|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-04-2006, 07:22 | #1 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
|
co ile czyścic przepływomierz w MK1?
tak jak w temacie-co ile powinno sie,jest wskazane-czyscic przepływomierz?ile km lub czasu?
bo jets to dośc delikatna operacja i czy czasem czeste czyszczenie nie spowoduje uszkodzenia tych diod? pozdrowionka!
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi |
19-04-2006, 09:16 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-10-2004
Skąd: Garwolin
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 109
|
Ja się podłączę do tematu i zapytam, jak czyścić przepływomierz żeby go nie uszkodzić i jak ta czynność powinna wygladać?
__________________
Mondeo 2005r 2.2 TDCI GHIA X kombi czarna perła |
19-04-2006, 09:25 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
|
mougli,jak to jets opisane na forum---> szukaj,
a le co ile to niestety nie ma,wiec dla tego pytam. bo nie wiem czy moze sie tak zdarzyć ze po paskudnej pogodzie-chlapa,deszcz+zamieć na drodze z tumanami kurzu ---> czy po takim "zajsciu"przepływomierz mimo np wczesniejszego wyczysczenia ok 2-3 miesiace temu,moze ulec zanieczyszczeniu??? pozdrowionka!
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi |
19-04-2006, 10:14 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
adi przepływomierz jest za filtrem, więc musiałbyś chyba mieć burzę piaskową (podczas której piasek się podobno dostaje wszędzie), żeby ci się przepływomierz zanieczyścił.
|
19-04-2006, 11:12 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
|
a wiadomo?te fitry to sa róznej jakości,teraz mam motrcrafta ale wczesniej championa,fitrona wiec wiesz róznie z jakoscia fitracji tam było!
ale samo brudne"lepkie"powietrz mzoe zakłócic prace diod prawda?zwłaszcza ze ja mam gaz,parownik po akumulatorem niedalego z tamatad do przeływki wiec dodatkow pogrzewa mi tam tem pod maska,a to tez mzoe miec wpływ?!
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi |
19-04-2006, 11:45 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Parownik to akurat pobiera ciepło - podczas przejścia LPG z fazy płynnej w gazową pobierane są na ciepło parowania spore ilości energii z układu chłodzenia (właśnie dlatego parownik musi być podgrzewany - inaczej by ci się zrobił śliczny bałwanek).
|
19-04-2006, 12:02 | #7 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
|
no pobierać pobiera-ale jak juz sie cały nagrzeje od tego ciagłego przepływu gorącej wody z układu chłodzenia to potem oddaje "parując pod maska",prawda???
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi |
19-04-2006, 12:18 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
No nie. Parowanie to przejście ze stanu ciekłego w gazowy. Gdybyś z powrotem speżał ten gaz do stanu ciekłego, to by faktycznie ciepło oddał. Ale nic takiego nie ma miejsca. Gaz jest spalany i wylatuje w postaci spalin przez wydech. Jeśli chodzi o parownik to bilans cieplny na nim jest zdecydowanie ujemny i nie podgrzewa on nic pod maską (pomimo, że jest ciepły jak się go dotknie). Jakby go nie było to ciepło zostało by w układzie chłodzenia (rurki + chłodnica).
|
19-04-2006, 13:01 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
|
a ześ Lechu uparty!! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.))
ale jesli bym nie miał gazu=parownika idoprawdzających do niego gorąca wodę rurek,węży to to ciepło siedziło by w okolicach kolektora wydechowego i przed silnikiem rurkami dochodizł do chłodnicy. jako ze ma parwonik koło aku a do niego idą węże niemal pod przepływką-az mi sie izolacja od wtyczki przepływki czasm przykleja do weża od wody co doprowadza gorąca wode do parownika,osrodki"ciepla"sa troche inaczej rozprowadzone niz "fabrycznie" i grzeja mie przepływke na bank!!!a zatem wszelkie brudy które sa w nim moga obklejac i obtłuszczac diody w przepływce,czyz nie tak???? pozdrowionka!
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi |
19-04-2006, 13:16 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
No z innym rozkładem rurek ostatecznie się zgodzę. Ale skąd te brudy obtłuszczające miałyby się w tej przepływce brać? Toż przecież filtr jest po to, żeby ich nie przepuszczać.
|
|
|
|