodów zapłonowych
schemat jest podglądowy i niestety właśnie różnica 2-3 cm powoduje że przewód nr 4 jest mocno naprężony, sprawdzałem wg oryginalnego schematu i wg zamiennika nie widać żadnej różnicy pracy w silniku (dobrze się kręci, pali bez problemu czy na gazie czy paliwie, żadnego szarpania). Zamiennik to polskiej produkcji ale nazwa uleciała mi z głowy! I dlatego pytam czy to winna oznaczenia producenta i czy podłączenie wg starego schematu nie zaszkodzi w jakiś sposób silnikowi. Wyczytałem że w mondziu jest "dublowanie" podawania iskry, więc różnicy nie powinno być Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dodam że oznaczenie numeracji podłączenia 3-2 na zamienniku zgadza się z oryginałem, więc taka wpadka u producenta by zaistniała?
Bump: ok dzięki za odpowiedzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Szefuncio ; 12-09-2012 o 14:23 |
12-09-2012, 16:48 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 13-12-2006
Model: MONDEO MK1 Kombi
Silnik: 1.8 16V ZETEC + LPG
Rocznik: 1996
Postów: 281
|
Odp: podłączenie przewodów zapłonowych
Cewka w mondku jest dwuobwodowa. Cylinder 1 i 4 dostają iskrę w tym samym czasie, tak samo cylinder 2 i 3. Tzn. Jeśli na 1 cylindrze masz sprężanie, to na 4 masz wydech. Analogiczne 2-3. Jedna iskra spowoduje zapłon mieszanki, a druga nic nie spowoduje, idzie w straty. Nie ma znaczenia dla silnika czy będzie to 1-4 czy 4-1. Podłącz tak jak było na starej cewce i też będzie chodzić dobrze. Możesz zrobić konfigurację 1-4-3-2, 4-1-3-2, 1-4-2-3, 4-1-2-3. Dla poprawnej pracy silnika jest to wszystko jedno.
|