|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-02-2011, 23:32 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-03-2006
Skąd: Śląsk - Rybnik
Model: fokus / VW Polo
Silnik: 1,8 TDDI / 1,2 benz
Rocznik: 2002 /2003
Postów: 319
|
Różnica między obudowami termostatu 1,8 TDDi
Witam ostatnio zauważyłem że tworzy mi się nalot z płynu na obudowie termostatu przy silniku, ponoć dość częsty przypadek. Mam oryginalnie zabudowaną z tworzywa a nowa 350zł. Na Allegro są używki ale metalowe też do tego modelu silnika. Jeśli chodzi o mnie to wolałbym tą metalową raz że tańsza a dwa solidniejsza. Ale czy podejdzie? Może ktoś podmieniał i ma doświadczenie. W sumie to tylko obudowa więc może być używana tym bardziej gdy spasuje ta metalowa a po co wywalać tyle kasy na nową mniej trwałą.
Proszę o podpowiedzi czy są jakieś istotne różnice. Pozdrawiam 1floyd
__________________
Kto pyta nie błądzi ;p |
23-02-2011, 12:18 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Różnica między obudowami termostatu 1,8 TDDi
A skad leci? Jezeli z polaczenia obudowa termostatu - glowica to odkrec termostat i albo wymien uszczelke (jezeli kupisz), albo posmaruj silikonem i skrec.
Jezeli cieknie z termostatu (polaczenie 2 czesci w termostacie) to teoretycznie to tez mozna rozkrecic i wymienic uszczelke/ posmarowac silikonem. Teoretycznie, bo w plastikowej wersji mosiezne wstawki pelniace zatopione w plastik i role gwintu do srub trzymajacych obudowe w calosci bardzo czesto zaczynaja sie obracac i nie mozna odrecic ani dokrecic sruby. Mialem kiedys taki przypadek i skonczylo sie na ucieciu srub, wstawieniu dluzszych i nakretek z drugiej strony. Auto jezdzi juz drugi rok i NIC nie cieknie. Twoja decyzja, bo pewnie ludzie lubiacy wydawac pieniadze powiedza, ze to druciarstwo i lepiej byc szczuplejszym o 300zl i miec nowa obudowe, pelniaca taka sama funkcje jak ta naprawiona. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
23-02-2011, 19:57 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-03-2006
Skąd: Śląsk - Rybnik
Model: fokus / VW Polo
Silnik: 1,8 TDDI / 1,2 benz
Rocznik: 2002 /2003
Postów: 319
|
Odp: Różnica między obudowami termostatu 1,8 TDDi
Witam. Nalot z płynu jest jakby na zgrzewie obudowy z boku. Gdyby sączył się z pod obudowy lub pokrywy termostatu do pikuś ale to wskazuję na jakieś mikropęknięcie obudowy.
Pozdrawiam 1floyd
__________________
Kto pyta nie błądzi ;p |
24-06-2011, 12:55 | #4 | |
ford::beginner
Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 13-02-2010
Skąd: Oświęcim
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 51
|
Odp: Różnica między obudowami termostatu 1,8 TDDi
Cytat:
Bardzo mnie to ciekawi czy by podeszła są bardzo podobne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
24-06-2011, 15:33 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Różnica między obudowami termostatu 1,8 TDDi
Glowica jest taka sama, wiec pasuja. Roznica jest w...koszcie produkcji. Plus aluminiowy mozna spokojnie rozkrecic i uszczelnic. W plastikowym ukrecaja sie gwinty i najczesciej i tak trzeba wymienic.
No ale mozesz sprobowac rozkrecic i uszczelnic bo tam najczesciej cieknie. |
24-06-2011, 19:32 | #6 | |
ford::beginner
Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 13-02-2010
Skąd: Oświęcim
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2003
Postów: 51
|
Odp: Różnica między obudowami termostatu 1,8 TDDi
Cytat:
mkaminski100 dziękuje bardzo za odpowiedz nie tylko kupić aluminiową obudowę termostatu |
|
28-06-2011, 15:28 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-03-2006
Skąd: Śląsk - Rybnik
Model: fokus / VW Polo
Silnik: 1,8 TDDI / 1,2 benz
Rocznik: 2002 /2003
Postów: 319
|
Odp: Różnica między obudowami termostatu 1,8 TDDi
Witam. Sorry ze dopiero teraz ale brak czasu nie pozwalałmi na udzielanie się na forum. Jeśli komuś to jeszcze pomoże to spokojnie może zakładać obudowę termostatu aluminiową w miejsce tej z tworzywa w silniku TDDI. W moim przypadku spasowała idealnie. Koszt egzemplarza z rozbiórki 50 zł plus komplet nowych uszczelek ok 20 zł w ASO. Termostat był sprawny więc go przełożyłem.Teraz już mam spokój z ubytkiem płynu.
Pozdrawiam 1floyd
__________________
Kto pyta nie błądzi ;p |
17-07-2011, 13:29 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-10-2010
Model: Ford Focus MK2
Silnik: TDCI 1.8
Rocznik: 2006
Postów: 2
|
Odp: Różnica między obudowami termostatu 1,8 TDDi
Witam,mam straszna prosbe ,prosze o pomoc -mam focusa tdci 1.8 rocznik 2006,czy mozna zalozyc taki termostat jak na zdjeciach kilka postow nizej?chodzi mi o to ze ten plastikowy peknal mi i chcialby wlozyc ten aluminiowy,czy bedzie pasowal?i czy uszczelki beda pasowaly z tego plastikowego do aluminiowego.Dzieki za odpowiedz.pozdrawiam.
|
18-07-2011, 19:52 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-10-2010
Model: Ford Focus MK2
Silnik: TDCI 1.8
Rocznik: 2006
Postów: 2
|
Odp: Różnica między obudowami termostatu 1,8 TDDi
mam jeszcze jedno pytanie-jak zdjąć wężyk ten co jest na dole obudowy z tyłu,nie da sie tam w zaden sposob dojsc zeby zdjac opaske.ma ktos jkais pomysl?dzieki.
|
22-06-2013, 21:12 | #10 |
ford::amateur
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 24-01-2013
Skąd: Chorzów
Model: fokus
Silnik: 1.8
Rocznik: 2003
Postów: 1
|
Odp: Różnica między obudowami termostatu 1,8 TDDi
odkręcasz wszystkie śruby i wtedy kombinerkami chwytasz obejmę ale tą przy obudowie termostatu
|