|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-01-2011, 16:50 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-11-2010
Skąd: Męcina Wielka
Model: Ford Transit 2,5D-Dubelkabina-Skrzynia
Silnik: 2,5D 80KM
Rocznik: 1994
Postów: 10
|
Blokada tylnego mostu
Witam.Mam pytanie odnośnie blokady automatycznej tylnego mostu.Czy było coś takiego wkładane do transita?Nie jestem pewien ale mam w swoim chyba coś takiego ale niezawsze sie to załancza .
|
05-01-2011, 22:28 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Blokada tylnego mostu
Dwa razy miałem okazję przejechać się takim Transitem - w obydwóch przy mocnym skręcie most nieprzyjemnie strzelał (trzaski jak by coś się tam złego działo).
W obydwóch był to most typu Salisbury (6-cio szpilkowy). Nie wiem na jakiej zasadzie to działa (ale chyba ciernej).
__________________
Zgredzik |
06-01-2011, 03:57 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: Blokada tylnego mostu
Na mój gust jednak jak w reszcie Fordów, szpera wiskotyczna. Faktycznie, nie zawsze się to "załącza", ponieważ olej wiskotyczny dopiero jak się nagrzeje to zaczyna kleić, dzięki temu można uzyskać zblokowanie teoretycznie do 100%, a nie jak w przypadku ciernych 30-40%.
Wojtku, nawet jeśli ma szpere cierną - płytkową (w co raczej wątpie mimo wszystko) to już dyfer musiał być ostro styrany, że strzelał (to raczej coś z kołami satelitarnymi). Dobra szpera daje o sobie znać tylko właśnie jak jedno koło (strona) straci przyczepność. Zaspawany dyfer (sztywna "elektroszpera" przy pełnym skręcie rzeczywiście strzela, ale to niestety skutek uboczny tego, że koło wewnętrzne i zewnętrzne mają taką samą prędkość obrotową i koło wewnętrzne będzie zachowywać się jak piłeczka pingpongowa. LSD występowało tylko przy mostach Salisbury o przełożniach: 4.56, 4.63, 5.14
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
06-01-2011, 17:15 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-11-2010
Skąd: Męcina Wielka
Model: Ford Transit 2,5D-Dubelkabina-Skrzynia
Silnik: 2,5D 80KM
Rocznik: 1994
Postów: 10
|
Odp: Blokada tylnego mostu
Umnie przy ostrych skrętach narazie nic niestrzela ale dwa koła naraz ciągnom wtedy gdy nietrzeba takie mam wrażenie i gdy zaciągne troche hamulec ręczny tak na dwa zęby to wtedy się załancza i bierze na obydwa.
|
07-01-2011, 00:46 | #5 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Rechot
Silnik: 2,3
Rocznik: 1996
Postów: 57
|
Odp: Blokada tylnego mostu
Ja mam szperę w swoim rechocie. Troszkę to chyba słabo przemyśleli w fordzie bo jak stanę jednym kołem na lodzie a drugim na szorstkim to za chiny szpera się nie załączy. Koło z lodu będzie sie obracało a drugie stoi.Natomiast jak się "wywoła" obrót tego stojącego koła (np lekkie cofnięcie później i ruch do przodu) o przynajmniej pół obrotu to szpera "chwyta" i rechot idzie jak czołg ;-)
|