Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-02-2011, 11:10   #1
c73
ford::beginner
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 09-02-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Kuga MK2
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 26
Domyślnie Co dalej poczyszczeniu SMOKA?

Witam Mam pytanie latem ubiegłego roku miałem podczas wyjazdu nad morze niemiłą niespodziankę. Zaczęła się palić kontrolka oleju i po znalezieniu kilku warsztatów doszedł ktoś do wniosku że zapchany jest smok. Przejechałem na zapalonej kontrolce jakieś 50 km. Po wyczyszczeniu od lipca ubiegłego roku wszystko jest ok. Teraz podjechałem do warsztatu w moim mieście bo mam wycieki spod górnej pokrywy i mówię że miałem w lipcu tego SMOKA a oni i słusznie zauważyli że oprócz smoka trzeba przeczyścić przewody jakieś sito co doprowadza olej do turbiny, itp. Dodam że z turbiną wszystko ok ale chce ją ochronić i mam pytanie Czy teraz mam wykonać te czynnosć mówili że znowu trzeba odkręcić misę przeczyścić (czyli jeszcze raz?) i czyszczenie częsci tam przy turbinie - robocizna z 600 zł (chyba trochę dużo). CO mam z tym fantem robić? Za porady z góry dziękuję

c73 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2011, 18:45   #2
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Co dalej poczyszczeniu SMOKA?

Kolego, 600zł to nie wysoka cena. W tym silniku problem z smarowaniem... TO DUŻY PROBLEM!!! Ten silnik jest bardzo podatny za zatykanie się kanałów w bloku silnika, zatem ważne jest sprawdzenie czy ciśnienie jest OK.
Dodatkowo czyszczenie słynnego już na forum przewodu doprowadzającego olej do turbiny. Wyczyściłbym jeszcze miskę, bo z jakiegoś powodu ten smok się zatkał, ale domyślam się iż zrobili.
Jeżeli to wszystko zrobią porządnie za 600zł, ja bym dmuchał na zimne.
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2011, 12:36   #3
c73
ford::beginner
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 09-02-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Kuga MK2
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 26
Domyślnie Odp: Co dalej poczyszczeniu SMOKA?

A jezeli po wyczyszczeniu smoka wszystko jest oki to nic z turbiną się nie stało (przejechałem przy kontrolce około 5okm) niesłyszę żadnych świstów tylko przy wysokich obrotach takie lekkie w tle terkotanie jest tak jak w benzyniaku zawory
c73 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2011, 12:47   #4
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Co dalej poczyszczeniu SMOKA?

Sitko jest w przewodzie olejowych ktory idzie z bloku silnika do turbo. Jest zmodyfikowana wersja przewodu, ale nie wiem ile kosztuje. Odkrecasz srube, wymieniasz albo caly przewod, albo tylko sitko na nowsze. Zapytaj sie w fordzie co maja.
Jezeli czysciles miske w zeszlym roku to nie ma sensu robic tego teraz ponownie. Zreszta mozesz kupic w ASO Forda plyn do plukania silnika Forte i wlac przed wymiana. ford go stosuje przy wymianach turbin. Rozpuszcza osady z miski i pozwala je spuscic z olejem.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2011, 18:40   #5
marcin.jaro
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-05-2009
Skąd: Żychlin
Model: Focus II FL; C-max
Silnik: 2,0 TDCI; 1,6 TDCI
Rocznik: 2008; 2012
Postów: 33
Domyślnie Odp: Co dalej poczyszczeniu SMOKA?

U mnie po wymianie jednej turbiny (zapchane sitko) i wymianie sitka na "nowy" model, turbina padła bo się zapchało sitko po 6 000 km.

Nadmienię, że wymieniałem wszystko zgodnie z zasadami narzucanymi przez Forda.

Teraz wyrzuciłem sitko i przejechałem 10 000 i jest wszystko ok. (odpukać w niemalowane).
Także trzeba się zastanowić czy wymieniać sitko czy po prostu je wyrzucić.
Ja teraz żałuję, że nie wyrzuciłem go od razu. Kosztowało mnie to wiele nerwów i dużo straconego czasu na naprawę.
Jeśli lubisz podłubać troszkę przy samochodach to na spokojnie dasz rade sam wszystko sobie poczyścić i powymieniać.
marcin.jaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2011, 19:02   #6
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Co dalej poczyszczeniu SMOKA?

mkaminski,
Czy ten nowy przewód czymś się wyraźnie różni?
Czy te śruby od przewodu ciężko odkręcić, czy nie ma z tym problemu? Nadają się do powtórnego użycia z Twojego doświadczenia, czy też raczej nowe.
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2011, 19:41   #7
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Co dalej poczyszczeniu SMOKA?

Cytat:
Napisał marcin.jaro Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
....
Jak pamietam to olej do turbo idzie z pominieciem filtra (nie wiem czy na pewno w 1.6) i dlatego jest sitko. Wiec ten syf ktory zatrzymywalo sitko idzie do turbo.
Decyzja nalezy do wlascicieli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał maureliusz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mkaminski,
Czy ten nowy przewód czymś się wyraźnie różni?
Czy te śruby od przewodu ciężko odkręcić, czy nie ma z tym problemu? Nadają się do powtórnego użycia z Twojego doświadczenia, czy też raczej nowe.
Jest jak pamietam grubszy i ma inne sitko. Wymienialem go dosc dawno. Dojscie jak pamietam spod kolektora wydechowego.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2011, 20:20   #8
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Smile Odp: Co dalej poczyszczeniu SMOKA?

Sitko można wyrzucić jest tylko jedno ale -ilość oleju podawanego na turbinę.Sitko stabilizuje tą ilość -dla turbiny ponoć jest to ważne.Producent przewiduje test przelewowy tego przewodu którego ze 3 razy byłem świadkiem w ASO polega on na tym iż w ciągu minuty z odkręconego od turbiny przewodu w naczyniu ma zebrać sie na wolnych obrotach określona ilość oleju(nie pamiętam ile).Bez sitka tego oleju może być za dużo tak więc radzę wziąć to pod uwagę czyścić miskę,smok zmieniać często olej,i czasami przedmuchać przewód wymienić sitko i powinno być oki- taki urok tego ****ianego silnika ma swoje wady ale ale co ich dzisiaj nie ma ktoś na nas musi zarabiać.
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2011, 21:13   #9
kawiecDIY
ford::average
 
Zarejestrowany: 21-11-2010
Skąd: 10km pod Poznaniem
Model: Focus II juz bez DPF
Silnik: 1.6TDCI Titanium
Rocznik: 11.2005
Postów: 91
Domyślnie Re: Odp: Co dalej poczyszczeniu SMOKA?

Cytat:
Napisał maureliusz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mkaminski,
Czy ten nowy przewód czymś się wyraźnie różni?
Czy te śruby od przewodu ciężko odkręcić, czy nie ma z tym problemu? Nadają się do powtórnego użycia z Twojego doświadczenia, czy też raczej nowe.
Witam
jesli bedziesz odkrecal te sruby przelotowe czy to od strony turbo czy tez od strony silnika to musisz sie zaopatrzyc w nowe podkladki miedziane ( oczywiscie jesli wszystko ma byc tak jak powinno bo nie wiadomo jak poprzednie sie odcisnely ), ja je kupilem bez problemu w ASO chyba za 7-8zl sztuka, sruba od strony silnika w ASO juz nie wystepuje ze sitkiem w kazdym badz razie w Poznaniu ( ostatnio kupilem sobie na wszelki wypadek )

Pozdrawiam
kawiecDIY jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2011, 21:19   #10
kawiecDIY
ford::average
 
Zarejestrowany: 21-11-2010
Skąd: 10km pod Poznaniem
Model: Focus II juz bez DPF
Silnik: 1.6TDCI Titanium
Rocznik: 11.2005
Postów: 91
Domyślnie Re: Odp: Co dalej poczyszczeniu SMOKA?

Cytat:
Napisał kawiecDIY Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam
jesli bedziesz odkrecal te sruby przelotowe czy to od strony turbo czy tez od strony silnika to musisz sie zaopatrzyc w nowe podkladki miedziane ( oczywiscie jesli wszystko ma byc tak jak powinno bo nie wiadomo jak poprzednie sie odcisnely ), ja je kupilem bez problemu w ASO chyba za 7-8zl sztuka, sruba od strony silnika w ASO juz nie wystepuje ze sitkiem w kazdym badz razie w Poznaniu ( ostatnio kupilem sobie na wszelki wypadek )

Pozdrawiam
Sorki zapomnialem dac foto sruby Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSC_0366.JPG (64.1 KB, 135 wyświetleń)
kawiecDIY jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.