|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-01-2012, 16:57 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-11-2011
Skąd: EX / SZ
Model: Focus
Silnik: 2.0 Duratec-HE
Rocznik: 2006
Postów: 25
|
Poziom oleju w ASB
Mam pewne wątpliwości początkującego użytkownika ASB związane ze skrzynią 4F27E w Focusie MK2, chodzi mianowicie o określenie poziomu oleju w skrzyni. Wyciągnięty bagnet wygląda tak:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zdjęcie robione kalkulatorem, więc wybaczcie jakość. Moje wątpliwości budzi fakt, że niemal cała miarka jest czerwonawa, pokryta cieniutką warstwą oleju, czasami z niewielkimi bąbelkami, jakby spienionego. Zdjęcie tego niestety nie oddaje. Jak rozumiem poziom oleju należy odczytać tak jak zaznaczyłem czerwoną linią na poniższym zdjęciu - czyli pomijając leciutki nalot, a jedynie sugerując się wyraźnym śladem: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Między wskazaniem min i max ile wchodzi oleju? Tak jak przy silnikowym - 1 litr? Z góry dzięki za pomoc. |
21-01-2012, 18:37 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 20-02-2011
Model: Focus II Kombi
Silnik: 2.0 Duratec Automat
Rocznik: 2006
Postów: 153
|
Odp: Poziom oleju w ASB
Mam +/- taki sam widok, gdy sprawdzam poziom oleju w ASB. Tak było jak kupiłem auto, później zmieniałem olej i po wymianie też tak mam - tzn brak jest wyraźnej granicy poziomu oleju (jak w przypadku oleju silnikowego), tylko cała miarka bagnetu jest jakby zachlapana olejem. To pewnie efekt tego, że poziom oleju w ASB sprawdza się przy pracującym silniku.
Ze skrzynią wydaje się być wszystko OK, więc nie myślę o tym zbyt wiele, tylko kontroluje co jakiś czas. Co do pytania zadanego na priva: Jak najbardziej normalnym zachowaniem samochodu z tego typu skrzynią (tzn. taką, gdzie rolę sprzęgła pełni przekładnia hydrokinetyczna) jest pełzanie pod górę, stanie w miejscu, czy delikatne staczanie się po zatrzymaniu - zależnie od kąta wzniesienia. Podsumowując: no stress.
__________________
Pozdr@wiam Robek |
21-01-2012, 18:50 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-11-2011
Skąd: EX / SZ
Model: Focus
Silnik: 2.0 Duratec-HE
Rocznik: 2006
Postów: 25
|
Odp: Poziom oleju w ASB
RobekK4 dzięki serdeczne za odpowiedź.
Myślę nad dolaniem oleju do skrzyni, by wskazanie było bardziej na środku między min i maks. Co do zachowania skrzyni - od momentu zakupu nie budziło ono moich zastrzeżeń ani niepokoju, aż do wczoraj, gdy zmuszony byłem zatrzymać się na stromym podjeździe. Jeśli piszesz, że w takiej sytuacji ma prawo się stoczyć to szczerze powiem, że mnie uspokoiłeś, bo szukając info na sieci spotykałem się raczej z opiniami, że auto powinno stać mimo stromizny. Gdy nachylenie jest nieco mniejsze - stoi, przy niewielkim - zaczyna pełznąć. Ile to człowiek się jeszcze musi nauczyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |