|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-03-2012, 12:26 | #1 |
ford::average
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Bieruń woj.Śląskie
Model: Ford Transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1997r
Postów: 98
|
Szarpie przy ruszaniu
Kiedy zaczynam ruszać przy normalnym puszczaniu dźwigni sprzęgła i typowych obrotach zaczyna szarpać autem. Jeśli jednak ruszam na wyższych obrotach to nie ma tego zjawiska, ale dzieje się to zapewne kosztem większego zużywania tarczy sprzęgłowej. Tarcze sprzęgłowe powinny być raczej dobre /wymieniałem cały komplet jakieś 25 tys. temu/. Biegi wchodzą dobrze i w czasie jazdy jest wszystko ok. Raczej wykluczam wał, tylny most ale może to poduszki silnika ? Proszę o sugestie dotyczące tematu.
|
25-03-2012, 15:40 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-01-2012
Skąd: Wrocław
Model: Transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996
Postów: 74
|
Odp: Szarpie przy ruszaniu
Miałem podobnie, po wymianie sprzęgła objawy ustąpiły
|
25-03-2012, 16:03 | #3 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Szarpie przy ruszaniu
Cytat:
Przyczyn jest kilka, razem składają się na mocno objawiające się drgania. Moim zdaniem główną przyczyną jest nadpalone koło zamachowe (plus czasem docisk) - widoczne są plackowate przepalenia na obwodzie powierzchni. Przegrzane posiadają inną strukturę krystaliczną niż pozostała powierzchnia, a tym samym inny współczynnik tarcia. Może to być wyciek oleju, mgła olejowa osadza się na elementach ciernych, w temperaturze na powierzchni ciernej olej pali się i osadza pod postacią - podobnie jak wyżej - przebarwionych placków. Na to nakładają się luzy (powstałe z wypracowania) na wielowpustach wałka sprzęgłowego, skrzyni biegów, w dyfrze i na półosiach zwiększające amplitudę drgań wału. Gdyby układ przeniesienia napędu był spasowany, to by wał tak nie skakał. Ja zmieniałem sprzęgło w ostatnim moim 2,5D dwa razy, zawsze drgania powracały, dopiero po trzeciej zmianie jest ok - ale sprzęgło jest bardzo miękkie. I jest takie miękkie już ponad 200.000 km. Podobne problemy są w innych tego typu autach z tylnym napędem - np w Sprinterach, LT-kach itp.
__________________
Zgredzik |
|
26-03-2012, 19:15 | #4 |
ford::average
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Bieruń woj.Śląskie
Model: Ford Transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1997r
Postów: 98
|
Odp: Szarpie przy ruszaniu
Dziękuje za porady. Spróbuję jeszcze tak pojeździć bo w czasie normalnej jazdy nie ma problemu tylko najgorzej w korkach. Pozdrawiam
|
27-03-2012, 15:50 | #5 |
ford::advanced
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 05-05-2011
Skąd: Mielec
Model: Transit, Seat Alhambra
Silnik: 2.5 D, 1.9TDI
Rocznik: 1999, 1999
Postów: 385
|
Odp: Szarpie przy ruszaniu
Nie wykluczone że na zimę objawy ustąpią na lato wrócą itd. Na pewno im zimniej na zewnątrz i sprzęgło chłodniejsze to mniej łapie kangura Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
27-03-2012, 17:36 | #6 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Szarpie przy ruszaniu
Na jakiś czas pomaga ostre przeciągnięcie sprzęgła - coś w rodzaju ostrego ruszenia z dwójki na półsprzęgle. Ale nie wydłuża to jego żywota...
__________________
Zgredzik |