Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-04-2006, 07:22   #1
adi
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
Domyślnie co ile czyścic przepływomierz w MK1?

tak jak w temacie-co ile powinno sie,jest wskazane-czyscic przepływomierz?ile km lub czasu?
bo jets to dośc delikatna operacja i czy czasem czeste czyszczenie nie spowoduje uszkodzenia tych diod?

pozdrowionka!

__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi
adi jest offline  
Stary 19-04-2006, 09:16   #2
mougli
ford::average
 
Avatar mougli
 
Zarejestrowany: 25-10-2004
Skąd: Garwolin
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 109
Domyślnie

Ja się podłączę do tematu i zapytam, jak czyścić przepływomierz żeby go nie uszkodzić i jak ta czynność powinna wygladać?
__________________
Mondeo 2005r 2.2 TDCI GHIA X kombi czarna perła
mougli jest offline  
Stary 19-04-2006, 09:25   #3
adi
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
Domyślnie

mougli,jak to jets opisane na forum---> szukaj,
a le co ile to niestety nie ma,wiec dla tego pytam.

bo nie wiem czy moze sie tak zdarzyć ze po paskudnej pogodzie-chlapa,deszcz+zamieć na drodze z tumanami kurzu ---> czy po takim "zajsciu"przepływomierz mimo np wczesniejszego wyczysczenia ok 2-3 miesiace temu,moze ulec zanieczyszczeniu???

pozdrowionka!
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi
adi jest offline  
Stary 19-04-2006, 10:14   #4
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

adi przepływomierz jest za filtrem, więc musiałbyś chyba mieć burzę piaskową (podczas której piasek się podobno dostaje wszędzie), żeby ci się przepływomierz zanieczyścił.
llechu jest offline  
Stary 19-04-2006, 11:12   #5
adi
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
Domyślnie

a wiadomo?te fitry to sa róznej jakości,teraz mam motrcrafta ale wczesniej championa,fitrona wiec wiesz róznie z jakoscia fitracji tam było!
ale samo brudne"lepkie"powietrz mzoe zakłócic prace diod prawda?zwłaszcza ze ja mam gaz,parownik po akumulatorem niedalego z tamatad do przeływki wiec dodatkow pogrzewa mi tam tem pod maska,a to tez mzoe miec wpływ?!
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi
adi jest offline  
Stary 19-04-2006, 11:45   #6
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

Parownik to akurat pobiera ciepło - podczas przejścia LPG z fazy płynnej w gazową pobierane są na ciepło parowania spore ilości energii z układu chłodzenia (właśnie dlatego parownik musi być podgrzewany - inaczej by ci się zrobił śliczny bałwanek).
llechu jest offline  
Stary 19-04-2006, 12:02   #7
adi
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
Domyślnie

no pobierać pobiera-ale jak juz sie cały nagrzeje od tego ciagłego przepływu gorącej wody z układu chłodzenia to potem oddaje "parując pod maska",prawda???
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi
adi jest offline  
Stary 19-04-2006, 12:18   #8
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

No nie. Parowanie to przejście ze stanu ciekłego w gazowy. Gdybyś z powrotem speżał ten gaz do stanu ciekłego, to by faktycznie ciepło oddał. Ale nic takiego nie ma miejsca. Gaz jest spalany i wylatuje w postaci spalin przez wydech. Jeśli chodzi o parownik to bilans cieplny na nim jest zdecydowanie ujemny i nie podgrzewa on nic pod maską (pomimo, że jest ciepły jak się go dotknie). Jakby go nie było to ciepło zostało by w układzie chłodzenia (rurki + chłodnica).
llechu jest offline  
Stary 19-04-2006, 13:01   #9
adi
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
Domyślnie

a ześ Lechu uparty!! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.))
ale jesli bym nie miał gazu=parownika idoprawdzających do niego gorąca wodę rurek,węży to to ciepło siedziło by w okolicach kolektora wydechowego i przed silnikiem rurkami dochodizł do chłodnicy.
jako ze ma parwonik koło aku a do niego idą węże niemal pod przepływką-az mi sie izolacja od wtyczki przepływki czasm przykleja do weża od wody co doprowadza gorąca wode do parownika,osrodki"ciepla"sa troche inaczej rozprowadzone niz "fabrycznie" i grzeja mie przepływke na bank!!!a zatem wszelkie brudy które sa w nim moga obklejac i obtłuszczac diody w przepływce,czyz nie tak????

pozdrowionka!
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi
adi jest offline  
Stary 19-04-2006, 13:16   #10
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

No z innym rozkładem rurek ostatecznie się zgodzę. Ale skąd te brudy obtłuszczające miałyby się w tej przepływce brać? Toż przecież filtr jest po to, żeby ich nie przepuszczać.
llechu jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:33.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.