|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-01-2011, 18:31 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-12-2010
Skąd: Berlin
Model: Escort
Silnik: 1.4
Rocznik: 1999
Postów: 62
|
Zbyt wysokie obroty biegu jalowego, lekkie falowanie.
W moim mondeo nie zaleznie od temperatury silnika sa zbyt wysokie obroty. Minimum trzyma 1100 a srednio 1300-1400. Zadko kiedy spadaly do 1000 obr/min. Wczoraj wykrecilem przeplywke i wyczyscilem ja benzyna lakowa. Zauwarzylem, ze troche sie poprawilo , stale obroty trzyma ok 1000. Lecz kiedy dojerzdzam do skrzyzowania i wciskam sprzeglo obroty szybko i rownomiernie spadaja do ok 750 i tak trzyma. Zaczynam hamowac i przy predkosci ok 10km/h moze troche mniej, obroty momentalnie wskakuja na 1000 i tak trzyma. Miedzy przeplywomierzem a ta obudowa nad silnikiem idzie gumowa rura, ktora planie powietrze, od dolu mam otwor w ktorym zamontowany jest jakis czujnik, wymontowalem go i wyczscilem delikatnie pedzelkiem. Do czego ten czujnik sluzy?
W aucie wymienilem swiece filtr powietrza i kable zaplonowe. Ale mam jeszcze pewne spostrzezenia, kiedy przyspieszam przy ok 2 tys obr silnik na chwilke jak by dostal wiekszej mocy, wraca do normy i znow nabiera mocy. Takie jakby szarpniecie ale to nie jest wlasciwe slowo . Jakby sie wahal co ma robic. Czy mondeo ma wogole kontrolke check engine lub cos podobnego? Czy powinna sie wyswietlic jakas kontrolka silnika gdy padnie np sonda lub przeplywomierz?
__________________
Bylo : Opel Vectra A GT 2.0, Ford Fiesta 1.1 Jest : Ford Mondeo mk II 2.0 16V |
19-01-2011, 19:26 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-10-2008
Model: MDO był
Silnik: Should Be Higher
Rocznik: 200?
Postów: 219
|
Odp: Zbyt wysokie obroty biegu jalowego, lekkie falowanie.
Kontrolkę od silnika ma, a wymieniłeś filtr paliwa, i jaką wahe wlewasz?
|
19-01-2011, 19:33 | #3 |
ford::advanced
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 17-01-2010
Skąd: Przypisówka
Model: mondeo mk1 chabeta
Silnik: 1.8 16v + Lpg stag 300
Rocznik: 1993
Postów: 316
|
Odp: Zbyt wysokie obroty biegu jalowego, lekkie falowanie.
krokowy umyj,nie zaszkodzi a może pomóc! szczerze,przeszkadza ci ten 1000obrotów???Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
19-01-2011, 20:59 | #4 | |
ford::average
Zarejestrowany: 10-12-2010
Skąd: Berlin
Model: Escort
Silnik: 1.4
Rocznik: 1999
Postów: 62
|
Filtra paliwa nie wymienialem: Paliwo czesto 98 ostatnio 95. Paliwo tankowane w niemczech. Raz wlalem na pelen zbionik 98 srodek do czyszczenia wtryskow STP, zrobilem na tym trase 1000 km .Po przejechaniu ok 300 km auto zrobilo sie nieznacznie zwawsze. 1000 obr/min mi nie przeszkadza ale widze, ze jednak cos jest nie tak z silnikiem. Pozatym pisalem o lekkim szarpnieciu przy 2000 tys obr. Dochodzi do tego dosc wysokie spalanie ok 12 litrow przy bardzo bardzo delikatnej jezdzie. Podczas rozpedzania nie przekraczam 2 tys obr, jazda typowa dla emeryta, jezdzilem podobnie vectra i osiagalem spalanie ok 9-10 litrow przy silniku C20XE czyli vectra 2000. 2.0 16v 150KM. Oczywiscie trzeba bylo sie bardzo starac i miec duzo cierpliwosci aby tak jezdzic.
Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Krzychu, gdzie jest silniczek krokowy w mondeo ? Chyba gdzies za silnikiem?
__________________
Bylo : Opel Vectra A GT 2.0, Ford Fiesta 1.1 Jest : Ford Mondeo mk II 2.0 16V Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 19-01-2011 o 21:26 Powód: Regulamin pkt21 |
|
19-01-2011, 22:39 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-10-2008
Model: MDO był
Silnik: Should Be Higher
Rocznik: 200?
Postów: 219
|
Odp: Zbyt wysokie obroty biegu jalowego, lekkie falowanie.
Filtr paliwa do wymiany, a krokowiec jest za silnikiem pod rurą od filta powietrza.
|