|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-08-2006, 07:23 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
|
zawór upustowy turbiny
kiepsko działa turbo, oleju nie bierze i stad rodzi sie pytanie: czy escort combi 97r. 1.8TD endura posiada zawór upustowy turbiny? a jesli posiada to czy ma ktoś może fotke jak to wyglada?
slychać dziwny szum przy 2-2.8tys.obr./min, szczególnie przy znacznym obciążeniu silnika i gwałtownym przyspieszaniu w tym właśnie zakresie obrotów i brak odczuwalnego wzrostu mocy w momencie włączania sie turba, oraz brak harakterystycznego gwizdu turbiny. jedno z wielu moich podejrzeń pada właśnie na zawór upustowy. czy to może być dobry trop? z góry dziekuje za pomoc. |
16-08-2006, 00:42 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
|
To może być dobry trop, ale zajmij się najpierw zaworem EGR... choć brak świstu może wskazywać, że upustowy jest otwarty. Znajduje się w korpusie turbosprężarki, a sterowany jest dźwignią, która z kolei popychana jest cięgnem z "puszki" przymocowanej do turbiny. Puszka zawiera membranę, na którą działa ciśnienie doładowania. Całość powinna chodzić płynnie i bez zacięć, po pokonaniu ręką bardzo wyraźnego oporu sprężyny (u mnie trzeba użyć dużo siły).
Proponuję zdjąć wąż dolotu powietrza z turbiny i obadać jak obraca się wirnik (czy leciutko i jakie ma luzy).
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s |
16-08-2006, 12:54 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
|
do turbiny sie nie dostane bez demontazu bo nie mam elastycznego przewodu. ale raczej turbina jest zdrowa bo oleju nie bierze. co do zaworu to musze go sprawdzić....
|
16-08-2006, 21:10 | #4 | |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
|
Cytat:
__________________
obecnie: Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990 Transit 2,5D - tranzuś z 1991 ...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r... |
|
18-08-2006, 12:43 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-10-2005
Skąd: łódzkie
Postów: 57
|
podłapałem twój pomysł z pompką @wujek75 i sprawdziłem u mnie czy zwór upustowy działa. Chciałem sprawdzić dlatego, że ręką przy użyciu dość znacznej siły nie mogłem go poruszyć i myślałem że jest zapieczony. Ku wielkiemu mojemu zdziwieniu zwykła pompeczka dała mu radę - przy naciskaniu zawór płynnie otwierał się i zamykał :fcp2
|
18-08-2006, 17:51 | #6 | |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
|
Cytat:
__________________
obecnie: Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990 Transit 2,5D - tranzuś z 1991 ...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r... |
|
20-08-2006, 15:00 | #7 |
ford::professional
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
|
Czy awaria tego zaworu albo jego sterowania (te membrany) mozę przyczynić się do spadania wolnych obrotów do jakichś 700 i silnik gaśnie przy próbie ruszenia bez gazu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ?
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
20-08-2006, 16:13 | #8 | |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
|
Cytat:
...jeżeli chodzi o spadanie obrotów to przyczyny szukałbym gdzie indziej ponieważ turbo zaczyna działać efektywnie powyżej 1800obr/min więc jak to się ma do wolnych obrotów??? :fcp3
__________________
obecnie: Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990 Transit 2,5D - tranzuś z 1991 ...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r... |
|
23-08-2006, 08:13 | #9 | |
ford::average
Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
|
Cytat:
|
|