|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-09-2006, 16:51 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 03-09-2006
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 5
|
klima za słabo chłodzi
jeżeli klima słabo chłodzi to oczym może to świadczyć? (rozszczelnienie czy też coś mniej lub bardziej poważnego?) :633: gdzie to załatwić we wrocku i za ile?
|
04-09-2006, 14:30 | #2 |
ford::beginner
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 28-10-2005
Model: Ford KA - żony ;0)
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Postów: 25
|
Jeżeli chłodzi (tylko słabo) to może to świadczyć o małej ilości czynnika chłodniczego - trzeba go poprostu wymienić - jednocześnie sprawdzą Ci ciśnienie w układzie (przynajmniej powinni).
Nabicie klimy ze sprawdzeniem - około 150 zł Zrobi to praktycznie każdy zakład zajmujący sie klimą - ja korzystam z tego na Szwedzkiej i jestem zadowolony. |
05-09-2006, 19:08 | #3 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 09-08-2006
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: FORD FOCUS MK!
Silnik: 1,6i
Rocznik: 2000
Postów: 157
|
witam
polecam auto klimat na szczecinskiej sam z nimi wspolpracuje w wiekszosci przypadkow powodem slabej wydajnoisci klimy jest ucieczka gazu wystarczy 10% ubytku i juz sa problemy,na wlasa reke mozesz spr tez filtr kabinowy ostatni sam sie na to zlapalem (gaz ok cisienia rowniez ale slabo chlodzi ,a tu niespodzianka zapchany filtr) jesli beda ci proponowali barwnik uv polecam raz wydatek a w przypadku nastepnych wyciekow latwiej go zlokalizowac. u mnie spr i nabicie klimy 120 sorki za reklame ale to mniejsze miasto pozdrawiam
__________________
VR6 RWIE DO PRZODU |
12-09-2006, 10:58 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-05-2006
Skąd: Bolesławiec
Model: Inny
Silnik: 3.0
Rocznik: ??
Postów: 213
|
100 ze sprawdzeniem i nabiciem w okolicach Bolesławca. Sam byłem i wymieniałem - żadnego dobijania. Wymiana całości wraz z czynnikiem smarującym!!!
__________________
Pozdrowienia i do zobaczenia na drodze ;-) |
12-09-2006, 13:22 | #5 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 09-08-2006
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: FORD FOCUS MK!
Silnik: 1,6i
Rocznik: 2000
Postów: 157
|
witam
nie ma czegos takiego jak czynnik smarujacy pojecie czynnika stosowane jest tylko do gazow chlodniczych wtedy mowa jest o czynniku chlodniczym r134A,jedak sprezarki sa smarowane specialnym olejem o roznych gestosciach uzaleznionych od wymagan producenta sprezarki stosuje sie nastepujace gestosci 68 100 i 150 jesli nie ma zalecanej gestosci zawsze mozna zastosowac olej o wyzszym wspolczynniku.
__________________
VR6 RWIE DO PRZODU |
13-09-2006, 06:40 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-05-2006
Skąd: Bolesławiec
Model: Inny
Silnik: 3.0
Rocznik: ??
Postów: 213
|
Ja wiem o tym smarowaniu i to nie od jakiegoś łapserdaka a od faceta, do którego zjeżdza się połowa województwa jak inne warsztaty sobie nie radzą ze świrującą klimą....
Mniejsza o nazwę czy to czynnik samarujący czy olej. Czynników chłodniczych jest co najmniej kilka R12, R 22, R134A, RC270, R401A, R404A, R407C, R409A, R142B, R507, R600a Izobutan,Antifrogen i Glikole... to tak na prędce wygooglane - tylko ze najczęściej w autach stosuje się najczęściej własnie Twój R134A. Co do smarowania to do czynnika chłodzacego dodaje się różne oleje w zależności od tego, co jest tym czynnikiem chłodzącym i to też warunkuje jaki olej lejemy. Ważna sprawa to włączanie klimy, nawet w zimie, raz w tygodniu na kilka minut - ma to pomóc w przesmarowaniu całego układu. Błędem jest dobijanie samego chłodziwa bo skoro chłodziwo zwiało to i najprawdopodobniej zwiał częsciowo i olej. Najlepiej jednak przy okresowym serwisie klimy wymienić chłodziwo na nowe z równoczesną wymianą oleju rozpuszczonego w chłodziwie. Ostatnio w trosce o środowisko ludziska kombinuja jak można bo wcale ten R134A to taki nieszkodliwy nie jest. Teraz kombinują klimatyzacje z CO... Tyle, że tu musi być duuużo wyższe ciśnienie. Tyle wiem z długich rozmów z facetem. Jeśli coś poknociłem to popraw. pozdr. arcisz
__________________
Pozdrowienia i do zobaczenia na drodze ;-) |
13-09-2006, 07:21 | #7 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 09-08-2006
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: FORD FOCUS MK!
Silnik: 1,6i
Rocznik: 2000
Postów: 157
|
pelna wyczerpujaca wypowiedz :fcp1 ,uzupelnia ja tylko o info w spr filtra freonu czyli dehydratora zalecana wymiana co 2 lata jednak ze wzgledu na koszta nie stosowana zbyt czesto przez uzytkownikow,
a i jeszcze jedna sprwa-nie ma nic gorszego dla instalacji jak zostawic ja pusta na zime,na wiosne kompresor do wymiany. pozdro
__________________
VR6 RWIE DO PRZODU |
13-09-2006, 11:14 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-05-2006
Skąd: Bolesławiec
Model: Inny
Silnik: 3.0
Rocznik: ??
Postów: 213
|
Potocznie zwany osuszaczem? Jakies 250 zł na stacie ale nie wymianiałem. Nie wiem czym się objawia jego padnięcie. Masz jakies doświadczenia?
__________________
Pozdrowienia i do zobaczenia na drodze ;-) |
13-09-2006, 14:38 | #9 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 09-08-2006
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: FORD FOCUS MK!
Silnik: 1,6i
Rocznik: 2000
Postów: 157
|
jak sama nazwa wskazuje nie jest to tylko filtr mechaniczny ale rowniez chemiczny ktorego zadaniem jest absorbowanie wilgoci z ukladu,kazdorazowe otwarcie ukladu na czas dluzszy niz ok 2 godz kwalifikuje filtr do wymiany mechanicznie bedzie ok jednak wchlonie wilgoc zawarta w powietrzu i straci swoje mozliwosci w tym kierunku.
masz kolizje w skutek czego ucieknie gaz filtr natychmiast do wymiany niektorzy susza w piekarniku ale to tylko moze pogorszyc spr bo mozna uszkodzic go mechanicznie i po zamontowaniu moze dojsc do uwolnienia elementu absorbujacego do ukladu co spowoduje zanieczyszczenie ukladu a w ostatecznosci kosztowna naprawe uladu i sprezarki,wiec nie zalecam takich eksperymetow chlodnictwo robi sie w bialych rekawiczkach tak przyjelo sie mawiac pozdro
__________________
VR6 RWIE DO PRZODU |
14-09-2006, 06:46 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-05-2006
Skąd: Bolesławiec
Model: Inny
Silnik: 3.0
Rocznik: ??
Postów: 213
|
Czyli jak auto nie bite, klima nigdy nie otwierana - jedynie wymiana chłodziwa to jakoś tam powinien sie trzymać - zobacze ile kosztuje ów filtr u kumpla - jak znosna cena, to na wiosne przy przeglądzie zapytam gościa ile ta wymiana kosztuje.
pozdr.
__________________
Pozdrowienia i do zobaczenia na drodze ;-) |