Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-03-2006, 19:15   #1
Anubis
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-02-2006
Skąd: Śląsk
Postów: 135
Domyślnie Silnik 1.8 TD w Mondeo.

Miałem kiedyś golfa III 1.9 TD i silnik tam był nie do zdarcia. Chciałbym wiedzieć jaka jest Wasza opinia na temat silników w Mondeo 1.8 TD, czy są to żywotnie silniki i czy jest coś na co trzeba zwracać szczególną uwagę przy eksploatacji tego silnika.

Anubis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2006, 19:44   #2
jaro
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-02-2004
Postów: 146
Domyślnie

Posiadam Mondeo MKII z 00" z silnikiem 1,8TD. Bardzo żywotny silnik, mało wymagający jeśli chodzi o jakońc ON. Znam przypadki jazdy na "opale". Przy zakupie auta należy zwrócić uwagę na omawiane w postach wcześniej punkty,j ak przy każdym silniku TD. Ja po zakupie wymieniłem komplet świec żarowych, akumulator, oleje i filtry. Przy tegorocznych temp. w Bydgoszczy /-31/ silnik męczył bułę- ale w końcu odpalił. Osobiście zwracam uwagę, aby po agresywnej jeździe silnik przed wyłączeniem popracował na wolnych obrotach-ochrona turbiny.
Oby reszta była tak wytrzymała jak silnik...
jaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-03-2006, 13:26   #3
Anubis
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-02-2006
Skąd: Śląsk
Postów: 135
Domyślnie

Szkoda tylko, że nie ma popychaczy hydraulicznych :fcp5 . Dzięki.
Anubis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-03-2006, 15:21   #4
bao
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 10-03-2006
Postów: 6
Domyślnie

ja mam mk1 z 1.8 td i wydaje mi sie ze nie chodzi z byt dobrze turbina zalancza mi sie od 3 tys obr v max jego to 145km/h powiedziano mi ze moze to byc przyczyna jakiegos wezyka podcisnieniowego ?? czy zna sie ktos na tym ??
bao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2006, 09:41   #5
adi
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
Domyślnie

ja mam benzynę,ale koleznak z pracy mam mk1 tez combi i tez czerwone-czesto poarkujemy obok siebieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.))wąłsnie 1,8 td
no niestety ona narzeka i to sporo....po pierwsze dynamika....owszem jak sie rozbuja to juz leci ale wyprzedzanie na trasie czegos co jedize wiecej niz 100 z pełnym obciazeniem to juz wyczyn-tak mowi
no i ten jej wcale nie jest taki ekonomiczny-ok9l w miescie,trasa ok 7-7,5 -wiec taniej wychodzi jazda 2,0 na agzie no i dynamika nie porównywalna.
niestety(lub dla tych co lubia lac orange-stety!) jest to silnik starej konstrukcji i generacji.

na pewno VW zbudowało lepszego trwalszego i mniej zawodnego diesla-no niestety nie da sie go porównac z mondim-generalnie mowi sie-przynajmniej w gronie moich znajomych automobilistów -ze jesli kupować auto w dieslu to wąłsnie VW/Audi albo strego mercedesa 123-inne to juz niestety wynalazki.nawet te najnowsze-sam mam w rodzine przykład z dieselm ranault 1,5dci i mondim 2,0tdci wiec widac coraz czescie-i masa art. o tym sie czyta ze kiedys diesel=wół roboczy a tearz naszpikowana elektronika krucha zabawka!

wiec ja ...nie polecam mondiego diesla!

ale popytaj moze szum-szaka i innych dieslowców-poczytaj tez bo kiedys i ja sie zastanawiałem nad mondim w dieslu, wiec poczytaj co oni tam mi pisali i co radzili.

ale nie ma -wg mnie jak diesel vw!

pozdrowionka
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi
adi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2006, 20:11   #6
Anubis
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-02-2006
Skąd: Śląsk
Postów: 135
Domyślnie

Hmmmm, tylko, że ja już mam Mondeo 1.8 TD i póki co nic na to nie poradzę. Ja aukrat mam porównanie, bo miałem i VW w dieslu i mondeo 1.8 TD. Oba są zwykłymi TD i powiem, że VW miał bardziej elastyczny silnik i nie było aż tak czuć turbo dziury jak w fordzie. Mondeo zaś ma większą moc z mniejszej pojemności ( VW 1.9 TD-75 KM, mondeo 1.8 TD-88 KM) i mniej pali (golf 6.5l, a ford 6l). To chyba zasługa tylu kabelków wokół tego solnika i intercoolera. Mam nadzieje, że trochę mi posłuży to mondeo.
Anubis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2006, 20:50   #7
mark
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 05-02-2006
Skąd: Czestochowa
Model: mondeo
Silnik: 2.0+LPG
Rocznik: 2001
Postów: 100
Domyślnie

Witam od 2m-cy mam mkII 1.8 TDI i nie narzekam jedynie co mnie zdziwilo to to ze mial palic 7 litrow a narazie 7,5 w trasie po miescie ponad 9 ale mam nadzieje ze to przez zime Jesli chodzi o dziure to fakt od 2200 sie zbiera bo turbinka zaczyna chodzic 1,2 coz .... ale 3 to ciagnie i to zdrowo pozatym nie narzekam narazie max to 175km/h ale do 185 spokojnie wykreci kombi; 130 przy 3tys na 5 biegu no i idzie jak czolg. Jak spalanie spadnie do 6l w lato to bede veyhappy pzdr
mark jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-03-2006, 22:52   #8
szum-szak
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-08-2004
Skąd: wawa / klodzko
Postów: 192
Domyślnie

do 6,5 przy sredniej 120km/h - jak o niego zadbasz...
szum-szak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-03-2006, 14:23   #9
Alo
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-03-2005
Model: KUGA II Titanium +
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2014
Postów: 107
Domyślnie

Witam! Mam 1.8 TD, prawie 190 tys., z czego niecałe 30tys. przebiegu jest mojego autorstwa. Między wymianami nie dolewam oleju, bo nie trzeba. Spalanie- w trasie od 5.0 do 7.0, zależnie od stylu jazdy i stanu zapakowania. Nie tyle ma tu znaczenie prędkość jazdy, a dochodzenie do niej. Co do turbo dziury- nabrałem wprawy - przy 2000tys/obr zaczyna gwizdać, przy 2200 zaczyna lekko wciskać w oparcie. Dziwie się, że komuś przy 100km/h źle się zbiera! Turbo dziura to problem małych prędkości, jazda w mieście! A'propos miasta, spala ok.8, ale potrafi też trochę więcej. Na zimę zrobiłem z włókna szklanego i żywicy osłone na chłodnice- lepiej się dogrzewa, mniej pali. Z odpalaniem nie ma problemów, spala każdą ropę. Nie jechałem więcej jak 170 km/h, ale to nie był koniec. Ogólnie ok. Porównać mi ciężko, jeździłem 1.9TDI, ale w octavi z '00roku. No tu jest wielka przewaga Skodiczki-idzie jak burza, dziura prawie nieodczuwalna, pali mniej, w trasie do 5l.
__________________
Mondeo 1.8 TD Kombi 1994r
Escort Sedan 1.6 16v 1995r.
Mondeo MK IV 2.0 TDCI 2008
Alo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-04-2006, 17:33   #10
mark
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 05-02-2006
Skąd: Czestochowa
Model: mondeo
Silnik: 2.0+LPG
Rocznik: 2001
Postów: 100
Domyślnie

No tak nowe diesle wlasnie pala 5l w trasie nowe Mondeo tez tyle łyknie Mam kolesia ktory ma Skode 1,9 diesla i pali mu wlasnie 4,5l w trasie do 6 po miescie az milo jezdzic za takie pieniazki no i na 1 baku 1000-1200km Pięknie
mark jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.