Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-08-2012, 10:51   #1
Rolandsk
ford::beginner
 
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 17-07-2012
Skąd: mazowieckie
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 36
Domyślnie 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali

witam,

mam problem dotyczący błędu wymienionego w tytule postu.

auto jest po "dzwonku" już po naprawie i prawie całe złożone, wszystko działa z wyjątkiem silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
rozrusznik kręci, pompa jednak nie zasysa paliwa, próby podania go grawitacyjnie nie dały żadnego efektu, silnik nie odpalił także z plaka i jakby delikatnie kichał w przepustnicę.
Po podłączeniu pod KTS Boscha wyskakuje wymieniony błąd, którego nie da się skasować, system podczas kręceniem rozrusznikiem nie pokazuje obrotów silnika tak jakby czujnik wału był uszkodzony.

macie jakieś pomysły co może być przyczyną że silnik nie chce palić ? co jest odpowiedzialny za wyskakujący błąd

wstępnie wykluczmy, choć to też będę dokładnie sprawdzał:

rozrząd - rozbierałem go i był cały, wymieniłem tylko pasek na nowy, co by nie było nie powinno mieć to znaczenia na dopływ paliwa do pompy wtryskowej.
czujnik wału - być może nie pokazuje obrotów przy rozruchu ? ale nie jestem tego pewien
sensor airbag - sprawny, poduchy gasną, KTS nie pokazuje żadnego błędu.


dzięki za sugestie i pozdrawiam

Rolandsk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2012, 12:11   #2
MakGreg
ford::beginner
 
Avatar MakGreg
 
Zarejestrowany: 15-02-2012
Skąd: świętokrzyskie
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 31
Domyślnie Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali

Crash data - to błąd który zapisywany jest w pamięci eprom sterownika airbag i to on prawdopodobnie poprzez immo blokuje możliwość uruchomienia silnika. Jego nie da się wykasować jak zwykłego błędu. Oczywiście Polak potrafi i nie wymieniane są sterowniki tylko wgrywana jest do ich epromu oryginalna zawartość. Po tym zabiegu dopiero kasujesz błąd poduszek i auto ożyje. Opisuję jak to jest w vw i pochodnych chociaż nie wydaje mi się, żeby ford wymyślił coś innego.
MakGreg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2012, 12:12   #3
kolonez
ford::specialist
 
Imię: ...
Zarejestrowany: 24-11-2009
Skąd: ...
Model: ...
Silnik: ...
Rocznik: ...
Postów: 545
Domyślnie Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali

A czy jesteś pewien, że moduł sterowania silnikiem jest sprawny?
Przecież znajdule się on z przodu z lewj strony za zderzakiem, aby się do niego dostać trzeba odkręcić i odgiąć nadkole.
Może właśnie "dzwon" spowodował jego uszkodzenie, lub uszkodzenie złącz (np. złamanie pinu, przerwanie przewodu itp).

Pozdrawiam
kolonez jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2012, 12:16   #4
Rolandsk
ford::beginner
 
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 17-07-2012
Skąd: mazowieckie
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 36
Domyślnie Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali

dzięki Wam za odpowiedź,

sterownik oddawałem do "regeneracji" gość sprawdzał i stwierdził, że w tym samochodzie/konkretnie sterowniku na 100% nie ma czegoś takiego jak zapis CRASH DATA.
czyżby mnie oszukał ? raczej to wykluczam.

po podłączeniu samochodu pod KTS wszystkie błędy airbag zostały wykasowane.

MakGreg - jesteś pewien swojej teorii ?

Ostatnio edytowane przez Rolandsk ; 23-02-2015 o 14:00
Rolandsk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2012, 12:25   #5
piotrali
ford::advanced
 
Avatar piotrali
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 31-05-2012
Skąd: Chojnice
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 223
Domyślnie Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali

Pytanie co jeszcze wymieniałeś w aucie ??. Ja kiedyś miałem przypadek w VW że wymieniałem licznik bo stary miał pękniętą szybkę i auto nie chciało zapalić. W ASO skapneli się co jest dopiero jak zajrzeli do bagażnika i zobaczyli stary licznik.
piotrali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2012, 12:28   #6
Rolandsk
ford::beginner
 
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 17-07-2012
Skąd: mazowieckie
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 36
Domyślnie Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali

nie no licznika nie wymieniałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., kabina nie tknięta, strzeliły tylko poduchy i je wymieniałem.
Rolandsk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2012, 13:45   #7
MakGreg
ford::beginner
 
Avatar MakGreg
 
Zarejestrowany: 15-02-2012
Skąd: świętokrzyskie
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 31
Domyślnie Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali

Co do forda to nie jestem pewien bo temat przerabiałem w seacie. Ale sam komunikat crash data, potwierdza, że moja teoria może być prawdziwa - crash data to nie jest zwykły błąd, to trwały zapis w eprom sterownika i tylko wgranie oryginalnego wsadu rozwiązuje problem. W seacie ten błąd blokował immobiliser stąd konieczność wymiany lub regeneracji sterownika airbag. Najlepiej, jak byś miał nowy (sprawny) sterownik na podmianę. Wówczas będziesz dopiero pewny tej diagnozy.
MakGreg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2012, 13:49   #8
jvc
Feel The Difference
 
Avatar jvc
 
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
Domyślnie Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali

Ja w clio wysyłałem sterownik poduszek (wystrzeliły napinacze tylko) do fachowca do Krakowa, na Śląsku nie znalazłem nikogo kto to potrafił zrobić. Tyle że przed tym samochód odpalał normalnie ,tylko kontrolka airbag się świeciła.
__________________
Pozdrawiam
Mirek




Mój mondek
...Powered by heko...


Bądź
NIEBIESKI-zarejestruj się





jvc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2012, 14:16   #9
Rolandsk
ford::beginner
 
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 17-07-2012
Skąd: mazowieckie
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 36
Domyślnie Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali

dzwoniłem ponownie do speca od regeneracji sterownika airbag,

na 100% twierdzi, ze sensor nie jest winien zamieszania, a coś innego (jakiś inny sterownik gdzie jest to zapisane). Pech chciał, ze nie spojrzałem gdzie ten błąd jest widoczny dla komputera. Domniemywa także to samo co Ty sugerujesz - blokada immo spowodowana błędem.




pozdr.

Ostatnio edytowane przez Rolandsk ; 23-02-2015 o 13:59
Rolandsk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2012, 22:36   #10
setaszi
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 12-10-2004
Skąd: okolice Lublina
Model: ford
Silnik: DW10C , DW10F
Rocznik: 2012 , 2016
Postów: 689
Domyślnie Odp: 2,0 TDCI błąd B10A2 - crash data, silnik nie pali

kolego zadzwoń 601 257 277 powiem co może być przyczyną , wyjaśnie co i jak z poduszkami ale nawet zapis zderzenia w sterownikach nie blokuje uruchomienia silnika, zadzwoń
setaszi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:42.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.