Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-08-2011, 19:28   #1
sound_wave
ford::average
 
Imię: Przemo
Zarejestrowany: 20-11-2010
Skąd: Mszana Dolna
Model: Escort mk7 Hatchback
Silnik: 1.3 CFI J6A
Rocznik: 1996
Postów: 74
Angry Nierówno chodzi na LPG i benzynie 1.3 J6A

Witam!
To na tym forum niestety nie mój pierwszy topic.

Po okresie w którym autko sprawowało się znakomicie maj - lipiec
znowu pojawiły się wczoraj problemy...
Otóż silnik z niewiadomych przyczyn zaczął wczoraj najpierw na LPG lekko poszarpywać i od czasu do czasu strzelał gaz w kolektorze. Nie było to aż tak bardzo uciążliwie, bo przez poprzednie miesiące się do tego przyzwyczaiłem. Przełączyłem na benzynę i było o niebo lepiej.

W tym dniu zrobiłem około 200 km no i pod wieczór to już w ogóle tragedia. Samochód chodzi nie równo nawet na benzynie, gdzie zawsze chodził idealnie.
Na benzynie najbardziej charakterystycznym objawem jest bardzo znikoma moc, a do tego bardzo powolna reakcja na dodanie gazu ( zarówno benzyny jak i LPG ) a do tego oczywiście szarpanie. Natomiast gaz to samo, ale no jeszcze do tego strzela i jeszcze słabszy jest. Myślałem ze to coś z zapłonem, ale kable są w miarę nowe, wymieniane w styczniu, wiec wątpię, ze w tym leży problem. Świece też są w dobrym stanie.

Nie mam kompletnie pojęcia co to może być ;/ mechanik podejrzewa, ze membrana w reduktorze się kończy już, no ale w takim razie, czemu na benzynie tez problemy ?

Próbowałem dzisiaj coś z tym zrobić, zmieniałem kable na stare, przekręcałem świece, i dużo więcej, ale nic nie pomogło.

Proszę o jakieś rady bądź wskazówki bo auto mi niedługo będzie bardzo potrzebne i muszę to jak najszybciej naprawić.

Pozdrawiam

sound_wave jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2011, 19:34   #2
brajdak
ford::expert
 
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
Domyślnie Odp: Nierówno chodzi na LPG i benzynie 1.3 J6A

Wymien swiece na oryginal bo koszt nie wielki a swiece bardzo dobre, okolo 8zl za sztuke. Sprobuj tez czegos takiego: Przelacz na gaz i wyjmij bezpiecznik od pompki benzyny i sprawdz czy sie poprawilo bo bardzo prawdopodobne ze membranka ci poszla ale w regulatorze cisnienia benzyny.
__________________
.
..
...
http://www.suwaczek.pl/cache/13af178006.png
brajdak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2011, 19:38   #3
sound_wave
ford::average
 
Imię: Przemo
Zarejestrowany: 20-11-2010
Skąd: Mszana Dolna
Model: Escort mk7 Hatchback
Silnik: 1.3 CFI J6A
Rocznik: 1996
Postów: 74
Domyślnie Odp: Nierówno chodzi na LPG i benzynie 1.3 J6A

Spróbuję najpierw sztuczki z tymi świecami, a jak nie pomoże, to będę dalej kombinował.

A jeśli poszła ta membrana w regulatorze ciśnienia benzyny, to w jakim ona miejscu się znajduje ?

Będę bardzo wdzięczny za kolejne podpowiedzi i wskazówki. Pozdrawiam

Ps. sprawdzę potem jak się jeszcze bardziej ściemni czy jakiegoś przebicia na KWN nie ma..

Hmm natchnęło mnie teraz, że moze to być cewka zapłonowa. Na 1 cylindrze jest iskra, ale bardzo słaba... reszta ok!

Ostatnio edytowane przez sound_wave ; 06-08-2011 o 19:54
sound_wave jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2011, 20:08   #4
brajdak
ford::expert
 
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
Domyślnie Odp: Nierówno chodzi na LPG i benzynie 1.3 J6A

To jest silnik J6A wiec masz podwojna cewke ktora daje iskre jednoczesnie na dwie swiece. Membranka znajduje sie przy wtrysku tam gdzie ida wezyki z benzynka. Zeby to sprawdzic sprawdz tak jak napisalem lub tez mozna odkrecic filtr powietrza i zobaczysz w gardzielu taka dizurke z boku ( odpowietrznik membrany ) i jezeli przez nia przy dodaniu gazu wulatuja jakies kropelki to masz 100% pewnosc ze to membranka. Ale swiece to wymien i masz z glowy. Zaplonem steruje komputer wiec nic tam bardzo nie pogrzewiesz. Jezeli bedziesz kupowal przewody to oryginal. Wiem ze drogie ale pojezdzisz na nich. ja na oryginalach zrobilem juz 60tys km i zero problemu a jakies tam zamienniki za 70zl to wiedomo.
__________________
.
..
...
http://www.suwaczek.pl/cache/13af178006.png
brajdak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2011, 07:19   #5
sound_wave
ford::average
 
Imię: Przemo
Zarejestrowany: 20-11-2010
Skąd: Mszana Dolna
Model: Escort mk7 Hatchback
Silnik: 1.3 CFI J6A
Rocznik: 1996
Postów: 74
Domyślnie Odp: Nierówno chodzi na LPG i benzynie 1.3 J6A

Brajdak wczoraj sprawdzilem, czy nie ma jakichs przebic no i czy to przez ta membrane. Po wyjeciu bezpiecznika na gazie nie bylo zmiany no i oczywiscie jak przelaczylem na benzyne, to zgasl. Nie wiem dlaczego, ale ja ciagle obstaje przy opcji, ze to cos z cewka...
sound_wave jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2011, 00:29   #6
sound_wave
ford::average
 
Imię: Przemo
Zarejestrowany: 20-11-2010
Skąd: Mszana Dolna
Model: Escort mk7 Hatchback
Silnik: 1.3 CFI J6A
Rocznik: 1996
Postów: 74
Domyślnie Odp: Nierówno chodzi na LPG i benzynie 1.3 J6A

Wracajac do tej cewki, to z ktorych rocznikow i pojemnosci pasuja jeszcze cewki zaplonowe do 1.3 CFI ? Bo z tego co szukalem na allegro wiekszosc wyglada identycznie...

Przeczytalem ostatnio w necie i wydaje mi sie, ze to moze byc cewka, bo moja jest na pewno ładnie ubabrana w oleju. Moze by tak na poczatek ja odkrecic i wyczyscic z oleju. Moze to przyniesc jakies pozytywne rezultaty ? No i czy duzo jest z tym zabawy ?

Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez sound_wave ; 08-08-2011 o 08:45
sound_wave jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2011, 09:23   #7
TKr
ford::advanced
 
Avatar TKr
 
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: near Kraków
Model: Escort MK7 Sedan/Orion
Silnik: 1.3 Endura-E
Rocznik: 1997
Postów: 331
Domyślnie Odp: Nierówno chodzi na LPG i benzynie 1.3 J6A

Bo to te same cewki, od ZETECa też będzie pasować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale uważaj jak już się za to weźmiesz żebyś podłączył tak jak miałeś podłączone dotychczas bo J6A mają inną kolejność zapłonu niż np. ZETECi i z tego wynika też że mają kable podłączone w innej kolejności - piszę o tym bo na cewce od ZETECA możesz mieć opisane cylindry, i żebyś się przypadkiem tym opisem dla ZETECa nie sugerował.
Lepiej było by jakbyś zamiast kupować w ciemno nową pożyczył od kogoś na chwilę.

Ostatnio edytowane przez TKr ; 08-08-2011 o 09:30
TKr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2011, 11:51   #8
warzywisko
ford::average
 
Avatar warzywisko
 
Zarejestrowany: 21-10-2009
Model: MK7
Silnik: 1,4 B + G
Rocznik: 1998
Postów: 111
Domyślnie Odp: Nierówno chodzi na LPG i benzynie 1.3 J6A

Cytat:
Napisał sound_wave Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Brajdak wczoraj sprawdzilem, czy nie ma jakichs przebic no i czy to przez ta membrane. Po wyjeciu bezpiecznika na gazie nie bylo zmiany no i oczywiscie jak przelaczylem na benzyne, to zgasl. Nie wiem dlaczego, ale ja ciagle obstaje przy opcji, ze to cos z cewka...
Wyjęcie bezpiecznika może nic nie dać.Podciśnienie może zasysać benzynę z powrotu.Koniecznie po odpaleniu wyłącz pompkę i zdejmik wężyk od reglatora do dolotu.Ja żeby mieć pewność sam spróbowałem zaciągnąć benzynę(z umiaremGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.).Na szczęście nic nie zassałem.
warzywisko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2011, 11:52   #9
sound_wave
ford::average
 
Imię: Przemo
Zarejestrowany: 20-11-2010
Skąd: Mszana Dolna
Model: Escort mk7 Hatchback
Silnik: 1.3 CFI J6A
Rocznik: 1996
Postów: 74
Domyślnie Odp: Nierówno chodzi na LPG i benzynie 1.3 J6A

No własnie przegladajac aukcje, zobaczylem, ze one wszystkie tak wygladaja.

Przed chwila wyciagnalem cewke, przeczyscilem, zalozylem spowrotem i podlaczylem ale nadal zadnej poprawy nie ma... Cewka ladnie przyrdzewiala i ogolnie wyglada jakos tak mizernie. Kolejnosc zaplonu w niej to:

|2|1|
|3|4|

Zastanawia mnie tylko, co to za kabelek wchodzi do wiazki od cewki ? On jest podlaczony z tylu za silnikiem do jakiegos czujnika chyba.

Własnie tak mysle zrobic. Moze moj znajomy mechanik bedzie mial jakas dobra, to przeloze i zobaczymy co sie bedzie dziac. Jak bedzie okey, to kupie od niego, a stara pojdzie do smietnika.

Jak sie uda cos wykombinowac jeszcze, to dam znac, co i jakGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam
sound_wave jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-08-2011, 14:22   #10
TKr
ford::advanced
 
Avatar TKr
 
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: near Kraków
Model: Escort MK7 Sedan/Orion
Silnik: 1.3 Endura-E
Rocznik: 1997
Postów: 331
Domyślnie Odp: Nierówno chodzi na LPG i benzynie 1.3 J6A

do cewki dochodzi 5 "drutów"
4 - kable zapłonowe, i 5 sterowanie w twoim przypadku chyba EDIS (*). (u mnie bezpośrednio z EECV)

Bez tego 5 kabelka nie będziesz miał iskry Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

(*) Co robi EDIS masz np tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
TKr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:04.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.