|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-11-2011, 21:42 | #1 |
Postów: n/a
|
Ti_VCT Klekot silnika zimnego
Witam,
zauważyłem teraz gdy nastały już zimne dni, że silnik w moim Focusie GDY JEST ZIMNY klekocze jak diesel... gdy się rozgrzeje klekot ustaje. Ale tylko wtedy gdy silnik jest zimny, wlącze ok chodzi jak diesel, jadę....dalej chodzi jak diesel u mnie to długoo trwa, aż się rozgrzeję to dopiero znika ten dźwięk - klekot. Może to po prostu normalne dla tego silnika....?? A jakie są objawy padanie tych fazatorów ? Tylko ten klekot? u mnie to trwa z 5-10min |
24-11-2011, 22:08 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Ti_VCT Klekot silnika zimnego
Było -jest i będzie.Z tym silnikiem tak już jest.Tez klapie i jeżdżę.
Pisz do Ford Motor Polska. Choć mnie odesłali do ASO ,a tam -rozkładają ręce. U mnie trwa 2-3 sek po zakręceniu. A na jakim oleju jeździsz?Jaki przebieg? Ostatnio edytowane przez makary ; 24-11-2011 o 22:10 |
24-11-2011, 22:46 | #3 |
Postów: n/a
|
Odp: Ti_VCT Klekot silnika zimnego
Olej Total 5W30 przebieg 108 tyś km.
Kolego też to masz? Taki sam silnik masz? I... co u ciebie nie wyskakuje dioda check egine itp? Od kiedy to masz? |
25-11-2011, 21:45 | #4 |
Postów: n/a
|
Odp: Ti_VCT Klekot silnika zimnego
Pojawiło się jak miałem ok 107kkm.. Dioda żadna się nie pali, OBD błedu nie pokazuje, a klepie. u mnie ujawniło się po krotkiej jeździe na 5w40.ale przejechałem na nim ok 2.kkm i zmieniłem na fodowski 5w30.Nie powiększa się klapanie ale jest na stałym poziomie
|
25-11-2011, 23:12 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-09-2011
Skąd: Śląsk
Model: mk2 FL
Silnik: 1.6 115 KM
Rocznik: 2009
Postów: 158
|
Odp: Ti_VCT Klekot silnika zimnego
A masz olej na jakim poziomie na bagnecie? Dolej do MAX. Powinno przestać.
|
26-11-2011, 12:11 | #6 |
Postów: n/a
|
Odp: Ti_VCT Klekot silnika zimnego
jest i b.z
|
29-11-2011, 19:23 | #7 |
Postów: n/a
|
Odp: Ti_VCT Klekot silnika zimnego
Czyli co to jest normalne w tym silniku? Bo inni na innym forum straszą że trzeba wymieniac fazatory koszt to ok. 1500 tyś zł.......
Ale mój Focus klekocze tylko na zimnym silniku, przyspieszanie jak najbardziej OK, spalanie OK... prędkość v-max tak samo OK. |
29-11-2011, 19:33 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-09-2011
Skąd: Śląsk
Model: mk2 FL
Silnik: 1.6 115 KM
Rocznik: 2009
Postów: 158
|
Odp: Ti_VCT Klekot silnika zimnego
Mój też chodzi tak bardziej diesel'owato jak jest zimno (nawet mi się ten dźwięk podoba Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale ja dziwny jestem).
Wszystko przez to, że w niskich temperaturach olej gęstnieje, a system Ti-VCT opiera się w swoim działaniu na oleju. Póki silnik nie ma problemów z przyspieszaniem, ani nie dzieje się nic niepokojącego - jeździć i nie szukać problemu na siłę; ) Natomiast fazatorami zainteresować się przy okazji wymianie rozrządu. |
25-07-2013, 20:12 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 13-08-2012
Skąd: Newport
Model: Focus
Silnik: 1.6 Zetec
Rocznik: 2000
Postów: 3
|
Odp: Ti_VCT Klekot silnika zimnego
Siema witam wszystkich.
Podepnę się do tematu żeby nie zakładać nowego. Moja foka to mk2, 2006, 1.6 TI VCT, ok 80 tyś km przebiegu. U mnie też są objawy zużytych fazatorów tzn krótki klekot przy odpalaniu zimnego silnika. Mam do was pytanie, Czy ktoś wymieniał te fazatory?? Czy wymiana pomogła?? I czy ktoś wie coś na temat modyfikacji tych części przez forda, czy kupując nową część kupujemy taki sam bubel, który po 50 tyś znowu padnie?? Jak do tej pory wszystko co znalazłem w tym temacie to opinie typu "jak jeździ to jeździć i nie szukać problemu na siłę" tylko że tutaj problem jest ewidentny. Z góry dzięki! |
28-06-2014, 18:00 | #10 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 19-06-2014
Model: Ford Focus mk2 FL, 5d
Silnik: 1.6 SIGMA Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2008
Postów: 111
|
Odp: Ti_VCT Klekot silnika zimnego
Witam. Mój Focus Ti-VCT podobnie pracuje jak diesel (klekocze) przy rozruchu zimnego silnika. Czas takiej pracy to około dwie- trzy minuty na postoju, potem pracuje jak na benzynę przystało. Jakie są wasze spostrzeżenia z perspektywy czasu? Można z tym jeździć? Taki urok tych silników?
|