Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-11-2010, 14:03   #1
kemp4
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 20-08-2009
Skąd: kraków
Model: focus I
Silnik: 1.8 Tdci
Rocznik: 2004
Postów: 2
Domyślnie Sprzegło zespolone zamiast dwumasy

Czy ma ktoś doświdczenie jak zachowuje sie sprzęgło zespolone zamiast dwumasowego w foczce? Mam zamiar wymieniać teraz sprzęgło i mechanik polecił mi sprzęgło zespolone (nie znam się)jest dużo tańsze ok 800 zł i ma dłuższą żywotność. Ma to jakieś minusy ? Proszę o pomoc dziękuje

kemp4 jest offline  
Stary 17-11-2010, 16:06   #2
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Odp: Sprzegło zespolone zamiast dwumasy wfokusie mk1

Dużo tańsze? Od kiedy? Różnica to ok 150 zł, a opinie użytkowników raczej krytyczne. Odczuwalne są znaczne wibracje silnika. Nie wierz mechanikowi.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline  
Stary 17-11-2010, 17:30   #3
PitersonCK
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-09-2010
Skąd: Kielce
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 9
Domyślnie Odp: Sprzegło zespolone zamiast dwumasy wfokusie mk1

Ciekawy temat, mam nadzieje ze się rozwinie. Ja sie nie wypowiadam - nie mam doświadczenia z zespolonym.
PitersonCK jest offline  
Stary 17-11-2010, 20:42   #4
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
Domyślnie Odp: Sprzegło zespolone zamiast dwumasy wfokusie mk1

Cytat:
Napisał Jester Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dużo tańsze? Od kiedy? Różnica to ok 150 zł, a opinie użytkowników raczej krytyczne. Odczuwalne są znaczne wibracje silnika. Nie wierz mechanikowi.
Sprzęgło może padnie później, ale skrzynia dużo wcześniej.
Z dwumasą po prostu trzeba umieć jeździć, nie strzelać ze sprzęgła, nie dopuszczać do uduszenia samochodu na biegu i nie dawać mu ostro po garach na niskich obrotach, wtedy sprzęgło najmocniej dostaje po uszach. Gasić i odpalać na sprzęgle dla odciążenia dwumasy i powinno by dobrze.
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline  
Stary 18-11-2010, 07:40   #5
Kubuch
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2009
Skąd: Bydgoszcz
Model: Golf 7 FL/Octavia 3 FL
Silnik: 1,4 TSI/1,0 TSI
Rocznik: 2017/2017
Postów: 448
Domyślnie Odp: Sprzegło zespolone zamiast dwumasy wfokusie mk1

Cytat:
Napisał Jester Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Odczuwalne są znaczne wibracje silnika.
Cytat:
Napisał wrzoch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sprzęgło może padnie później, ale skrzynia dużo wcześniej.
Tak na chłopski rozum TDDI i TDCI to takie same silniki i mają te same skrzynie. TDCI pracuje łagodniej ze względu na inny system zasilania. Więc skoro w TDDI jednomasa się sprawdza (auto nie wibruje szalenie a i skrzynie raczej nie padają) to w TDCI też nie powinno być problemów.
Kubuch jest offline  
Stary 18-11-2010, 07:59   #6
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Odp: Sprzegło zespolone zamiast dwumasy

Chłopski rozum nie wziął pod uwagę znacznie większego momentu obrotowego. 280Nm to jednak znacznie więcej niż 200. Dlatego właśnie zastosowano dwumasowe koło zamachowe czyli wzmocniony tłumik drgań skrętnych.
Łagodność dotyczy samego procesu spalania, co jedynie pośrednio przenosi się na dynamikę silnika. Cały zysk znika po uwzględnieniu znacznie większego momentu obrotowego silnika.
BTW. Poczytaj sobie opinie tych co założyli koło lite. Większość rozważa wymianę na dwumasowe.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline  
Stary 24-11-2010, 20:10   #7
pawlu
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-08-2010
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2001
Postów: 1
Domyślnie Odp: Sprzegło zespolone zamiast dwumasy

Dzisiaj byłem u mechanika żeby mi go podpiął pod komputer bo kiepsko pali w niskich temperaturach, ale wszystko było OK.Powiedział, że może to dwumasa (oczywiście powoli pada) może mieć jakiś wpływ na odpalanie.
Powiedział, że poleca sprzęgło zespolone bo jest znacznie mniejszy koszt a różnicy w jeździe prawie nie widać.
pawlu jest offline  
Stary 24-11-2010, 21:24   #8
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Sprzegło zespolone zamiast dwumasy

Szukac sie nie chce...
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Jak kogos interesuje to niech sie Grzybka zapyta. On montowal
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
mkaminski100 jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:59.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.