Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-05-2011, 17:20   #1
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie sterowanie nastawnikiem obrotow pompy wtryskowej

Panowie interesuje mnie jak jest sterowane ciegno w modneo tdi mk1 od regulacji niskich obrotow na pompie-to ktore sie podciaga jak jest zimno.

W tym mondeo jest ono sterowane za pomoca przepony podcisnieniowo ktora jest sterowana elektrozaworkiem.

jeden kabelek czarny do masy a drugi fioletowo niebieski od sterowania...interesuje mnie co steruje tym kabelkiem i za pomoca czego jest sterowane, czy ktos wie?

mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2011, 18:28   #2
Emmm
ford::expert
 
Avatar Emmm
 
Zarejestrowany: 23-03-2007
Model: mondeo mk II kombi
Silnik: 1.8 td endura de
Rocznik: 1997 grudzień
Postów: 2,643
Domyślnie Odp: sterowanie nastawnikiem obrotow pompy wtryskowej

Z tego co mi wiadomo, to w mk1 td, sterowanie obrotami biegu jałowego realizowane jest za pomocą termostatu woskowego.
Pozdrawiam
__________________
Emmm
Emmm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2011, 18:54   #3
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: sterowanie nastawnikiem obrotow pompy wtryskowej

hmmmm rocznik tego mondeo to 94 chyba
wiem ze tak bylo w eskorcie sterowane ale wlasnie tutaj mam to zrobione za pomoca elektrozaworu i przepony z podcisnienia.
czy ktos wie...? wyglada wszystko na oryginaly i jest to wersja ghia hatchbak chyba, silnik endura 90KM z IC i przeplywomierzem

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 26-05-2011 o 18:56
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2011, 20:17   #4
daman0629
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-10-2009
Skąd: ropczyce
Model: Mondeo mk1
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1993
Postów: 81
Domyślnie Odp: sterowanie nastawnikiem obrotow pompy wtryskowej

napisz kolego co dokladnie chcesz zrobic moze cos pomozemy,chcesz ustawic wolne obroty?
daman0629 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2011, 22:40   #5
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: sterowanie nastawnikiem obrotow pompy wtryskowej

akurat to niejest moj samochod tylko troszke mlodszego brata poczatkujacego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ktory wlasnie do wojska i tak poszedl wiec go nieuzywa a ja pomyslalem ze mu cos porobie i bedzie sie cieszyl jak wroci.
pompa paliwa szwankuje na wolnych obrotach bo jest juz wymeczona... i jak sie odpala zimny silnik to obroty skakaja... chcialbym wykorzystac ten kabelek i podpiac do niego zasilanie aby zrobic takie jakby ssanie na sterowanie guzikiem ale z uwagi ze jestem leniwcem to chcialem isc na latwizne i nieciagnac kabelka z kabiny tylko podpiac sie do niego gdzies w srodku.
Na nieszczescie nawet w instrukcji serwisowej -tis i schemacie elektryczneym ten zaworek niejest opisany.

Panowie ja znam sie bardzo dobrze na elektryce, elektronice i moge caly samochod na czesci rozebrac i zlozyc wraz z mechanika i silnikiem. Jednak nie rozumiem co do cholery steruje tym kabelkiem a juz raz rozbieralem skrzynke bezpiecznikow i drugi raz niechce mi sie.

Korzystałem z ford tis do 200roku i schematow elektrycznych tam zamieszczonych-tutaj jest porzadny schemat tego silnika ale brakuje tego zaworka

korzystalem takze z plików
eBooks.PL.Ford.Mondeo.-.Sam.Naprawiam.Samochod.(osiol.NET).pdf
Ford.Mondeo.Service.And.Repair.Manual.pdf
ale te niemaja w ogole schematu porzadnego do diesla.

poprostu chcialbym sie dowiedziej jak jest uruchamiany lub sterowany ten elektrozaworek podcisnienia do tego ciegna, bo szukanie we wiazce kabelka to wiadomo jak jest trudne tymbardziej ze ten sam kolor kabelka pokrywa sie w wielu miejscach przy silniku.. np. do sterowania egr.

Ciekaw jestem bo ten samochod ma juz tyle lat i mysle ze chyba ktos wie jak ten zaworek jest sterowany... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak nikt niepomoze to wkoncu koncow kiedys pewnie sam sie wezme za to i to sprawdze ale licze na pomoc i ze w ten sposob zaoszczedze czas.

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 26-05-2011 o 22:45
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2011, 22:41   #6
Emmm
ford::expert
 
Avatar Emmm
 
Zarejestrowany: 23-03-2007
Model: mondeo mk II kombi
Silnik: 1.8 td endura de
Rocznik: 1997 grudzień
Postów: 2,643
Domyślnie Odp: sterowanie nastawnikiem obrotow pompy wtryskowej

Cytat:
Napisał daman0629 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
silnik endura 90KM
Silniki endura de nie mają termostatu woskowego, lecz korektor kąta wtrysku, ale montowane były w mk2, więc od 1996 roku, jak nie zapomnę, to jutro sprawdzę, bo może coś poknociłem.
Pozdrawiam
__________________
Emmm
Emmm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2011, 23:05   #7
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: sterowanie nastawnikiem obrotow pompy wtryskowej

Cytat:
Napisał Emmm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Silniki endura de nie mają termostatu woskowego, lecz korektor kąta wtrysku, ale montowane były w mk2, więc od 1996 roku, jak nie zapomnę, to jutro sprawdzę, bo może coś poknociłem.
Pozdrawiam
troszke chyba zamieszales z tym termostatem.. termostat woskowy to termostat do sterowania temperatura i jest w kazdym silniku.. jesli chodzi o korektor kata wtrysku to jest ale w innym miejscu na pompie. Natomiast bylo tak w innych modelach forda tego silnika ze to sterowanie wychodzilo z pod obudowy termostatu i szlo w to samo miejsce na pompie tez za pomoca ciegna.

Zmiana kata wtrysku wplywa nieznacznie na obroty ale za to wplywa znacznie na charakter pracy silnika...praca twarda lub miekka. Natomiast to ciegno steruje tylko wolnymi obrotami silnika.

Wczesny kat wtrysku jest tylko potrzebny do uruchamiania zimnego silnika.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2011, 10:00   #8
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: sterowanie nastawnikiem obrotow pompy wtryskowej

Dla tych ktorzy chcieli by pomoc
Podaje informacje z tisa
TIS Ford.nrg
aby bylo wiadomo o czym mowa
bo nie kazdy musi to miec w ten sposob sterowane

«Mondeo '93 Table of Contents»
«Group 29: Engine Management»
«Section 29-02: 1,8 l TCI Diesel Engine»
Actuator – Idle Speed Adjust – Reverse Gear – Remove and Install (29 315 0)

Da sie to znalezc w dziale mechanicznym ale niemoge w elektrycznym

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 27-05-2011 o 10:09
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2011, 16:07   #9
Simson
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: W-wa
Model: MK7 Escort kombi GHiA
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 261
Domyślnie Odp: sterowanie nastawnikiem obrotow pompy wtryskowej

Cytat:
Napisał mjprzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
.... termostat woskowy to termostat do sterowania temperatura i jest w kazdym silniku..
jak piszemy głupoty to i ja się podepne.

W escorcie Termostat woskowy jest wkręcony w obudowę TERMOSTATU (który jest w każdym silniku) i za pomocą linki podciąga obroty na zimnym silniku.
Natomiast koledze mjprzem chodzi o sterowanie silniczka biegu jałowego zimnego silnika który to również za pomocą linki podciąga obroty zimnego silnika.

Niestety z elektryki jestem słaby wiec nie pomogę ale pewnie ciągnie jakieś info z czujnika temp podobnie jak korektor wtrysku zimnego silnika (czy jakoś tak). Może pójść w tę stronę korektor na zimnym przyśpiesza to i niech obroty rosną

Pozdrawiam
Simson
Simson jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2011, 19:38   #10
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: sterowanie nastawnikiem obrotow pompy wtryskowej

dlatego wlasnie nierozumiem dlaczego moderator przeniosl mi temat do działu diesel jak własnie tylko osoby ktore mają mondeo mk1 beda wiedzieli o co chodzi.

Simson dzieki za wypowiedz oczywiscie w escorcie jest tak jak napisales natomiast w mondeo zmieniono sposob sterowania i niejest to za pomoca termostatu woskowego tylko za pomoca elektrozaworku sterujacego przepona na podcisnienie. Takie elektryczne rozwiazanie tego samego problemu co z tym termostatem.

Gdzie jest moderator .... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mam nadzieje ze moj temat wroci do działu mondeo bo tutaj z racji ze w escorcie, fiescie i orionie jest to zupelnie inaczej rozwiazane to mam małe szanse ze ktos mi pomoze.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:45.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.