|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-12-2010, 17:39 | #1 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-10-2009
Model: S-MAX
Silnik: 1.8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2009
Postów: 513
|
Podgrzewane dysze - w końcu jak to działa
Panowie,
Są posty, na forum na temat działania podgrzewanych dysz spryskiwacza - ale każde mówi coś innego, i w sumie nie wiadomo jak działają (kiedy). Panowie, zakupiłem dwie dysze do CMAX, nie mam fabrycznie tej opcji, ale ją dorobię. Na naszym forum jest informacja że działają one tylko wtedy kiedy jest włączone podgrzewanie przedniej szyby - no może i tak. Może ktoś to potwierdzić? Choć nie jest to dla mnie najważniejsze. Inny post mówi, że działają cały czas (tzn cały czas pod napięciem) - co miałoby sens, bo termistor w środku powoduje grzanie w zależności o temp. i powinien się przewodzić prąd (grzać) poniżej 0C. I tu mam dylemat. Podłączyłem dyszę pod 12 V. Po drodze wpiąłem amperomierz żeby zobaczyć prąd. No i dziwne: w temp.pokojowej ok. 20C prąd w chwili załączenia był 400mA, i potem sukcesywnie spadał do 138mA. Dysza była cały czas gorąca (nie letnia.) Czyli bezsensu, bo znaczy to że dysza grzałaby cały czas (lato, zima). Nie robiłem testu w temp ujemnej, ale pewnie dalej by grzał tylko jeszcze bardziej. Pytanie do tych co mają fabrycznie: czy może ktoś zrobić podobny test? Czy możecie sprawdzić czy dysze są zasilane równolegle czy szeregowo? Możecie powiedzieć z której strony idą do nich przewody? (wydaje mi się, że z podszybia, z lewej strony, z jakby zza wlewu płynu spryskiwacza). Bardzo dziękuje za wszelkie sugestie i pomoc. |
19-12-2010, 18:34 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-11-2010
Model: Focus C-MAX Mk1 i Fiesta Mk6
Silnik: 2.0TDCi Duratorq i 1.3Pb Duratec
Rocznik: 2004 i 2006
Postów: 25
|
Odp: Podgrzewane dysze - w końcu jak to działa
Kable podobno idą z lewej strony jak patrzysz na przód auta,ja niby nie posiadam tej opcji ale jak mam cale auto oblodzone i odpalę je do tego wł tylna szybę to mam taki placki w okół dysz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
20-12-2010, 13:03 | #3 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 24-10-2008
Skąd: Kielce
Model: C-Max
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 116
|
Odp: Podgrzewane dysze - w końcu jak to działa
U mnie działają łącznie z podgrzewaną przednią szybą, i to chyba logiczne, bo mają służyć do stopienia lodu w dyszach i okolicy spryskiwacza a nie do podgrzewania płynu. Są najprawdopodobniej połączone równolegle do obwodu sterownika czasowego wyłączającego grzanie szyby. Kolega "FranekTDCI" być może kupił samochód z dokładanymi podgrzewanymi dyszami i ktoś połączył je równolegle z obwodem sterowania podgrzewaną tylną szybą. To, że spada ci natężenie prądu wynika najprawdopodobniej ze zwiększania się rezystancji samej spirali (wyższa temperatura = wyższy opór). Mnie zastanawia stosunkowo mała moc grzałeczki ok. 5 W przy uruchomieniu i ok. 1.5 W w trybie grzania. No chyba, że zapomniałem prawo Ohma.
|
20-12-2010, 13:24 | #4 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-10-2009
Model: S-MAX
Silnik: 1.8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2009
Postów: 513
|
Odp: Podgrzewane dysze - w końcu jak to działa
Tak na logikę (moją) to jednak trochę bezsensu, żeby maiło to działać tylko przy załączonej szybie. Nie koniecznie szyba zamarza w czasie jazdy, a dysze owszem. No i raczej dostępność spryskiwacza powinna być cały czas (nie da się przewidzieć kiedy użyjesz spryskiwacza). A woda z maski, pod wpływem pędu idzie do góry i zamarza na dyszy.
Ale to dyskusja o logikę. Nie rozwódźmy się nad nią tutaj. Zbadajmy fakty !!! Czy koledzy mogą sprawdzić co jest, a właściwie czy jest, napięcie na kostkach w momencie kiedy nie jest załączone grzanie szyby oraz u kolegi bez grzanej przedniej szyby? Co do W, to mogło by tak być mało. Wystarczy tylko troszkę na plusie mieć dyszę i będzie ok. 5 W to w zasadzie żarówka w podświetlaniu tablicy, 1,5 W to w zasadzie żeby nie dopuścić do wystygnięcia. Dzięki Panowie za pomoc. Wiem że to zabawa iść z miernikiem do autka, ale wiele osób ze mną na czele się bardzo ucieszy !!! |
20-12-2010, 14:39 | #5 |
ford::advanced
Imię: arek
Zarejestrowany: 25-04-2010
Skąd: Nowy Tomyśl
Model: Ford Focus C-max
Silnik: 2000 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 219
|
Odp: Podgrzewane dysze - w końcu jak to działa
witam.widze ze temat dlugi jak rzeka.brat ma seata cordobe 95 rok.ma podgrzewana tylnia szybe lusterka oraz dysze spryskiwaczy.wszystko podlaczone jest pod wlacznik tylniej szyby.unas w c-maxach tez jest tak samo pod tlnia szybe
pozdrawiam |
20-12-2010, 16:45 | #6 | |
ford::specialist
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 23-03-2009
Skąd: Rybnik
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.25
Rocznik: 2011
Postów: 506
|
Odp: Podgrzewane dysze - w końcu jak to działa
Cytat:
|
|
20-12-2010, 17:12 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-11-2010
Skąd: Poznań
Model: Ford S-Max VIGNALE
Silnik: 2.0 / 190
Rocznik: 2018
Postów: 28
|
Odp: Podgrzewane dysze - w końcu jak to działa
A pro po, podgrzewaczy!
Odradzam kupowanie podgrzewaczy płynu, (nie dysz). Znajomy zamontował takowy , zakupiony na Allegro i wszystko było by ładnie pięknie, gdyby nie to że chyba po tygodniu coś "walnęło" i grzał płyn prawie jak elektryczny czajnik wodę. :-) W momencie pierwszego "wytrysku" :-) na zmrożoną szybę, ta, ładnie pękła... Tak więc z wynalazkami radzę ostrożnie bo z niby cudeńka za kilkaset zł zrobiło się ponad tysiąc zł. ... pozdro PawelPoznan |
20-12-2010, 17:14 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-11-2008
Skąd: Małopolska
Model: Kuga
Silnik: 2.5 FHEV ST Line X AWD
Rocznik: 2021
Postów: 87
|
Odp: Podgrzewane dysze - w końcu jak to działa
Witam chciał bym rozwiać wasze wątpliwości i powiem tak dysze grzeją tylko i wyłącznie z przednią szybą a lusterka z tylną i jest to nawet gdzieś opisane albo w instrukcji albo w książce do c-maxa sam naprawiam pozdrawiam.
|
20-12-2010, 20:47 | #9 |
ford::specialist
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Kraków
Model: MONDEO MK4 FL TITANIUM S @ 2.2 230/500 + C-MAX TITANIUM 2014 2.0 @ 200/400
Silnik: 2.2 tdci + 2.0 tdci
Rocznik: 2013, 2014
Postów: 928
|
Odp: Podgrzewane dysze - w końcu jak to działa
To ja wprowadzę trochę zamętu, bo ostatnio bawiłem się udrażnianie spryskiwaczy. Do tej pory myślałem, że dysze grzeją tylko gdy podgrzewanie przedniej szyby jest włączone, nawet w instrukcji jest tak napisane. Otóż, dysze grzeją cały czas, bez wzgledu czy podgrzewanie szyby frontowej jest włączone czy nie. Nie jestem pewny tylko jednej rzeczy, otóż czy grzeją one np. w lecie gdy jest bardzo ciepło, ale podejrzewam, że grzeją tylko np. jak jest poniżej 4 stopni, podobnie jak dodatkowa nagrzewnica płynu chłodniczego PTC, załącza się dopiero przy 4 stopniach.
|
21-12-2010, 11:31 | #10 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-10-2009
Model: S-MAX
Silnik: 1.8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2009
Postów: 513
|
Odp: Podgrzewane dysze - w końcu jak to działa
PANOWIE - PROSZĘ o KONKRETY -POMIŃCIE DYWAGACJE - WŁĄCZANA CZY NIE GRZANA SZYBA PRZEDNIA CZY TYLNA !!!
Proszę - jak ktoś ma jak - podłączcie miernik i zobaczcie jak wygląda prąd który płynie na dyszę w danej temperaturze. Oraz jak są podłączone - szeregowo czy równolegle - nie trzeba szukać po kablach - to będzie widać z napięcia - jeśli wyżej niż 12V to równolegle, jak około 7 V to szeregowo .... Test zróbcie po odpaleniu samochodu i tak z 10 minut później - będzie wtedy pięknie widać całe ich działanie .... Filozofia na bok .... proszę .... |