Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-11-2011, 21:27   #1
Japi
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 25-10-2010
Skąd: Poznań
Model: Mondeo Mk4 kombi
Silnik: TDCI
Rocznik: 2013
Postów: 4
Angry Złamany korbowód wyszedł bokiem/blokiem

Witam,
Już ochłonąłem po przygodach więc mogę podzielić się z wami moimi przykrymi przygodami z autem. Na początek opis bohatera Mondeo 1,8 TDCI 100KM 5 biegów kupiłem używane 1,5 roku z przebiegiem 54500 km.
Wszystko zaczęło się o świcie w poniedziałek (07.11.2011). Wyjechałem w trasę z Poznania do Kielc, czyli około 380 km. Niestety po przejechaniu 5 km musiałem zawrócić do domu ponieważ pedał sprzęgła drgał bardzo mocno. Wizyta u znajomego mechanika i szybka diagnoza: koło dwumasowe.
Udało się dokonać naprawy przed Świętem Niepodległości, abym mógł znowu pojechać w następny poniedziałek. Przez długi weekend przejechałem 200km, aby sprawdzić czy wszystko działa poprawnie. Wszystko działało bez zarzutu.
Niestety największy koszmar dopiero był przede mną.
Ponownie wyjechałem w tą samą trasę. Jechałem autostradą A2 ze stała prędkością 135km/h, auto sprawowało się bardzo dobrze. Nagle po przejechaniu 83 km, w tym 75 km na autostradzie, coś z wielkim hukiem ..................... pod maską. Od razu nacisnąłem sprzęgło a silnik zgasł. Wszystko wydarzyło się w ułamku sekundy przy prędkości 135km/h. Na szczęście nie było nikogo i mogłem spokojnie zjechać na pas awaryjny. Gdy po kilku minutach wysiadłem z samochodu na autostradzie zobaczyłem kilkudziesięciometrową smugę oleju a pod samochodem wielką kałużę oleju. Zadzwoniłem po lawetę i po dwu godzinach byłem w warsztacie w Poznaniu.
Wepchnęliśmy auto na kanał. Po zdjęciu plastikowej osłony pod spodem silnika zobaczyłem coś co przeszło moje wyobrażenie. Złamany wał korbowy zrobił dziurę w bloku silnika i wyszedł na zewnątrz.
Zadzwoniłem do sprzedawcy, nie bardzo mu się spodobało, że nie naprawiałem auta u niego. Gwarancja fabryczna na auto skończyła się w maju br, a rękojmia pod koniec października dlatego sprzedawca odmówił naprawy auta.
Czy faktycznie rękojmia na wady ukryte jest tylko na 1 rok?
Moim zdaniem korbowód nie powinien się nigdy złamać, bez względu na przebieg i wiek auta. Powinien być objęty wieczystą gwarancją.

Obecnie szukam bloku silnika, tzw. słupka. Może ma ktoś na sprzedaż?

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Na forum nie używamy wulgaryzmów, nawet tych częściowo wykropkowanych - regulamin


Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 22-11-2011 o 21:36 Powód: dodanie zdjęcia
Japi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2011, 21:34   #2
wojtbf1
F1 fan
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 25-05-2008
Skąd: ok.Stargard
Model: Edge ST
Silnik: 2.7 na dwóch turbinach 335 KM
Rocznik: 2019
Postów: 1,033
Domyślnie Odp: Złamany korbowód wyszedł bokiem/blokiem

Pierwszy chyba tego rodzaju przypadek....ewidentnie jest to jakaś wada fabryczna....przy tak małym przebiegu..????
__________________
Bądż NIEBIESKI-zarejestruj się i wstąp do klubu

[B]Było MONDEO MK4 2.0 TDCi Titanium X....był S-MAX 2.0 240KM Titanium S ...czas na nowe..[B]
wojtbf1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2011, 21:40   #3
karloss
FCP member
 
Avatar karloss
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
Domyślnie Odp: Złamany korbowód wyszedł bokiem/blokiem

Ładne dziursko wywaliło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak na marginesie Twoje auto nigdy nie było walnięte? Taka pierwsza myśli mi do głowy przyszła.
A wogóle to mega przykra sprawaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
karloss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2011, 23:07   #4
HPL
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-04-2008
Skąd: Zawodowo Warszawa Czardasza 8
Model: MB GLC
Silnik: 2.0
Rocznik: 2019
Postów: 168
Domyślnie Odp: Złamany korbowód wyszedł bokiem/blokiem

Sporadycznie występująca usterka w tych silnikach, czyli pękające tłoki oraz korby bokiem wychodzące. Miałem już kilka przypadków tego rodzaju jeden nawet przy przebiegu ~ 35 tys km oczywiście później się okazało że brakowało jeszcze 1 z przodu bo handlarz cofnął licznik bo auto było młode.
__________________
Tel. 791 744 660
HPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2011, 11:02   #5
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
Domyślnie Odp: Złamany korbowód wyszedł bokiem/blokiem

W sierpniu wymieniałem silnik w Galaxy 2.0 TDCI automat 2008 rok, urwał się zawór na trzecim cylindrze, przebieg około 150 tyś km. Taka rozpierducha w środku że nie było co naprawiać, nawet turbina nie ocalała. Myślę że takich awarii będzie coraz więcej.
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2011, 12:31   #6
MichhalMCH
ford::average
 
Avatar MichhalMCH
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 26-11-2009
Skąd: Ballymena UK (Northern Ireland)
Model: Mondeo ZETEC
Silnik: 2.0 TDCI 130
Rocznik: 2004
Postów: 161
Domyślnie Odp: Złamany korbowód wyszedł bokiem/blokiem

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nieźle. Mojemu znajomemu tłok wyszedł bokiem w 2 letniej hondzie accord (2.2 i-CTDI) też na autostradzie ale przy prędkości nie co większej bo dochodzącej do 190km/h. W jego przypadku dziura w bloku była wielkości pięści.
MichhalMCH jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2011, 13:15   #7
matrog19
ford::expert
 
Avatar matrog19
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
Domyślnie Odp: Złamany korbowód wyszedł bokiem/blokiem

Problem będzie nietety coraz częstszy bo do ciężkich samochodów są pakowane małe wysilone motory. Co to jest 100koni w 1.8 na auto ważące 1700kg prawie? Mam 2 znajmowych z renault megane scenic 1.5dci 116 koni i oboje mieli niestety takie przygody jak tu kolega.
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404
W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok.
matrog19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2011, 13:18   #8
wydra
ford::specialist
 
Avatar wydra
 
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 06-09-2010
Skąd: Wrocław
Model: Hyundai i20
Silnik: 1.25 16V
Rocznik: 2016
Postów: 942
Domyślnie Odp: Złamany korbowód wyszedł bokiem/blokiem

Moim zdaniem, nieduże wysilone silniki to jedno, a drugie jakość materiałów. Np. Suzuki Swift GTI 1.3, 101KM, do dziś są dożynane na KJS i jakoś korbowody nie wychodzą bokiem. Podobnie z BMW, silniki męczone, katowane, jaranie laka, drift i jakoś się trzymają Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Był Orion 1.8D 91', Mondeo 1.8 16V LPG 97' i Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 01'.
wydra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2011, 14:02   #9
spiczek
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-10-2010
Model: Mondeo MK4 Silver X
Silnik: 1.6 125KM
Rocznik: 2010
Postów: 188
Domyślnie Odp: Złamany korbowód wyszedł bokiem/blokiem

Nie histeryzujmy w każdym samochodzie zdarzają się jakieś awarie. Podejrzewam, że kierowcy bmw itp. też przeżywają czasem ciężkie chwile ze swoimi pupilami. To jest taki pierwszy przypadek na tym forum, więc może być wyjątkiem potwierdzającym wysoką jakość forda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Teraz to tylko czekać jak jakiś dziennikarzyna napisze testując MK4, że notorycznie trapią go rozpadające się silniki.
spiczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2011, 14:25   #10
m_g
ford::advanced
 
Avatar m_g
 
Zarejestrowany: 08-07-2009
Skąd: Piaseczno(Wa-wa)/Ostrołęka
Model: PASSAT B8 + VOLVO V40
Silnik: Klekoty po dwa litra
Rocznik: XXI w.
Postów: 461
Domyślnie Odp: Złamany korbowód wyszedł bokiem/blokiem

Cytat:
Napisał wydra Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Moim zdaniem, nieduże wysilone silniki to jedno, a drugie jakość materiałów. Np. Suzuki Swift GTI 1.3, 101KM, do dziś są dożynane na KJS i jakoś korbowody nie wychodzą bokiem. Podobnie z BMW, silniki męczone, katowane, jaranie laka, drift i jakoś się trzymają Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podpisuje się pod tym zdaniem obiema rękami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Taka prawda, że wszędzie szukają coraz więcej oszczędności i o tyle co 2.0 TDCi który legitymuje się w miarę normalną mocą to te 1,8 TDCI 100 koni muszą pracować w pocie czoła i dlatego tak się dzieje. Dodam że na bank silnik 2.0 TDCI od tego 1,8 materiałami się nie różni. Teraz patrzeć co się będzie działo z silnikami 1.0 125 koni xD Tłoki będą fruwać ,a turbina przez tłumik wyjdzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..

Wracając do meritum , Japi jesteś pewien , że przebieg tego samochodu jest realny ?? Jaki masz teraz przebieg ? Bo najpierw dwumasa a teraz takie coś , to przecież silniki musiał by mieć z 200 tys jak nic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Dodam tylko , że mój tata ma peżota 406 przebieg 580 tys. i bierze trochę oleju , świecie zalewa , czasami na 3 garki pracuje ale ciągle jedzie . Silnik to 1,8 kuchenka . Ale nie ma niczego takiego aby tłok górą wyszedł ,albo inny przypadek.
m_g jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:23.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.