|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-04-2012, 09:25 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-03-2012
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2004
Postów: 45
|
Biały dym/para spod maski
Witam,
Sprawa dotyczy zakupionego niedawno Focusa 1.8TDDI z 2004 roku. Samochód został sprowadzony, gdzie w kraju znajomy mechanik wymienił olej, rozrząd (pasek + napinacz), płyny (chłodniczy, hamulcowy, wspomagania) oraz filtry. Po tej wizycie przejechałem samochodem ok. 500km i nie zauważyłem zachowania, które przedstawiam poniżej. Do rzeczy - dzisiaj, po przejechaniu ok. 20km, normalnym tempem (60-100km/h) zauważyłem na światłach (ogólnie na postoju), że spod maski wydobywa się delikatnie biały dym/para. Wskaźnik temperatury płynu był ustawiony w pozycji pionowej z delikatnym przesunięciem w stronę czerwonego pola (od początku tak było). Po dojechaniu na miejsce otworzyłem maskę i stwierdziłem, że dym wydobywa się od strony kierowcy, gdzieś spod/obok akumulatora, z dolnych części silnika i nie śmierdzi (był dla mnie praktycznie bezwonny). Nie da się ukryć, że zdenerowałem się tym faktem, tym bardziej, że w święta jeździłem całkiem dużo z interwałami ok. 100km i przy niższej temperaturze otoczenia nie zaobserwowałem podobnego zjawiska. Zastanawiam się co to może być - czy jakaś woda się skropliła i parowała (chociaż to mało prawdopodobne, ponieważ noc była stosunkowo ciepła i raczej sucha [szyby nie były zaparowane]), czy może olej parował (który znajdował się np. na bloku silnika), czy uszczelka pod głowicą siada? Dodam, że w trakcie jazdy samochód pracował normalnie (obroty, moc, praca silnika) i po godzinie (czyli gdy silnik ostygł) problem zniknął. Przy okazji mam pytanie - czy u Was przy zwiększaniu obrotów silnika rury idące do intercoolera mocno się naprężają i sam intercooler się tak, jakby trochę "unosi"? Proszę o radę, bo nie znam się na tym, jest to mój pierwszy tego typu samochód i nie wiem czy mogę z tym jeździć, czy może umawiać się jeszcze dzisiaj do mechanika. Pozdrawiam, MG Ostatnio edytowane przez Marek ; 31-05-2012 o 15:34 Powód: Dodanie prefiksu |
11-04-2012, 09:50 | #2 |
ford::expert
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
|
Odp: Biały dym/para spod maski
Dym czy para , jeśli para to może tylko gdzieś na wężach czy złączu puszcza płyn chłodniczy .Sprawdż na początek stan płynu chłodnicy w zbiorniczku wyrównawczym jest na nim podziałka min- max .
__________________
......................... Pozdrawiam . |
11-04-2012, 09:54 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-03-2012
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2004
Postów: 45
|
Odp: Biały dym/para spod maski
Teraz nie mam możliwości, ale podczas rozpoznawania problemu rzuciłem szybko okiem i wydawało się, że ilość płynu jest na odpowiednim poziomie (przy rozgrzanym silniku ok. podziałki max).
|
11-04-2012, 14:03 | #4 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
|
Odp: Biały dym/para spod maski
moze po wymianie plynu jeszcze uklad sie nie odpowietrzyl. co do rur interculera to normalne zjawisko musza sie pompowac
|
11-04-2012, 14:14 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-03-2012
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2004
Postów: 45
|
Odp: Biały dym/para spod maski
Rozumiem, że w Focusie odpowietrzanie następuje automatycznie, tylko jakie są tego objawy?
|
11-04-2012, 14:34 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Biały dym/para spod maski
niema zadnych objaw. poprostu sie odpowietrza samo..jezeli przewody nie sa zatkane i uklad chlodzenia byl czysty bez smieci i nie zalany zwykłą woda z ktorej wydobywa sie kamien.
|
11-04-2012, 20:35 | #7 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 22-11-2008
Skąd: Przemków
Model: focus mk1
Silnik: 1.8 zetec
Rocznik: 2000
Postów: 66
|
Odp: Biały dym/para spod maski
sprawdz plastikową rurkę (trójnik) moze pęka u mnie tak było na mocno rozgrzanym silniku parowało jest ona na chłodnicy
|
11-04-2012, 21:00 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 08-07-2009
Skąd: Piaseczno(Wa-wa)/Ostrołęka
Model: PASSAT B8 + VOLVO V40
Silnik: Klekoty po dwa litra
Rocznik: XXI w.
Postów: 461
|
Odp: Biały dym/para spod maski
Coś ci się gotuje pod maską, któryś płyn i na 99 to chłodniczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Btw mg, emdzi, m_g jest tylko jeden Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. hehehe |
11-04-2012, 21:06 | #9 | ||
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Nowa Sól - Berlin
Model: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5CRDi 140KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,675
|
Odp: Biały dym/para spod maski
Cytat:
Cytat:
__________________
Chrysler Voyager, 2001r, 2.5CRDi 140KM - rodzinny autobus Aktualnie na sterydach 167KM/390Nm |
||
12-04-2012, 07:31 | #10 | |||
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-03-2012
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2004
Postów: 45
|
Odp: Biały dym/para spod maski
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Wracając do tematu - wczoraj po przejechaniu dokładnie takiego samego odcinka, podobnym tempem, z podobnym obciążeniem nie zauważyłem dymu/pary. Przed domem, na postoju udało mi się doprowadzić silnik do takiej temperatury, aby włączył się wiatrak na chłodnicy - pochodził kilka sekund i się wyłaczył, co oznacza, że działa poprawnie. Nie zauważyłem również ubytku płynu chłodniczego. Zacząłem szukać różnic pomiędzy trasą do i z powrotem - okazało się, że rano miałem uruchomione ogrzewanie i nawiew. Dzisiaj również jechałem z ogrzewaniem i po ok. 15km znowu zauważyłem delikatnie wydobywający się dym z pod maski (temperatura silnika w normie). Postanowiłem wówczas wyłączyć ogrzewanie i nawiew - po dojechaniu na miejsce (ok. 3km) nie zauważyłem dymu/pary. Spróbuję jeszcze dokładnie to zbadać i dam znać, ale może ktoś miał już podobny problem? Z moich obserwacji wynika, że samochód za granicą musiał trochę stać "pod chmurką", więc może to będzie przyczyną? |
|||