|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-01-2012, 15:06 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Spalanie 2.5D dziwne wyniki.
Robiłem ostatnio dłuższą trasę za jednym zamachem ok 700km w obie strony, w jedną jechałem autem załadowanym (masa rzeczywista ok 3500kg), a wracałem i miałem masę rzeczywistą ok 2400kg. Zawsze tankuję na jednej stacji i zazwyczaj przy tym samym dystrybutorze, do pełna. Zrobiłem 360km, tankowałem się na śląsku i po przeliczeniu wyszło, że załadowany spalił 7,92L / 100km, wróciłem do domu, zatankowałem jak zwykle pod korek i wyszło... 10.30L / 100km ?! Skąd ta różnica?
Warunki jazdy takie same, prędkość i natężenie ruchu bardzo porównywalne, warunki drogowe porównywalne. Silnik dogrzany, temperatura po środku skali, wszystko tak jak powinno być i zaskoczyło mnie niskie spalanie na załadowanym (kiedyś nieco niższy wynik udało mi się uzyskać na pusto 7,56L / 100km) w podobnych warunkach jazdy. Zazwyczaj w warunkach normalnej eksploatacji mam spalanie rzędu 10,5 - 11,8L / 100km (cykl mieszany, sporo chodzi na wolnych obrotach) przy wolnossącym 2.5D 76KM/80KM (baran bez katalizatora, wyłączony EGR, nowe wtryski, nowy rozrząd, ustawione luzy zaworowe) na moście 4.63 bliźniak. Optymalne (Najniższe) spalanie osiagam przy ~2700-2800rpm (wg obrotomierza), co odpowiada licznikowej prędkości ~95km/h (92km/h wg GPS). Wytłumaczcie mi, jakim cudem na pusto spalił ponad 2L / 100km mniej, gdzie masa byla ponad 1/3 większa, obrys pojazdu taki sam, warunki jazdy podobne. Czy to po prostu 'słabe litry' mają na mojej stacji?!
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
06-01-2012, 15:31 | #2 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
Odp: Spalanie 2.5D dziwne wyniki.
Cytat:
Ja kiedyś na stacji Shella na Stawkach w Warszawie zatankowałem do pełna w Transicie 2,5D ponad... 90 litrów (a miałem jeszcze tak na oko ze 7 - 10 litrów). Napisałem do nich pismo (biorę zawsze fakturę, więc jest dowód), że jak to możliwe, skoro pojemność baku wynosi 70 litrów. Odpowiedział jakiś Bardzo Ważny Główny Specjalista Od Czegoś Tam, który w piśmie podał Bardzo Mądry Wzór, że Pc = Pz + Pw + Po, gdzie Pc to pojemność całkowita, Pz - pojemność zbiornika, Pw - pojemność wlewu, Po - pojemność odpowietrzenia i że jeżeli to uwzględnić, to te prawie 100 litrów da się zmieścić... I tak ble, ble, ble. Potężny Shell ma zawsze rację - przygłupiasty kliencie...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 07-01-2012 o 13:50 |
|
06-01-2012, 16:38 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,661
|
Odp: Spalanie 2.5D dziwne wyniki.
Nie mam pojęcia jak jest w transitach, ale np. w seacie Ibiza, którego mam w domu takie różnice są możliwe.
Bierze się to z dodatkowej pojemności zbiornika po odpowietrzeniu. Dokładnie: zbiornik ma standardowo 45 l pojemności. Kiedyś na stacji (w baku było ok 2-3 litry) zalałem 52 litry !! Oczywiście wziąłem fakturę i żądałem wyjaśnień. Nikt nie wiedział o co chodzi. Już sam dokopałem się informacji że po odpowietrzeniu dokładnym zbiornika (tzn paliwo stoi pod korkiem za chwilę poziom opada, dolewamy i tak w kółko) można wlać jeszcze około 10l Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie ta teoria się sprawdziła, bo zrobiłem na zbiorniku 200km więcej niż normalnie. |
06-01-2012, 17:04 | #4 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
Odp: Spalanie 2.5D dziwne wyniki.
Cytat:
Tak na poważnie: miałem 3 różne Osły, przejechałem nimi grubo ponad mln km i nigdy nie łyknęły więcej jak 72 litry... (oprócz tego przypadku). Nawet wtedy, gdy płukałem cały układ po zatankowaniu kwasu i zbiornik był całkowicie opróżniony z paliwa.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 07-01-2012 o 13:39 |
|
06-01-2012, 19:16 | #5 |
ford::average
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Bieruń woj.Śląskie
Model: Ford Transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1997r
Postów: 98
|
Odp: Spalanie 2.5D dziwne wyniki.
Miałem parę lat temu podobną sytuację. W jedną stronę dociążony na trasie około 700km wyszła mi średnia 7,5 l; z powrotem lżejszy o około 200 kg myślałem, że będzie jeszcze mniej. Wyszła 10,2 litra mimo,że jechałem delikatniej. Najpierw przypuszczenia, oczywiście kiepskie paliwo. Zatankowałem nowe raz i dziesiątki razy i bz. Sprawdziłem zawory, były w porządku.Wziąłem pod uwagę wtryski a ponieważ autko miało już spory przebieg, po prostu kupiłem nowe i dalej bz.Wreszcie pojechałem do pompiarza; wybudował pompę, wyregulował i problem zniknął.Z tym, że jak miałem ten problem to po uruchomieniu silnika kopcił przez kilka minut. A tak naprawdę co się stało tak nagle to nie wiem.
|
07-01-2012, 02:59 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: Spalanie 2.5D dziwne wyniki.
Panowie, panowie, panowie...
Olej napędowy nie rozszerza się jak benzyna (benzyna znacznie zwiększa swoją objętość pod wpływem teperatury, przekonalem się o tym kiedyś tankując w nocy 15*C Sierrę 'pod korek' benzyną a w dzień na słońcu +40*C i... zaczeła się wylewać z baku (!)) , teraz tak, jako że pociąłem już jednego angola mam bak paliwa z niego i z czystej ciekawości kiedyś to sprawdzałem sobie, do samego wlewu jest niecałe 73L (68L zbiornik paliwa wg ksiażki + 'szyjka' 5L) biorąc pod uwagę uż nawet pojemność układu paliwowego od zbiornika po wtryskiwacze nie ma więcej niż 1,5L wraz z objętością filtra. Do kanistra 5L (jakiś z marketu) wchodzi... 5,60 dm3 paliwa, do bańki po płynie do spryskiwaczy 5L wchodzi 5,1 dm3 paliwa. Czyżbyśmy byli oszukiwani co krok? Weźmy menzurkę 1 dm3 (litr wzorcowy) ciekawe ile 'wypluje' dystrybutor, a ile pokaże menzurka? Czy takie coś może być dowodem przeciwko stacji paliw?
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
07-01-2012, 10:49 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-07-2011
Skąd: Limassol/CYPR
Model: Ford Transit/CUSTOM
Silnik: 2.5D/2.2
Rocznik: 1995/2015
Postów: 432
|
Odp: Spalanie 2.5D dziwne wyniki.
Jesli mialbys konkretne dowody na to ze dystrybutor nr (X) na stacji (Y) mieszczacej sie tu i tu podaje bledne ilosci paliwa na zegarze w porownaniu do tego co nalales moglbys zglosic to do PIH. Przyjada, pomierza, jednak kazdy dystrybutor oraz rodzaj paliwa ma jakies swoje dopuszczalne odchylenia/tolerancje itd etc. Jezeli okaze sie ze te tolerancje sa przekroczone - Tobie beda nalezaly sie przeprosiny + zwrot roznicy jaka byla w tym konkretnym przypadku. Wlasiciel stacji MOZE ale nie musi od razu byc ukarany mandatem kilka lat temu bylo to maks do 5tys ale zazwyczaj oscylowalo ok 500 PLN. Mielismy kiedys w Lodzi taka stacje na wiadukcie na Aleksandrowskiej (prowadzil ja taki cygan) co roku jak robili kontrole wpisywali stacje na te czarne listy, ktore opisuja nieuczciwych dystrybutorow, facet placil mandaty, zwracal roznice klientom, ktorzy przyniesli rachunki i... dalej bylo to samo.(paliwo z siara, niezgodne wskazania itd). I tak przez kilka lat az sprzedal stacje.
|
08-01-2012, 23:28 | #8 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Odp: Spalanie 2.5D dziwne wyniki.
Cytat:
W Wigilię zrobiłem pomiar przy jeździe 2x150 tam i nazad. Toyotka spaliła "pod wiatr" prawie1 litr więcej - a dotankowałem dla pomiaru z tego samego MOJEGO baniaka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D |
|
09-01-2012, 00:42 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: Spalanie 2.5D dziwne wyniki.
Dziś znów robiłem śląsk i się wk.....
Znów tankowałem w Bytomiu, pod korek az sie wylało (!) spalanie do wyszło 8,6L/100km (ale wiozłem nie 1T Stilo, tylko 1,7T C5) i mnie trafiło, spowrotem w Lubinie 12L / 100km wyszło. Wkurzyłem się jutro jadę do Legnicy do oddziału PIH. To już szczyt.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
09-01-2012, 01:24 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Odp: Spalanie 2.5D dziwne wyniki.
Od jutra tankuj w Czeladzi (zaraz obok) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PIH-owi daj problem na piśmie - wtedy muszą odpowiedzieć. Na wszelki wypadek zastrzeż swoje dane wyłącznie do wiadomości PIH.
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D |