Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-04-2011, 15:17   #1
kolopeter
ford::professional
 
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
Domyślnie turbina zbiera auto od 2500rpm-mul

witam. znalazlem taka sama turbine
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

wiec czy mondziaki CR 115 koni tak pozno sie zbieraja??? 2500 obrotow (zdaje sie bylem wtedy na 3ce) , to troszke duzo. c-max zbiera sie ok 1750,ale to inny silnik
czy ta turbina ma ruchoma kierownice ?? bo z tego co widze z rysunku, to chyba nie.
do czego sluzy ten tloczek na gorze ze sztanga? czy to jakies obejscie turbiny ???
probowalismy gazowac i ta sztanga sie nie rusza w sumie. czy jest to poprawne zachowanie ?

i jeszcze jedno pytanieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jaki wplyw moze miec sprezynka na egarach z pelnym bakiem.
szwagier twierdzi,ze po zatankowaniu do pelna czesto ma sprezynke i gasnie silnik. po odpaleniu i dojechaniu, juz bez sprezynki, do serwisu-- brak bledow.
dzieje sie tak raz i dopiero po ponownym zatankowaniu powtarza sie. moze to zbieg okolicznosci, no ale mnie tez wlasnie zgasl tak w zasadzie bez powodu.

kolopeter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2011, 18:45   #2
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
Domyślnie Odp: turbina zbiera auto od 2500rpm-mul

Turbina na zdjęciu jest tzw. stałą turbiną czyli bez zmiennej geometrii łopatek, takie turbo było montowane w różnych wersjach silnikowych od TDDI 90KM było też w TDDI 115KM (rzadziej) i w TDCI 115KM też się zdarzało. Przy takiej turbinie nie ma przepływomierza w układzie dolotowym. Mieszek o który pytasz steruje zaworem obejściowym jeżeli w układzie wystąpi za duże ciśnienie, przy gazowaniu na postoju nigdy się nie otworzy bo wtedy nie ma nawet połowy ciśnienia które będzie w czasie jazdy. A z tą sprężynką to raczej przypadek...

Zapomniałem dodać, kolega ma mondeo TDCI 115KM 2004 właśnie na stałej turbinie i mam wrażenie że jego startuje jeszcze wcześniej niż moje TDDI ze zmienną geometrią. W moim turbo czuć od około 1700 obr. min, jego ma kopa już od 1500 może dlatego że to CR ale też nie bo drugi znajomy ma TDCI 115KM też 2004 tyle że na zmiennej geometrii i to mondeo oddaje moc podobnie jak moje, bardziej płynnie i też od około 1700 obr.

Ostatnio edytowane przez stecus ; 18-04-2011 o 18:55
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2011, 18:58   #3
henio19912
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 02-01-2010
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 7
Domyślnie Odp: turbina zbiera auto od 2500rpm-mul

Cytat:
Napisał stecus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Turbina na zdjęciu jest tzw. stałą turbiną czyli bez zmiennej geometrii łopatek, takie turbo było montowane w różnych wersjach silnikowych od TDDI 90KM było też w TDDI 115KM (rzadziej) i w TDCI 115KM też się zdarzało. Przy takiej turbinie nie ma przepływomierza w układzie dolotowym. Mieszek o który pytasz steruje zaworem obejściowym jeżeli w układzie wystąpi za duże ciśnienie, przy gazowaniu na postoju nigdy się nie otworzy bo wtedy nie ma nawet połowy ciśnienia które będzie w czasie jazdy. A z tą sprężynką to raczej przypadek...
Witam, z tego co ja widzę na zdjęciu to jest to turbina o zmiennej geometrii. Ta puszka z przewodem podciśnieniowym to jest sterowanie turbiną.
henio19912 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2011, 18:58   #4
kolopeter
ford::professional
 
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
Domyślnie Odp: turbina zbiera auto od 2500rpm-mul

no tak mnie sie wydawalo z ta turbina, niedawno widzialem takie rozwiazanie ale na silniku z 11 000 kW. troszke wieksze to wszystko bylo. dobra, a co z tym zbieraniem sie przy 2500. bo dawnej jezdzilem tym autem i zdawalo mi sie,ze szybciej sie zbieralo. moze to tez wina ,ze jezdze mocniejszym autem, ktore tez mi sie wydaje zaczyna tracic na mocy. chco pewnie to wyobraznia ...

henio19912 w sumie taki zawor upustowy, to takze jest w sumie jakies sterowanie turbina , ale nie lopatkami. lopatki musza byc przy wirnikach , aby uksztaltowac struge spalin, a tu chyba jest tylko ograniczenie ilosci spalin

Ostatnio edytowane przez kolopeter ; 18-04-2011 o 19:01
kolopeter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2011, 19:06   #5
henio19912
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 02-01-2010
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 7
Domyślnie Odp: turbina zbiera auto od 2500rpm-mul

Od sterowania idzie metalowy pręt który przed wejściem w kolektor łączy się z kierownicą która steruje łopatkami turbiny. Sprawdzałeś czy działa sterowanie? U mnie jest padnięte sterowanie i jest straszny muł na niskich obrotach. jeżeli ten pręt się nie rusza to możesz mieć zatarte łopatki turbiny, zatartą kierownice, zatarte sterowanie ciśnieniem doładowania albo gdzieś przewód ciśnieniowy pękł.

Ostatnio edytowane przez henio19912 ; 18-04-2011 o 19:13
henio19912 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2011, 19:20   #6
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
Domyślnie Odp: turbina zbiera auto od 2500rpm-mul

Turbina ze zdjęcia nie ma żadnej kierownicy!!! to jest stałe turbo, Henio masz przepływomierz w swoim aucie ? jeżeli masz to masz także turbinę ze zmienną geometrią jeżeli u Ciebie nie ma przepływomierza to masz takie turbo jak na zdjęciu. Może zajść taka sytuacja że zatrze się dźwignia klapy zaworu upustowego i wtedy ciśnienie będzie uciekało w wydech i nie będzie mocy przy niskich obrotach, mówimy oczywiście o stałej turbinie, takiej jak na zdjęciu.
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2011, 19:33   #7
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
Domyślnie Odp: turbina zbiera auto od 2500rpm-mul

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Żeby nie być gołosłownym, to jest turbina ze zmienną geometrią.
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2011, 20:09   #8
ALL
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-04-2006
Skąd: Olsztyn
Model: Mondeo MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDDi 115 KM
Rocznik: 2001
Postów: 27
Domyślnie Odp: turbina zbiera auto od 2500rpm-mul

Skąd pewność ze to przez turbinę auto jest mułowate ???Proponuje sprawdzić przewody dolotowe do turbiny którymi doprowadzane są spaliny.Mi też mulił wymieniłem pęknięty przewód i jest znów dynamiczny
ALL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2011, 20:54   #9
kolopeter
ford::professional
 
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
Domyślnie Odp: turbina zbiera auto od 2500rpm-mul

przewody dolotowe, to tylko kolektor spalin. raczej mowisz o przewodach powietrza. no okolice przewodow sa brudne ,ale ciezko powiedzic czy to od nich leci olej ...
kolopeter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-04-2011, 20:56   #10
matrog19
ford::expert
 
Avatar matrog19
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
Domyślnie Odp: turbina zbiera auto od 2500rpm-mul

Koledzy z góry obejrzyjcie sobie turbiny a najlepiej przeanalizujcie schematy działania i wtedy rozpoznacie w każdym aucie gdzie jest sterowanie łopatkami a gdzie nie. Tak wracając do tematu to ja mam turbo ze stałą geometrią i auto przyspiesza bardzo dobrze. Może troche gwałtowniej rośnie moc ale ciągnie już od 1700 i niżej też się zbiera. Nieraz nawet na 3 biegu od 30km/h czy 5 bieg przy 60km/h i nie ma problemu. Stary mondek mk2 jak miał poniżej 1700 obrotów to chciał sie udusić a pod góre to już nie było mowy a ten rwie nawet pod gorę
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404
W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok.
matrog19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:19.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.