|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-11-2010, 10:29 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-11-2010
Model: Escort
Silnik: Turbo Disel
Rocznik: 1995
Postów: 2
|
Escort 1.8 TD Niebieski dym + nierówna praca silnika
Dzień dobry.
Wszystkie podobne wątki byle przestarzale i nie gwarantowali odpowiedzi, wiec proszę wybaczyć. Problem: Łatwe odpalenie łapie na 4 cylindry, po chwili działa nerwowo (tak jak by na 3 cylindry łapał) Z rury dużo niebieskiego dymu, wręcz chmura. Gasze silnik. Odpalam znowu łapie na 4 cylindry i po chwili znowu dymi na niebiesko i działa nerwowo nie równo. Oleju nie bierze przesadnie dużo, przekroczyłem co prawda limit na wymianie oleju. w trakcie dolałem litr oleju. (na ponad 30 k km). Dodanie gazu nie pomaga. Dopiero "przegrzanie" silnika skutkuje. Wtedy silnik pracuje równo, brak dymu z rury wydechowej. Świece żarowe pobierają prąd każda ponad 10 A (sprawdzałem miernikiem). Oraz nie ma problemu z odpalaniem (na strzał). Nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa. Bardzo proszę o radę. Ostatnio edytowane przez Eugeniusz1982 ; 10-11-2010 o 13:43 |
10-11-2010, 12:21 | #2 |
ford::expert
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
Odp: Turbo Disel: Niebieski dym.
Następnym razem proszę zakładać temat w odpowiednim dziale.
Przeniosłem do odpowiedniego działu.
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
23-11-2010, 04:21 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-11-2010
Model: Escort
Silnik: Turbo Disel
Rocznik: 1995
Postów: 2
|
Odp: Escort 1.8 TD Niebieski dym + nierówna praca silnika
Jak na razie nie dostałem nigdzie wyczerpującej informacji.
Dodam że: Przy przekręceniu się włącza wiatrak chłodnicy. Kiedy się włączy silnik odpala bez problemu. Kiedy się nie włączy silnik buntuje się i nie chce działać od razu dobrze, może zbieg okoliczności ale zaobserwowałem takie zachowanie. Silnik nie chce równo działać tylko gdy noc przed była paskudna pogoda. Jeśli było ciepło i sucho to rusza jak nigdy nic. Moje podejrzenia: Wtryski, albo komputer. Jeśli ten drugi to raczej gdzieś nie ma dobrego przewodnictwa na złączach albo coś jeszcze o czym nie wiem. |