|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-04-2006, 18:48 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
|
Mała rzecz a wiele problemów
Pisałem już nieraz. Problem z odpalaniem, spadek mocy, silnik trzęsie się jak oszalały. Przy ruszaniu aż koła się trzęsą. Wszystko skrzeczy. Czyli mówiąc w skrócie jest cudnie.
Silnik się trzęsie, choć poduszki są w porządku. Mała moc, choć nie kopci w żadnych odcieniach szarości. Oleju od wymiany do wymiany, co 10 000 nie dolewam ani kropelki. Ile wlałem tyle jest. Zakupiłem śmieszny aluminiowy zaworek powrotny na przewód i wydawało się, że trochę pomogło (pali przy trzecim obrocie) świece grzeją elegancko. Pali na mieście 6,2 l. Dziś wykręciłem ten „zaworek” (śrubę) na pompie, do której są podłączone przewody od nadmiaru ze wtrysków i również odchodzi stamtąd przewód nadmiarowy do baku. W śrubie znajduje się siteczko a nadmiar jest odprowadzany dziurką, do której małą igłę ciężko byłoby wcisnąć. I jak wcześniej wspominałem wykręciłem i wkręciłem w to miejsce zaworek powrotny od Tatry. No i eureka. Auto pali za pierwszym razem idzie jak burza tylko, że kopci na niebiesko i się momentami dusi. Oczywiście nie jeżdżę obecnie na tym patencie, ale doszedłem do takiego wniosku, że mam za małe ciśnienie paliwa w pompie. I najprawdopodobniej będzie to wina tego ów zaworka z sitkiem. Problem w tym, że obdzwoniłem wszystkie sklepy w mieście i za cholerę nie idzie nigdzie tego dostać. Czy znacie jakąś alternatywę na mój problem? [ Dodano: 2006-04-06, 19:51 ] Kopci na niebiesko i się dusi, dlatego że ten zaworek od Tatry prawie wcale (a raczej wcale) nie przepuszcza nadmiaru, czyli jednocześnie wzrasta ciśnienie w pompie
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-) |
08-04-2006, 22:02 | #2 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
|
Możesz zamieścić jakąś fotkę tego "zaworka" :fcp9
__________________
obecnie: Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990 Transit 2,5D - tranzuś z 1991 ...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r... |
09-04-2006, 01:39 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
|
Z tym „zaworkiem”, czyli śrubą wyjściową już sobie poradziłem. Ale mam pytanie jak prawidłowo powinien wyglądać powrót nadmiaru ze wtryskiwaczy. Bo zauważyłem, że wszystko zależy od wkręcenia owej śruby.
Opcje: - płynie jak z kranu woda pod ciśnieniem ? - lekko, co jakiś czas wypluwa? Kolejne pytanie dotyczy kolektora. Wczoraj jak zdjąłem kolektor dolotowy i odpaliłem silnik to zauważyłem jedną dziwną rzecz a mianowicie z pierwszej komory licząc od rozrządu wydobywa się dziwna biała para (niedopalone paliwo?) Natomiast z pozostałych nic takiego się niewydobyta. O co tu chodzi?
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-) |
09-04-2006, 08:22 | #4 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
|
...szkoda, że nie możesz zamieścić zdjęcia :fcp5
Co do "zaworka" bo dokładnie nie wiem co masz na myśli - ale niech taka nazwa zostanie - chociaż nie wiem czy piszemy o ty samym to sprawa wyglądała u mnie tak: ...co prawda było to w oplu 1,6D ale było: "zaworek" jak to nazywasz był wkręcony w korpus pompy a do tego "zaworka" doprowadzony był przewód powrotu paliwa i dalej przewody przelewu z wtryskiwaczy...ponieważ kiedyś zaczęły się kłopoty z odpalaniem zacząłem po kolei wszystko sprawdzać i w końcu z ciekawości wykręciłem ów "zaworek" okazało się, że jest to coś jest jakby dyszą z malutkim otworkiem i było poprostu delikatnie przytkane - po udrożnieniu za pomocą sprężarki kłopoty z paleniem zniknęły - nie zauważyłem natomiast żadnego nietypowego dymienia :fcp9 hmm...dymienie na niebiesko bardziej przypomina spalany częściowo olej silnikowy a nie kłopoty z dawkowaniem paliwa w pompie wtryskowej - jeżeli masz zaolejone kanały w kolektorze wylotowym i cieknie (czasami czarne zacieki) z pod uszczelki wydechu to masz raczej problem z uszczelniaczami trzonków zaworów...
__________________
obecnie: Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990 Transit 2,5D - tranzuś z 1991 ...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r... |
09-04-2006, 10:28 | #5 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
|
Cytat:
Pikuś w tym, że chodzi o kolektor dolotu powietrza. Spaliny są bezbarwne. Nawet jak wcisnę pedał na maxa to ilość czarnego dymy jest zadziwiająco znikoma. A jeśli chodzi o dym, parę z tej pierwszej komory, (bo wygląda to raczej na białą parę), to nic mi do głowy nie przychodzi skąd się to bierze :fcp9 [ Dodano: 2006-04-09, 11:29 ] A jeśli chodzi o zaworek to jest to śruba Outowa i jak jest przytkana to spaliny powinny być białe lub lekko niebieskie.
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-) |
|
09-04-2006, 10:41 | #6 | |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
|
Cytat:
...może ktoś inny coś Ci podpowie ja odpadam :fcp4
__________________
obecnie: Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990 Transit 2,5D - tranzuś z 1991 ...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r... |
|
09-04-2006, 14:49 | #7 |
ford::average
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 27-01-2006
Skąd: Kielce
Model: Ford Kuga Mk1
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 184
|
to znaczy że masz albo wypalony zawór dolotowy na pierszym cylindrze albo zbyt mały luz na tymże zaworze.
a co do tego zaworka to zrób zdjęcie o co chodzi, bo ty sobie poradziłeś ale moze pomogłoby to innym. pozdrawiam |