Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-12-2010, 18:26   #1
bambucza
ford::average
 
Avatar bambucza
 
Zarejestrowany: 27-03-2010
Skąd: Wrocław
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2,2 TDCI 175KM
Rocznik: 2008
Postów: 200
Domyślnie P0249 Elektromagnes zaworu B upustowego

P0249 $10-Engine Elektromagnes zaworu B upustowego za niska wartość sygnału wyjściowego spalin turbosprężarki.

Proszę o pomoc. wujek google znalazł kilka rzeczy ale nic konkretnego. Proszę o pomoc z czego to dlaczego to ;( ile może kosztować wymiana, naprawa, lub regeneracja. Dzisiaj przejechałem 400 km 80 km/h autostradą A4 po to by mondziak nie włączył trybu awaryjnego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pomooocy
dodam że usunąłem błąd ale sprawdzę dopiero jutro czy pojawił się na nowo.


Ostatnio edytowane przez bambucza ; 06-12-2010 o 18:29
bambucza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2010, 10:05   #2
bambucza
ford::average
 
Avatar bambucza
 
Zarejestrowany: 27-03-2010
Skąd: Wrocław
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2,2 TDCI 175KM
Rocznik: 2008
Postów: 200
Domyślnie Odp: P0249 Elektromagnes zaworu B upustowego

Dzisiaj rano nie udało mi się uruchomić samochodu, dopiero jutro będę mógł sprawdzić co komputer zapisał (czyli jakie nowe kody błędów zapisał) nie wiem co się dzieje, czy to turbosprężarka czy jakiś zawór na niej czy może jakieś trefne paliwo (tankuję na shelu) Proszę o pomoc bo mi już brakuje pomysłów, a nawet nie mam teraz jak zajrzeć do silnika bo samochód został pod domem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
bambucza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2010, 10:49   #3
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: P0249 Elektromagnes zaworu B upustowego

jakie masz sterowanie turbiny? podciśnieniem czy sterownik elektryczny? jeśli nie wiesz to zrób zdjęcie komory silnika stojąc przed samochodem i je wklej tutaj.
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2010, 12:07   #4
bambucza
ford::average
 
Avatar bambucza
 
Zarejestrowany: 27-03-2010
Skąd: Wrocław
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2,2 TDCI 175KM
Rocznik: 2008
Postów: 200
Domyślnie Odp: P0249 Elektromagnes zaworu B upustowego

będę mógł to zrobić dopiero jutro bo w tym momencie jestem na służbie którą kończę jutro rano. hmmm ale przy turbinie jest aluminiowe pudełko z wybitą przekreśloną dłonią, jeśli to jest to. a jak nie to jutro rano na 100% wkleję. Podejrzewam też że zmieniła się geometria i że zebrał się nagar, jeżeli silnik był ciepły to dawał się uruchomić a jak ostygł to już kaplica
No i po za tym jestem też ciekawy czy komputer nie zapisał nowych kodów błędu jak nie mogłem rano uruchomić samochodu. jendrekmak jeżeli pomoże to coś też pomoże to jest to mondeo z 2004 r wyprodukowane w niemczech 2,0 TDCi 130 koni lub mogę podać vin

Ostatnio edytowane przez bambucza ; 07-12-2010 o 12:21
bambucza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2010, 14:39   #5
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: P0249 Elektromagnes zaworu B upustowego

Cytat:
Napisał bambucza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mondeo z 2004 r wyprodukowane w niemczech 2,0 TDCi 130 koni
vin nie jest jednoznaczny odnośnie sterowania turbiną ale skoro auto jest z rynku niemieckiego to sterownik turbiny jest zapewne elektryczny (wyższa norma emisji spalin). po prawej stronie tej rączki na osłonie turbiny, o której pisałeś będzie zapewne pudełko ze złączem i to jest właśnie sterownik elektryczny. wypadało by go zdjąć i sprawdzić czy dźwignia sterująca łopatkami na turbinie (nie w sterowniku) chodzi swobodnie. jeśli się zacina to należy ją na początek rozruszać i z powrotem założyć sterownik i przeprowadzić próbę drogową. jeśli nie będzie poprawy to prawdopodobnie sam sterownik będzie przynajmniej do dokładnego przeczyszczenia jeśli nie do naprawy. jeśli natomiast będzie poprawa to by oznaczało, że zacinały się łopatki turbiny wtedy należało by rozebrać turbinę i wszystko wyczyścić z nagaru. w sterowniku elektrycznym najczęściej psuje się chyba komutator albo wycierają jakieś tryby (osobiście nie mam więc nie widziałem)

Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 07-12-2010 o 14:48
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2010, 14:46   #6
bambucza
ford::average
 
Avatar bambucza
 
Zarejestrowany: 27-03-2010
Skąd: Wrocław
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2,2 TDCI 175KM
Rocznik: 2008
Postów: 200
Domyślnie Odp: P0249 Elektromagnes zaworu B upustowego

A można wymienić sam sterownik?? Dowiadywałem się ceny regeneracji takiej turbosprężarki (koszt 1000zł) i sam musiałbym dowieźć za Wrocław. Więc cieszyła by mnie myśl jak bym mógł wymienić tylko jakiś sterownik, chyba że geometria łopatek będzie już kaplica noo to będę musiał chyba płynąć po kosztach. Nooo chyba że to będzie jeszcze coś innego niż turbosprężarka.
bambucza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2010, 14:57   #7
bambucza
ford::average
 
Avatar bambucza
 
Zarejestrowany: 27-03-2010
Skąd: Wrocław
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2,2 TDCI 175KM
Rocznik: 2008
Postów: 200
Domyślnie Odp: P0249 Elektromagnes zaworu B upustowego

NO TAK ALE JAKA MOŻE BYĆ ZWIĄZKOWA PRZYCZYNA TEGO ŻE MI RANO W OGÓLE NIE ODPALIŁ ?? Może być coś z tym związanego??
bambucza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2010, 15:00   #8
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: P0249 Elektromagnes zaworu B upustowego

może przypadek związany z paliwem i mrozami. odczytaj jeszcze raz błędy
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2010, 15:06   #9
bambucza
ford::average
 
Avatar bambucza
 
Zarejestrowany: 27-03-2010
Skąd: Wrocław
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2,2 TDCI 175KM
Rocznik: 2008
Postów: 200
Domyślnie Odp: P0249 Elektromagnes zaworu B upustowego

Nigdy nie miałem problemów z odpaleniem, a dzisiaj rano we Wrocławiu było -1 albo + 1 już dobrze nie pamiętam. Ale w sumie masz rację Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. odczytam jeszcze raz kody błędów i wtedy zacznę płakać nad rozlanym mlekiem. Znalazłem jeszcze jeden podobny temat w który też pomagałeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. właśnie go studiuję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

noo i dla zainteresowanych tak dla wiedzy którzy też nie wiedzą lub będą to czytać kiedyś w przyszłości to znalazłem jakiś filmik instruktażowy [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez bambucza ; 07-12-2010 o 15:16
bambucza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-12-2010, 12:35   #10
bambucza
ford::average
 
Avatar bambucza
 
Zarejestrowany: 27-03-2010
Skąd: Wrocław
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2,2 TDCI 175KM
Rocznik: 2008
Postów: 200
Domyślnie Odp: P0249 Elektromagnes zaworu B upustowego

Cytat:
Napisał jendrekmak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jakie masz sterowanie turbiny? podciśnieniem czy sterownik elektryczny? jeśli nie wiesz to zrób zdjęcie komory silnika stojąc przed samochodem i je wklej tutaj.
Tak jak obiecałem dzisiaj wklejam zdjęcia tego co się dzieje u mnie pod maską tak dla potwierdzenia.
Podłączałem od razu samochód pod komputer i nie wyskoczyły żadne kody błędów, nie było nawet poprzedniego P0249. Ale za to był w zamrożonych ramkach stary błąd który był od zawsze P0018 ("Korelacja ustawienia wału korbowego - ustawienia wału rozrządczego [zespół 2 czujnik A]") Samochodu jeszcze nie udało mi się uruchomić ponieważ musiałem odłączyć akumulator do podładowania bo przedwczoraj próbując go uruchomić rozładowałem baterię doszczętnie.

jendrekmak a wymontowywałeś kiedyś turbosprężarkę z swojego mondka?? Podobno trzeba uważać tak jak ze świecami ponieważ można bardzo łatwo pourywać śruby mocujące?? Podpowiedz mi proszę co i jak po kolei żeby ją zdemontować.

ORAZ BARDZO CI DZIĘKUJĘ JENDREKMAK BO Z TEGO CO ZAUWAŻYŁEM TO ZA KAŻDYM RAZEM W KAŻDYM MOIM POŚCIE TO TY MI POMAGASZ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. MAM NADZIEJĘ ŻE KIEDYŚ TO JA TOBIE BĘDĘ MÓGŁ W CZYMŚ POMÓC Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 08122010140.jpg (89.4 KB, 59 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 08122010141.jpg (91.0 KB, 48 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez bambucza ; 08-12-2010 o 14:04
bambucza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:12.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.