|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-01-2011, 21:53 | #1 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 31-08-2009
Skąd: WOT
Model: Mondeo Mk4 kombi/ Mondeo MK4 kombi
Silnik: 2.0 DURATEC HE (145KM)
Rocznik: 2008
Postów: 95
|
TDDI 115KM Po agresywnej jeździe silnik nierówno pracuje.
Witam Użytkowników forum
Przejdę od razu do meritum. Wczoraj Gdy wracałem z basenu (odcinek 10km) kilka razy przy przycisnąłem swojego Mondeo TDDi 115KM do około 3 tys. obrotów. Kiedy stanąłem pod garażem i wyszedłem od razu usłyszałem że silnik inaczej działa. Nierówno pracował na biegu jałowym i przygasały światła. obrotomierz pokazywał że obroty są trochę wyższe niż normalnie. Chwile go tak zostawiłem aż turbina wyhamuje i go wyłączyłem. Po ponownym odpaleniu nic się nie zmieniło. I tu Moje pytanie czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje???Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Stado baranów dowodzone przez wilka może wygrać bitwę... Odwrotność nie jest możliwa |
18-01-2011, 22:06 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-03-2010
Skąd: WARSZAWA
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0TDCI 140 KM
Rocznik: 2011.10
Postów: 253
|
Odp: TDDI 115KM Po agresywnej jeździe silnik nierówno pracuje.
Kolego do 3 tysięcy to nie jest agresywna jazda uważam ze to normalna jest.A co do tego to powiem ci ze czasem mam wyższe obroty do 1000 ale to przechodzi .Wiec myślę żebyś ze dwa dni pojeździł wtedy możesz się martwic czemu.
__________________
|
18-01-2011, 22:09 | #3 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 31-08-2009
Skąd: WOT
Model: Mondeo Mk4 kombi/ Mondeo MK4 kombi
Silnik: 2.0 DURATEC HE (145KM)
Rocznik: 2008
Postów: 95
|
Odp: TDDI 115KM Po agresywnej jeździe silnik nierówno pracuje.
No OK wyższe obroty tak. Ale klepał silnikiem aż światła przygasały to raczej dziwne.
__________________
Stado baranów dowodzone przez wilka może wygrać bitwę... Odwrotność nie jest możliwa |
18-01-2011, 22:17 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-03-2010
Skąd: WARSZAWA
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0TDCI 140 KM
Rocznik: 2011.10
Postów: 253
|
Odp: TDDI 115KM Po agresywnej jeździe silnik nierówno pracuje.
To ze światła przygasały to nie silnik może regulator napięcia pasek się poluźnił musisz odpalić i patrzećGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.a piszczeć możne ci rolka
__________________
|
19-01-2011, 16:31 | #5 | |
Postów: n/a
|
Odp: TDDI 115KM Po agresywnej jeździe silnik nierówno pracuje.
Cytat:
|
|
19-01-2011, 17:16 | #6 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km 1.5 ECOBLUE 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2018 2005
Postów: 733
|
Odp: TDDI 115KM Po agresywnej jeździe silnik nierówno pracuje.
A w moim jest całkiem odwrotnie, jeśli jest całkowicie zimny chodzi idealnie do tej pory aż zejdzie z podwyższonych obrotów, jak już zacznie pracować na 800 obrotach chodzi głośno i nierówno. Najgorzej jest w fazie rozgrzewania kiedy silnik ma około 70 stopni, wtedy telepie nim aż czuć wibracje pod nogami i tak jest do momentu aż osiągnie 90 stopni, wtedy trochę przestaje ale jeśli nie da się mu po garach to telepie nim non stop. Dopiero jak go przegonie przynajmniej 140 km/h zaczyna normalnie pracować na wolnych obrotach. Proszę o jakieś sugestie, może ktoś z was miał podobny przypadek w TDDI.
|
19-01-2011, 17:18 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-10-2007
Model: MKIII Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115 HP
Rocznik: 2002
Postów: 504
|
Odp: TDDI 115KM Po agresywnej jeździe silnik nierówno pracuje.
sprawdź alternator
__________________
Tato?-pyta się syn. Dlaczego babcia biegnie zygzakiem między drzewami? Nie gadaj tyle junior...podawaj naboje. |
19-01-2011, 17:32 | #8 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km 1.5 ECOBLUE 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2018 2005
Postów: 733
|
Odp: TDDI 115KM Po agresywnej jeździe silnik nierówno pracuje.
Alternator był zmieniany, stary się usmażył. Co prawda założyłem używany ale z bardzo małym przebiegiem, znajomy ma szrot tylko mondeo mk3 diesel. Teraz ładowanie jest cały czas na poziomie 14,5 V niezależnie od obrotów i ilości odbiorników, dopiero po włączeniu grzania przedniej i tylnej szyby spada na 14,1V ale przy 2000 obr. znowu idzie na 14,5V. Światła nie przygasają, świecą równo.
|
20-01-2011, 05:17 | #9 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 31-08-2009
Skąd: WOT
Model: Mondeo Mk4 kombi/ Mondeo MK4 kombi
Silnik: 2.0 DURATEC HE (145KM)
Rocznik: 2008
Postów: 95
|
Odp: TDDI 115KM Po agresywnej jeździe silnik nierówno pracuje.
czy przyczyną nierównej pracy silnika w dieslu może być alternator?
__________________
Stado baranów dowodzone przez wilka może wygrać bitwę... Odwrotność nie jest możliwa Ostatnio edytowane przez marko1986 ; 20-01-2011 o 16:44 |
18-02-2011, 08:52 | #10 | |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km 1.5 ECOBLUE 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2018 2005
Postów: 733
|
Odp: TDDI 115KM Po agresywnej jeździe silnik nierówno pracuje.
Cytat:
|
|