Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-04-2012, 14:22   #1
kamil-112
 
Postów: n/a
Unhappy Brak masy na elektryce w przedziale silnika zetec 16V

Witam, proszę o pomocne rady bo męczę się sam długo z problemem dot. silnika 1,6 16V i nie mam nikogo kto by mógł mi pomóc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Problem polega na tym że w wielu kostkach/złączach elektryki w przedziale silnika zetec nie ma masy, postanowiłem się tym zająć bo auto jeździ strasznie źle i widzę że większość urządzeń (vss, tps, maf, lambda, edis) źle pracuje, zaczełem sprawdzać wszystko zgodnie ze schematami i zauważyłem że sygnały pięknie dochodzą do komputera, zasilanie 12V też się pojawia na urządzeniach tak jak powinno, lecz nie ma masy (są to z regóły brązowe kable), masa się pojawia gdy jest wyłączony zapłon, gdy jest zapłon włączony to ginie masa na przepływce, na czujniku prędkosci, na module zapłonowym edis4 oraz na sondzie lambda, sprawdzałem to testem zwarć miernikiem z buzzerem łącząc dany przewód z karoserią lub silnikiem i miernik "pika" dźwiękiem wiec masa i obwód jest, natomiast po włączeniu zapłonu na wyżej wymienionych urządzeniach miernik już nie daje dźwięku i pokazuje na wyświetlaczu coś koło 0.30, 0.40 albo 0.80 itd.
Nie wiem czy dobrze mierzę ale chyba jest coś źle.
Dodam że to co skłoniło mnie do pomiarów to: zamulony silnik, martwe pole na pedale przyspieszenia, oraz zbyt niskie obroty podczas jazdy na luzie.
Proszę o radę.


Ostatnio edytowane przez kamil-112 ; 18-04-2012 o 15:04
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2012, 15:56   #2
lukaszek_socho
ford::professional
 
Imię: x
Zarejestrowany: 19-08-2009
Model: x
Silnik: x
Rocznik: x
Postów: 1,259
Domyślnie Odp: Brak masy na elektryce w przedziale silnika zetec 16V

Przy odpalonym silniku zmierz napięcie między tym masowym przewodem a masą na karoserii. Powinno być możliwie blisko 0,0V. Jeśli jesteś na 100% pewny, że na danym przewodzie powinna być masa to podaj ją na ten przewód z karoserii pojazdu i sprawdź czy na pozostałych obwodach masa powróci. Jeśli masa powróci a auto zacznie jeździć normalnie to oznaczać będzie, że któryś punkt masowy się uszkodził.

Ostatnio edytowane przez lukaszek_socho ; 18-04-2012 o 15:58
lukaszek_socho jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2012, 16:24   #3
kamil-112
 
Postów: n/a
Domyślnie

Dobrze zmierzę tak jak mówisz.

Cytat:
Napisał lukaszek_socho Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... to oznaczać będzie, że któryś punkt masowy się uszkodził.
a przy okazji tego tego wszystkiego, to znalazłem wyrwane miejsce kabla - zaznaczyłem na foto.
Tego kabla tam nie ma wcale, wie ktoś od czego to jest masa? Może to właśnie przyczyna tego wszystkiego. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał lukaszek_socho Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przy odpalonym silniku zmierz napięcie między tym masowym przewodem a masą na karoserii. Powinno być możliwie blisko 0,0V.
Byłem sprawdzić to napięcie i miernik pokazuje 0,06V. Odkryłem że masa pojawia się (tak jak pojawia sie na wyłączonym zapłonie) gdy wyjmę przekaźnik czerwony R8 systemu wtryskowo zapłonowego i tak samo gdy odłączę całkiem ECU i odłączę wtyczki w komorze silnika wtedy masa jest do tego stopia że miernik piszczy, gdy podłącze ECU, lub byle jaką wtyczkę w komorze silnika to miernik już nie piszczy tylko pokazuje oporność między tym przewodem a karoserią czasem "050", "080" a czasem "020", "030" - takie coś na wyświetlaczu. Więc co, może tak ma być? Czy ktoś by mógł sprawdzić to jak wygląda to u niego? na włączonym zapłonie i wyłączonym zapłonie.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 20110903306.jpg (83.1 KB, 64 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 22-06-2012 o 22:54
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2012, 19:32   #4
tokarzan2
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 21-12-2011
Skąd: Myślenice
Model: Escort
Silnik: 1.8 DOHC
Rocznik: 1992
Postów: 88
Domyślnie Odp: Brak masy na elektryce w przedziale silnika zetec 16V

Kolego ten urwany kabelek idzie na ogrzewanie przedniej szyby.

Ostatnio edytowane przez tokarzan2 ; 19-04-2012 o 19:47
tokarzan2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2012, 20:04   #5
kamil-112
 
Postów: n/a
Talking Odp: Brak masy na elektryce w przedziale silnika zetec 16V

Cytat:
Napisał tokarzan2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego ten urwany kabelek idzie na ogrzewanie przedniej szyby.
Racja ! Dzięki kolego, teraz wiem czemu szyba zimna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Natomiast nadal powyższy problem z masą istnieje w osprzęcie silnika opisywany powyżej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy ktoś mógbył i to rozjaśnić? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez kamil-112 ; 19-04-2012 o 20:15
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2012, 20:46   #6
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Brak masy na elektryce w przedziale silnika zetec 16V

opisz jak dokładnie robisz pomiar tej masy.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2012, 21:55   #7
kamil-112
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Brak masy na elektryce w przedziale silnika zetec 16V

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
opisz jak dokładnie robisz pomiar tej masy.
No np w czujniku vss, rozpinam wtyczkę, i mierzę kabel brązowy z tej wtyczki wkładając miernik tam a drugi przewód miernika do karoseri, miernik ustawiam na test diody. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A reszta tak jak powyżej te wyniki co napisałem, mierzyłem też w we wtyczkach przepływki, sondy lambda i zauważyłem że ta masa tam zachowuje się identycznie i że jest to ten sam kabel ten brązowy.

Dodatkowo powiem że zrobiłem tak jak kolega napisał powyżej - podpiełem masę na "krótko" z własnego kabla i nic to nie zmieniło, nadal np brak działania czujnika prędkośći - obr. 900 poczas jazdy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-04-2012, 22:16   #8
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Brak masy na elektryce w przedziale silnika zetec 16V

masa czujników to nie ta sama masa co masa na karoserii - to pierwsze
po drugie - jakich sygnałów oczekujesz np. z czujnika prędkości? (ptam o czujnik prędkości pojazdu czyli VSS). Od niego zaczniemy. Reszte omówimy później. Opisz dokładnie jak robisz pomiar czujnika VSS. Co z czym podłaczone, jak itp.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2012, 01:39   #9
kamil-112
 
Postów: n/a
Red face Odp: Brak masy na elektryce w przedziale silnika zetec 16V

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Opisz dokładnie jak robisz pomiar czujnika VSS. Co z czym podłaczone, jak itp.
Więc tak, czujnik vss ma 3 kable; mase (brązowy), 12V (czarny) oraz sygnał do kompa (żółty), odnajduję ten przewód sygnałowy który leci do komputera - pin numer 3 w złączu ECU i wpinam miernik między ten pin oraz mase auta, miernik ustawiam na pomiar napięcia i wtedy gdy kręcę czujnikiem - pojawia się raz 12V a raz 0V w zależności od tego jak kręcę tą ośką czujnika vss. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez kamil-112 ; 20-04-2012 o 01:59
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2012, 06:05   #10
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Brak masy na elektryce w przedziale silnika zetec 16V

Cytat:
Napisał kamil-112 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
i wtedy gdy kręcę czujnikiem - pojawia się raz 12V a raz 0V w zależności od tego jak kręcę tą ośką czujnika vss.
czyli wszystko jest jak najbardziej prawidłowo. To jest czujnik Hall'a i tak ma działać. Daje prostokatne sygnały 0-12V a ich częstotliwość zmienia sie w takt szybkości kręcenia czujnikiem. Mało tego, kręcąć ręką, albo kołem bardzo powoli bedziesz miał stały sygnał 0 lub 12 V w zależności jak ustawisz koło/os czujnika. Jesli zatrzymasz aż pojawi sie 12V, to takie napiecie bedzie dotąt az nie przekręcisz osi/koła do nastepnej pozycji. Warunek:czujnik musi byc zasilany, czyli stacyjka właczona i czujnik wpiety w układ.

OK, to jeden czujnik jest ok, opisz nastepny z którym masz problem.

Ostatnio edytowane przez Slawko ; 20-04-2012 o 06:07
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.