Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-04-2006, 18:48   #1
ewenement39
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
Domyślnie Mała rzecz a wiele problemów

Pisałem już nieraz. Problem z odpalaniem, spadek mocy, silnik trzęsie się jak oszalały. Przy ruszaniu aż koła się trzęsą. Wszystko skrzeczy. Czyli mówiąc w skrócie jest cudnie.
Silnik się trzęsie, choć poduszki są w porządku.
Mała moc, choć nie kopci w żadnych odcieniach szarości.
Oleju od wymiany do wymiany, co 10 000 nie dolewam ani kropelki. Ile wlałem tyle jest.
Zakupiłem śmieszny aluminiowy zaworek powrotny na przewód i wydawało się, że trochę pomogło (pali przy trzecim obrocie) świece grzeją elegancko.
Pali na mieście 6,2 l.
Dziś wykręciłem ten „zaworek” (śrubę) na pompie, do której są podłączone przewody od nadmiaru ze wtrysków i również odchodzi stamtąd przewód nadmiarowy do baku. W śrubie znajduje się siteczko a nadmiar jest odprowadzany dziurką, do której małą igłę ciężko byłoby wcisnąć. I jak wcześniej wspominałem wykręciłem i wkręciłem w to miejsce zaworek powrotny od Tatry. No i eureka. Auto pali za pierwszym razem idzie jak burza tylko, że kopci na niebiesko i się momentami dusi. Oczywiście nie jeżdżę obecnie na tym patencie, ale doszedłem do takiego wniosku, że mam za małe ciśnienie paliwa w pompie. I najprawdopodobniej będzie to wina tego ów zaworka z sitkiem. Problem w tym, że obdzwoniłem wszystkie sklepy w mieście i za cholerę nie idzie nigdzie tego dostać.
Czy znacie jakąś alternatywę na mój problem?

[ Dodano: 2006-04-06, 19:51 ]
Kopci na niebiesko i się dusi, dlatego że ten zaworek od Tatry prawie wcale (a raczej wcale) nie przepuszcza nadmiaru, czyli jednocześnie wzrasta ciśnienie w pompie

__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-)
ewenement39 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-04-2006, 22:02   #2
wujek75
ford::specialist
 
Avatar wujek75
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
Domyślnie

Możesz zamieścić jakąś fotkę tego "zaworka" :fcp9
__________________
obecnie:
Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r
Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990
Transit 2,5D - tranzuś z 1991

...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r...
wujek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2006, 01:39   #3
ewenement39
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
Domyślnie

Z tym „zaworkiem”, czyli śrubą wyjściową już sobie poradziłem. Ale mam pytanie jak prawidłowo powinien wyglądać powrót nadmiaru ze wtryskiwaczy. Bo zauważyłem, że wszystko zależy od wkręcenia owej śruby.
Opcje:
- płynie jak z kranu woda pod ciśnieniem ?
- lekko, co jakiś czas wypluwa?

Kolejne pytanie dotyczy kolektora. Wczoraj jak zdjąłem kolektor dolotowy i odpaliłem silnik to zauważyłem jedną dziwną rzecz a mianowicie z pierwszej komory licząc od rozrządu wydobywa się dziwna biała para (niedopalone paliwo?) Natomiast z pozostałych nic takiego się niewydobyta. O co tu chodzi?
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-)
ewenement39 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2006, 08:22   #4
wujek75
ford::specialist
 
Avatar wujek75
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
Domyślnie

...szkoda, że nie możesz zamieścić zdjęcia :fcp5

Co do "zaworka" bo dokładnie nie wiem co masz na myśli - ale niech taka nazwa zostanie - chociaż nie wiem czy piszemy o ty samym to sprawa wyglądała u mnie tak:
...co prawda było to w oplu 1,6D ale było: "zaworek" jak to nazywasz był wkręcony w korpus pompy a do tego "zaworka" doprowadzony był przewód powrotu paliwa i dalej przewody przelewu z wtryskiwaczy...ponieważ kiedyś zaczęły się kłopoty z odpalaniem zacząłem po kolei wszystko sprawdzać i w końcu z ciekawości wykręciłem ów "zaworek" okazało się, że jest to coś jest jakby dyszą z malutkim otworkiem i było poprostu delikatnie przytkane - po udrożnieniu za pomocą sprężarki kłopoty z paleniem zniknęły - nie zauważyłem natomiast żadnego nietypowego dymienia :fcp9

hmm...dymienie na niebiesko bardziej przypomina spalany częściowo olej silnikowy a nie kłopoty z dawkowaniem paliwa w pompie wtryskowej - jeżeli masz zaolejone kanały w kolektorze wylotowym i cieknie (czasami czarne zacieki) z pod uszczelki wydechu to masz raczej problem z uszczelniaczami trzonków zaworów...
__________________
obecnie:
Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r
Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990
Transit 2,5D - tranzuś z 1991

...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r...
wujek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2006, 10:28   #5
ewenement39
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
Domyślnie

Cytat:
Napisał wujek75
hmm...dymienie na niebiesko bardziej przypomina spalany częściowo olej silnikowy a nie kłopoty z dawkowaniem paliwa w pompie wtryskowej - jeżeli masz zaolejone kanały w kolektorze wylotowym i cieknie (czasami czarne zacieki) z pod uszczelki wydechu to masz raczej problem z uszczelniaczami trzonków zaworów...

Pikuś w tym, że chodzi o kolektor dolotu powietrza. Spaliny są bezbarwne. Nawet jak wcisnę pedał na maxa to ilość czarnego dymy jest zadziwiająco znikoma. A jeśli chodzi o dym, parę z tej pierwszej komory, (bo wygląda to raczej na białą parę), to nic mi do głowy nie przychodzi skąd się to bierze :fcp9

[ Dodano: 2006-04-09, 11:29 ]
A jeśli chodzi o zaworek to jest to śruba Outowa i jak jest przytkana to spaliny powinny być białe lub lekko niebieskie.
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-)
ewenement39 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2006, 10:41   #6
wujek75
ford::specialist
 
Avatar wujek75
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
Domyślnie

Cytat:
Napisał ewenement39
Pikuś w tym, że chodzi o kolektor dolotu powietrza. Spaliny są bezbarwne
...no to teraz poddaję się całkowice w tym temacie, bo albo coś jest nie tak z Twoim silnikiem albo coś nie tak opisujesz, bo jeżeli spaliny wylatują z kolektora ssącego :fcp15 ??

...może ktoś inny coś Ci podpowie ja odpadam :fcp4
__________________
obecnie:
Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r
Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990
Transit 2,5D - tranzuś z 1991

...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r...
wujek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-04-2006, 14:49   #7
so258
ford::average
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 27-01-2006
Skąd: Kielce
Model: Ford Kuga Mk1
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 184
Domyślnie

to znaczy że masz albo wypalony zawór dolotowy na pierszym cylindrze albo zbyt mały luz na tymże zaworze.

a co do tego zaworka to zrób zdjęcie o co chodzi, bo ty sobie poradziłeś ale moze pomogłoby to innym.

pozdrawiam
so258 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:34.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.