|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-11-2010, 14:03 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 20-08-2009
Skąd: kraków
Model: focus I
Silnik: 1.8 Tdci
Rocznik: 2004
Postów: 2
|
Sprzegło zespolone zamiast dwumasy
Czy ma ktoś doświdczenie jak zachowuje sie sprzęgło zespolone zamiast dwumasowego w foczce? Mam zamiar wymieniać teraz sprzęgło i mechanik polecił mi sprzęgło zespolone (nie znam się)jest dużo tańsze ok 800 zł i ma dłuższą żywotność. Ma to jakieś minusy ? Proszę o pomoc dziękuje
|
17-11-2010, 16:06 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Odp: Sprzegło zespolone zamiast dwumasy wfokusie mk1
Dużo tańsze? Od kiedy? Różnica to ok 150 zł, a opinie użytkowników raczej krytyczne. Odczuwalne są znaczne wibracje silnika. Nie wierz mechanikowi.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
17-11-2010, 17:30 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-09-2010
Skąd: Kielce
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 9
|
Odp: Sprzegło zespolone zamiast dwumasy wfokusie mk1
Ciekawy temat, mam nadzieje ze się rozwinie. Ja sie nie wypowiadam - nie mam doświadczenia z zespolonym.
|
17-11-2010, 20:42 | #4 | |
ford::expert
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
|
Odp: Sprzegło zespolone zamiast dwumasy wfokusie mk1
Cytat:
Z dwumasą po prostu trzeba umieć jeździć, nie strzelać ze sprzęgła, nie dopuszczać do uduszenia samochodu na biegu i nie dawać mu ostro po garach na niskich obrotach, wtedy sprzęgło najmocniej dostaje po uszach. Gasić i odpalać na sprzęgle dla odciążenia dwumasy i powinno by dobrze.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
|
18-11-2010, 07:40 | #5 | ||
ford::advanced
Zarejestrowany: 31-03-2009
Skąd: Bydgoszcz
Model: Golf 7 FL/Octavia 3 FL
Silnik: 1,4 TSI/1,0 TSI
Rocznik: 2017/2017
Postów: 448
|
Odp: Sprzegło zespolone zamiast dwumasy wfokusie mk1
Cytat:
Cytat:
|
||
18-11-2010, 07:59 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Odp: Sprzegło zespolone zamiast dwumasy
Chłopski rozum nie wziął pod uwagę znacznie większego momentu obrotowego. 280Nm to jednak znacznie więcej niż 200. Dlatego właśnie zastosowano dwumasowe koło zamachowe czyli wzmocniony tłumik drgań skrętnych.
Łagodność dotyczy samego procesu spalania, co jedynie pośrednio przenosi się na dynamikę silnika. Cały zysk znika po uwzględnieniu znacznie większego momentu obrotowego silnika. BTW. Poczytaj sobie opinie tych co założyli koło lite. Większość rozważa wymianę na dwumasowe.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
24-11-2010, 20:10 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 26-08-2010
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2001
Postów: 1
|
Odp: Sprzegło zespolone zamiast dwumasy
Dzisiaj byłem u mechanika żeby mi go podpiął pod komputer bo kiepsko pali w niskich temperaturach, ale wszystko było OK.Powiedział, że może to dwumasa (oczywiście powoli pada) może mieć jakiś wpływ na odpalanie.
Powiedział, że poleca sprzęgło zespolone bo jest znacznie mniejszy koszt a różnicy w jeździe prawie nie widać. |
24-11-2010, 21:24 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Sprzegło zespolone zamiast dwumasy
|