|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-07-2006, 16:53 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2005
Skąd: Łódź
Model: Ford Fusion/ teraz Skoda octavia
Silnik: 1,4 benzyna/ 1,4 TSI
Rocznik: 2004/2009
Postów: 47
|
drgajaca kierownica przy 120 km/h
Mam pytanko. Czy któryś z użytkowników Fusiona miał juz przypadek drgań (dosyć wyraźnych) na kole kierowniczym przy jeździe ok 120 km/h. Koła mam 2 razy wyważone tak więc to nie jest przyczyna.Samochód ma przejechane 25 tys .Opony sa fabryczne czyli Good Year. Nie wiem co z tym fantem zrobić ,auto jest od miesiąca po gwarancji,także ASO wezmie za to pewnie ciężką kasę.Jezeli ktoś miał już taki przypadek ,prosze o pomoc
z góry dziekuję :fcp2 :fcp2 |
31-07-2006, 20:16 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 10-02-2006
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4
Rocznik: 2004
Postów: 26
|
Wątek był już obecny na forum więc wiele juz zostało napisane.
Problem niewątpliwie istnieje i nie są to jednostkowe przypadki. Ja osobiscie również doświadczyłem tego typu zachowania kierownicy przy jeździe z prędkoscią w przedziale 120-130 km/h. Niestety nie pomogło wyważenie kół natomiast udało mi się uzuskać poprawę zmniejszając ciśnienie w oponach. Przy zalecanym przez Forda ciśnieniu dla 5 osób drgania kierownicy odczuwałem w stopniu znaczącym ale przy ciśnieniu 2,3-przód i 2.1-tył - drgania są praktycznie niewyczuwalne. |
31-07-2006, 20:44 | #3 |
ford::expert
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
u mnie też drga kierownica w zakresie 120-130 km/h, wcześniej i później spokój. zamierzam sprawdzić wyważenie kół. jak to nic nie da to napewno założę temat :-)
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
31-07-2006, 23:09 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-05-2005
Skąd: Białystok
Model: FORD PUMA
Silnik: 1,7
Rocznik: 2000
Postów: 42
|
Mam dokładnie ten sam problem. Zaczyna sie przy 120, przy 140 puszka z napojem sama opuszcza miejsce obok lewarka. Wyważanie, w róznych stacjach, trzy razy, nie dało rezultatu. Dzisiaj dopiero pojechałem na fajrant "poturlałem koła" na podniesionym aucie. Po prostu mam krzywe felgi, nie wgiete ale tropiace węża. wszystkie cztery. Jedna wiecej inna mniej. Niestety w miare niski profil opon i twarde zawieszenie musi skutkować w taki sposób. Pytajac czy to czeste zjawisko, padła odpowiedz ,ze w tym modelu tak (obsługuja flote Tchibo i Elite). Rozwiazaniem jest nowa felga a pogieta pod zimówki (nizsze prędkości).
Pozdrawiam |
31-07-2006, 23:34 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-06-2004
Skąd: Gdańsk
Postów: 327
|
To samo mam w Mondeo jak mam założone opony zimowe na felgach stalowych. Koła wyważane raz w ASO dwa razy u mechanika i drgania w zakresie prędkości 120-130km/h dalej są wyczuwalne. Jak mam założone alu z oponami letnimi wszystko jest "ok"
__________________
Mondeo 2,0 TDCi 5-Tronic Ghia Executive Platinum 11/2003r. Opel Frontera 2,2 16V Sport 1999R |
02-08-2006, 08:41 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 07-07-2005
Skąd: Warszawa
Model: FUSION / FOCUS
Silnik: 1.4 / 2.0
Rocznik: 2005 / 2009
Postów: 28
|
Ten temat był poruszany już kawał czasu temu. Z tego co pamiętam dotyczył wyłącznie nieszczęśliwych posiadaczy jakiejś ****ianej serii opon Good Year. Zresztą potem Ford się wycofał z ich montowania i zakładał Continental'e.
Poszukajcie dokładnie starych wątków (też w tytule były drgania kierownicy). Pozdrawiam wszystkich |
02-08-2006, 10:13 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-05-2004
Skąd: Katowice
Postów: 67
|
Zjadłem na tym zęby. Drgania są powodowane przez opony Good Year (seria z roku 2003) lub obręcze.
Próbowałem wymieniać same opony albo same obręcze i drgania były nandal odczuwalne. Dopiero wymiana kompletu koło + obręcz pomagało (np. na zimówkach z używanymi, ale oryginalnymi obręczami było wporządku). ASO nie miało pomysłu jak pomóc. Wyważali i wyważali... i zamieniali miejscami koła bądź opony, odwracali itp. i nic! Ostatecznie dali mi nowe kompletne koła z fuzji z połowy 2004 roku i jak ręką odjął. Dziś mam 40 kkm na liczniku i jest ok. (opony Good Year). Trzeba dodać, że Fusion, jako konstrukcja, jest prawdopodobnie BARDZO wrażliwy na takie ułomności kół. pozdro |
02-08-2006, 14:03 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-07-2005
Skąd: Łódź
Model: Ford Fusion/ teraz Skoda octavia
Silnik: 1,4 benzyna/ 1,4 TSI
Rocznik: 2004/2009
Postów: 47
|
Jak myslicie czy po miesiacu od zakończenia gwarancji mam jakies szanse na wyegzekwowanie zmiany opon na bez wad.Jak na to ma sie polskie prawo, czy przysługuje mi jakas rekojmia.Niestety po dopompowaniu kół do poziomu 2,3 p i 2,1 t drgania pozostały.Mysle ze jednak jest to problem opon.Samochód miał zrobiony przeglad w ASO po 2 latach eksploatacji, moze tu jest jakis haczyk. Nie mam zamiaru płacic ASO za wielokrotne wywazanie , a tym bardziej za opony lub felgi.Bardzo prosze o informację jezeli ktoś mial podobny przypadek
dzieki :fcp9 :fcp9 :fcp4 |
02-08-2006, 21:07 | #9 | |
ford::expert
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
Cytat:
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
|
02-08-2006, 21:16 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-08-2005
Skąd: Kalisz
Model: fiat 500x
Silnik: 1.4 MA 170KM AT9
Rocznik: 2016
Postów: 276
|
Zawsze też mogą próbować wmówić Ci ze ja uszkodziłeś (uszkodzenie mechaniczne osnowy) podjeżdżając na krawężnik czy też w na naszych wspaniałych dziurawych drogach. Co do przeglądu mogą powiedzieć ze jak sprawdzali wszystko było ok ..
|