|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-03-2012, 17:47 | #1 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-10-2007
Skąd: Krakow-Wieliczka
Model: B Y Ł Focus Kombi / JEST Fiat Croma
Silnik: 1.8 TDCi / 1.9 16v 150
Rocznik: 2007 / 2008
Postów: 186
|
Odkrecony silniczek EGR 1.8 TDCI co z tym teraz ?
Witam,
wczoraj odkrecilem silniczek egr i po odkreceniu wyskoczyla z mosieznych prowadnic jedna rolka z segerem(oznaczona czerwonym kolorem). Czy to normalne? (zdjecie silniczka jest pogladowe) Problemem bylo zlozenie tego ale jakos sie udalo. Chcialem jeszcze zapytac czy ten trzpien ( oznaczony zieloną strzałka)jak chodzi swobodnie to domyka zawor egr? Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 26-02-2014 o 07:19 |
27-03-2012, 18:37 | #2 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-10-2007
Skąd: Krakow-Wieliczka
Model: B Y Ł Focus Kombi / JEST Fiat Croma
Silnik: 1.8 TDCi / 1.9 16v 150
Rocznik: 2007 / 2008
Postów: 186
|
Odp: Odkrecony silniczek EGR 1.8 TDCI
Wie ktoś jak wyczyscic ten zawór od drugiej strony?
|
31-03-2012, 17:23 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-03-2012
Skąd: Bytom
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 12
|
Odp: Odkrecony silniczek EGR 1.8 TDCI
Witaj,
Czy udało Ci się wyczyścić ten zawór? U mnie jest podobny problem, a mechanik stwierdził, że jedynym wyjściem jest wymiana zaworu z kolektorem za bagatela 1700 PLN :/ pozdrawiam Bartek |
13-04-2012, 19:24 | #4 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-10-2007
Skąd: Krakow-Wieliczka
Model: B Y Ł Focus Kombi / JEST Fiat Croma
Silnik: 1.8 TDCi / 1.9 16v 150
Rocznik: 2007 / 2008
Postów: 186
|
Odp: Odkrecony silniczek EGR 1.8 TDCI
Witam,
dzisiaj z ciekawości odpiąlem wtyczkę od silniczka EGR, ku mojemu zdziwieniu po odpaleniu nie zapalila sie kontrolka silnika. Po odpięciu samochód wyrywa od razu, a juz po osiągnięciu 2000 tys obr, czuć moc. Przed odpieciem jak chcialem ruszyc to samochod przygasal, nie dalo sie bardzo szybko ruszyc ( ogolnie do 2000 obr. reakcja silnika na gaz była opóźniona) Po odpięciu pojechałem na autostradę sprawdzic jak idzie i licznik pokazał 210 km/h. Dopiero po powrocie po zgaszeniu i odpaleniu jeszcze raz samochodu zapalila sie żółta kontolka silnika ale samochód nie wchodzi w tryb serwisowy po ciagnie super powyzej 3 tys obr. Na koniec podpiąłem z powrotem wtyczkę i musiałem 5 razy gasic i odpalac samochod zeby w koncu znikla kontrolka silnika ale znów auto na 1 i 2 strasznie muli. Co sądzicie o jeździe na wypiętej wtyczce? Jakieś konsekwencje z tego powodu mogą być? Pozdrawiam |
16-04-2012, 21:54 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-03-2012
Skąd: Bytom
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 12
|
Odp: Odkrecony silniczek EGR 1.8 TDCI
Witaj,
Teoretycznie nic sie nie powinno wydarzyćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Może zamiast odpinania kabli wstaw zaślepke. U mnie póki co działa, auto odzyskało moc, nie kopci zbytnio przy odpalaniu. Po przejechaniu ok 100 km pojawił się błąd EGR, ale po ponownym uruchomieniu zniknął. Pozdrawiam |
17-04-2012, 14:48 | #6 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-10-2007
Skąd: Krakow-Wieliczka
Model: B Y Ł Focus Kombi / JEST Fiat Croma
Silnik: 1.8 TDCi / 1.9 16v 150
Rocznik: 2007 / 2008
Postów: 186
|
Odp: Odkrecony silniczek EGR 1.8 TDCI
Witaj Diazek,
myślałęm o zaślepieniu ale nie bardzo wiem gdzie. Napisz mi gdzie go zaślepic i czy sam to robiłeś. Wstawie Ci pogladowe zdjecia. Co do błędu egr zaświeciła Ci sie zółta kontrolka silnika czy wchodziłes w tryb serwisowy przez komputer i tam sprawdzałeś? U mnie zaświeciła sie kontrolka ale za to w komputerze bylo czysto (DTC## None) Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 17-04-2012 o 14:51 |
17-04-2012, 19:17 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-03-2012
Skąd: Bytom
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 12
|
Odp: Odkrecony silniczek EGR 1.8 TDCI
Witaj pezet3,
Dokładnie w miejscu, które zaznaczyłeś wstawiłem zaślepkę. Zrobiłem ją z kawałka blaszki, jaka była dołączana do listów pewnej firmy pocztowej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wyjąłem metalową uszczelkę, obrysowałem na blaszce, wywierciłem otwory na śruby, przyciąłem blaszkę piłą kątową by miała jak najbardziej zbliżony kształt i wstawiłem. Auto jest żwawsze, błąd jaki miałem to czerwona lampka + ostrzeżenie "Usterka układu silnika". Po ponownym uruchomieniu, lampka zgasła, w trybie serwisom zero błędów. Podepnę się ELMem, może coś znajdzie. O ile Ci jakaś śrubka w trakcie pracy nie spadnie, to roboty na ok pół godziny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A radość z jazdy - bezcenna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdrawiam diazek |
17-04-2012, 19:25 | #8 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-10-2007
Skąd: Krakow-Wieliczka
Model: B Y Ł Focus Kombi / JEST Fiat Croma
Silnik: 1.8 TDCi / 1.9 16v 150
Rocznik: 2007 / 2008
Postów: 186
|
Odp: Odkrecony silniczek EGR 1.8 TDCI
Diazek a jak sprawa wygląda z odkręceniem dwóch śrub i odgięciem tej metalowej rurki karbowanej, jest w jakis sposob elastyczna?
|
17-04-2012, 20:04 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-03-2012
Skąd: Bytom
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 12
|
Odp: Odkrecony silniczek EGR 1.8 TDCI
Trochę mało miejsca, ale można je odkręcić. Klucz bodajże 8, najlepiej oczkowy i odkręcaj jak jest zimny. Rurkę wystarczy odgiąć na około 1 cm i jest wystarczająco dużo miejsca. Aby mieć wiekszy dostep do kolektora możesz zdjąć osłonę - kilka klipsów + 2 śruby i masz pełny dostęp do całego silnika. Ostrożnie przy zdejmowaniu dolnej osłony( tej odkręcanej) - jest połączona z uszczelką przedniej szyby. No i trzeba odkręcić wycieraczki.
|
17-04-2012, 20:08 | #10 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-10-2007
Skąd: Krakow-Wieliczka
Model: B Y Ł Focus Kombi / JEST Fiat Croma
Silnik: 1.8 TDCi / 1.9 16v 150
Rocznik: 2007 / 2008
Postów: 186
|
Odp: Odkrecony silniczek EGR 1.8 TDCI
Spoko z tym podszybiem, juz mialem przejscie ktore skonczylo sie wymiana szyby :-(, takze teraz juz wiem jak sie z nim obchodzic. Co do zaworu sprawdzales moze po odkreceniu rurki jak wyglada środek, czy bardzo zarypane?
|
|
|
|