|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-04-2011, 23:16 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-04-2011
Skąd: ślask
Model: Gala
Silnik: diesel
Rocznik: 2000
Postów: 5
|
Trzęsie kierownicą przy hamowaniu.
Witam wszystkich! Wiem że temat wałkowany i przerabiany już wiele razy ale kiedy pomysły się skończyły (wszystkie porady z forum zawiodły) i 3-miesiąc walczę z drganiami na kierownicy, to wierzcie, że ręce już opadają. Mam już 3 komplety tarcz dwa komplety klocków, osiem opon, zima/lato, alu/stal, wymienione łożyska, sprawdzone amory, wymienione gumy na mcPherson i łożyska, drążki, gałki gumy na wahaczach. nawet zwrotnice wymieniłem a padaczka nie ustaje... geometria laserowa była już robiona 2 razy. Tarcze ATE i Textar. Zrobiłem w ciągu tego czasu 27 tyś km. Masakra. pomóżcie.
|
07-04-2011, 07:38 | #2 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-07-2010
Model: MkIII
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 5
|
Odp: Trzęsie kierownicą przy hamowaniu.
Witaj. Nie widzę wśród wymienionych części końcówek drążków kierowniczych i swożni , mogą być na równi z tarczami , piastami itp. przyczyna drgań . U mnie była to jedna końcówka drążka kierowniczego .
|
07-04-2011, 08:15 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-04-2011
Skąd: ślask
Model: Gala
Silnik: diesel
Rocznik: 2000
Postów: 5
|
Odp: Trzęsie kierownicą przy hamowaniu.
końcówki drążków wymieniłem, sworznie... co prawda nie wymieniałem ale auto było 3 razy na trzepaczkach i zawieszenie nie ma żadnych luzów. Gumy na stabilizatorze wymienione są też.
|
07-04-2011, 10:20 | #4 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 29-11-2008
Skąd: pomorskie
Model: Galaxy GHIA-WOLF CONCEPT
Silnik: 1.9 TDI 143 PS 360 Nm
Rocznik: 2003
Postów: 314
|
Odp: Trzęsie kierownicą przy hamowaniu.
To masz faktycznie problem
Telepie zawsze czy tylko w konkretnym przedziale prędkości?
__________________
Pozdrawiam Marcin,niżej pozujący galuś http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=94 Ostatnio edytowane przez Paintbox_team ; 07-04-2011 o 10:22 |
07-04-2011, 12:22 | #5 |
ford::beginner
Imię: Gidon
Zarejestrowany: 22-02-2011
Skąd: Okolice W-wy
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 DOHC
Rocznik: 1996
Postów: 19
|
Odp: Trzęsie kierownicą przy hamowaniu.
Witam, że tak zapytam głupio czy samochód ma ABS, jak ma to proponuję sprawdzić czujniki i jak masz możliwość podpiąć pod komp. i sprawdzić sterownik ABS może po prostu pada.
|
07-04-2011, 22:33 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-04-2011
Skąd: ślask
Model: Gala
Silnik: diesel
Rocznik: 2000
Postów: 5
|
Odp: Trzęsie kierownicą przy hamowaniu.
Przedział prędkości: czasem na dohamowaniu 160-120; 120-100 najbardziej; między 100-80 lekko ustaje; a poniżej 80 to przy delikatnym hamowaniu i przy gwałtownym. Ogólnie huczą strasznie tarcze; Wg mnie mają tendencje do mocnego nagrzewania się ( myślę już czy nie założyć kierownic powietrza na tarcze np z golfa 3 lub innych podobnych w celu poprawy chłodzenia. Myśle też nad nacięciem klocka w połowie w celu lepszego odprowadzenia ciepła ( może na krótki czas w celu sprawdzenia). Auto było VAGowane, wymieniany jeden czujnik ABS i nie było żadnych błędów związanych z ABS. Plan na jutro taki że tarcze idą na pomiar, jeżeli padły to reklamuje, jeżeli nie to myśle już czy coś z piastą jest nie tak. Uprzedzając pytania i odpowiedzi. cały układ był oczyszczony, nie ma nigdzie korozji, syfu, tłoczki chodza jak po masełku, płyn nowy, wycieków nie ma. Więcej grzechów nie pamiętam. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
07-04-2011, 22:41 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-07-2007
Skąd: mysłowice
Model: galaxy mk3
Silnik: 2.0 TDCI 143km
Rocznik: 2008
Postów: 73
|
Odp: Trzęsie kierownicą przy hamowaniu.
a tarcze tył wymieniałeś
|
07-04-2011, 23:26 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-04-2011
Skąd: ślask
Model: Gala
Silnik: diesel
Rocznik: 2000
Postów: 5
|
Odp: Trzęsie kierownicą przy hamowaniu.
Nie widzę związku z tylnymi tarczami, trzęsie kierownicą nie budą to raz, a dwa żę po wymianie na nowe tarcze jest na chwilę dobrze.
|
08-04-2011, 00:02 | #9 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 08-11-2010
Model: MK1
Silnik: 1,9TDI AFN
Rocznik: 1998
Postów: 53
|
Odp: Trzęsie kierownicą przy hamowaniu.
Czy również drży na zimnych tarczach, czy dopiero po rozgrzaniu? Czytałem tu na forum kiedyś jak gość pisał, że u niego tarcze na pomiarze były ok, a jak się rozgrzały to się deformowały.
|
08-04-2011, 06:41 | #10 |
Feel The Difference
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
|
Odp: Trzęsie kierownicą przy hamowaniu.
Ja również się męczę z 4 kompletem tarcz i teraz ryzykuję i wymieniam zaciski hamulcowe przednie razem z tarczami , u mnie typowo przegrzewają się tarcze , być może to jest przyczyna że zacisk nie odbija dobrze za każdym razem. Koszt duży ,ale może to jest powód, Pafcio wymienił zaciski razem z tarczami i ma już 25 tyś nalatane i spokój, obecnie z moimi przebiegami to ponad dwa lata jazdy...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|