Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-10-2010, 11:45   #1
Hałas
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-10-2010
Skąd: Konin
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 1996
Postów: 4
Domyślnie Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna

Witam,


Mam do was, drodzy forumowicze pytanie:
Czy są jakieś różnice w mocowaniu silnika benzynowego a diesla [w escortach mk7], czy trzeba przerabiać mocowanie silnika do ramy w przypadku swap'a z benzyniaka na ropniaka?

Oczywiście pomijam zasadność czy opłacalność takiego manewru, po prostu interesuje mnie czy silnik zwyczajnie spasuje się w ramę.


Pozdrawiam,
Hałas

Hałas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2010, 11:51   #2
ShaD
ford::expert
 
Avatar ShaD
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
Domyślnie Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna

szczerze mowiac nie wiem dokladnie jak z rama ale zdajesz sobie sprawe ze dy wymiany bedziesz mial przeguby, polosie, piasty, uklad wydechowy i paliwowy, wiazke elektryczna.. ogolnie kupa roboty...
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j
ShaD jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2010, 12:11   #3
Hałas
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-10-2010
Skąd: Konin
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 1996
Postów: 4
Domyślnie Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna

Mam taką świadomość, ale jak pisałem to nie jest problem ;-)
Hałas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2010, 12:25   #4
ShaD
ford::expert
 
Avatar ShaD
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
Domyślnie Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna

ogolnie to wydaje mi sie ze zawieszenie silnika bedzie nieco inna ale powinny byc w karoserii i sankach mocowania pod inny uklad poduszek. ewentualnie do wymiany moga byc wspomniane sanki. pamietaj takze o wymianie zawieszenie z przodu..
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j
ShaD jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2010, 12:58   #5
Hałas
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-10-2010
Skąd: Konin
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 1996
Postów: 4
Domyślnie Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna

Dzięki piękne,
czyli widzę że powinno obejść się bez boscha i spawarki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Hałas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2010, 13:02   #6
ShaD
ford::expert
 
Avatar ShaD
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
Domyślnie Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna

przynajmniej teoretycznie.. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j
ShaD jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2010, 08:04   #7
Marek_BQJ
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-02-2010
Skąd: Śląsk Cieszyński SCI
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4i
Rocznik: grudzień 1995
Postów: 34
Domyślnie Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna

Witam!

Też szukam odpowiedzi na te pytanie, choć odpowiedź sama się ciśnie na usta.
Przecież inżynierowie z Forda konstruując podwozie wykazali by się brakiem logiki i rozrzutnością gdyby do każdego silnika danego modelu było inne nadwozie .
Mocowania zawieszenia silnika i skrzyni biegów ich belki oraz poduszki zawieszenia najprawdopodobniej są inne i w innych miejscach (ale przygotowanych w fabryce) .
Co do różnic innych elementów najprawdopodobniej jest identycznie;
wiązki przewodów elektrycznych do pewnego miejsca gniazda centralnego,
skrzynka bezpieczników taka sama ale niektóre bezpieczniki wymagają
uzupełnienia,
skrzynka przekaźników jest identyczna ale trzeba uzupełnić niektóre
przekaźniki inne wymontować itp.

To co piszę dotyczy(chyba) tego samego modelu i lat produkcji.
Może cCi koledzy, którzy posiadają np model MK7 z różnymi wersjami silnika zrobią zdjęcia i wtedy będzie wszystko jasne.
Do tej pory mam w mim silnik 1,4EFi i jak będę miał dostęp do kanału zrobię zdjęcia elementów mocowania.

pozdrawiam Marek
__________________
nie sztuka się narobić lecz zrobić!
a lenistwo jest matką wynalazków
Marek_BQJ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2010, 21:00   #8
maxdat
ford::beginner
 
Avatar maxdat
 
Zarejestrowany: 26-12-2007
Model: mondeo
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2005
Postów: 22
Domyślnie Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna

karoseria jest przygotowana na wszystkie dostepne silniki. ojciec zmienial z 1.3 na diesla, ale nie radze podejmowac sie tego bez drugiego kompletnego dawcy. silnik to dopiero poczatek z elementow do przelozenia.
maxdat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2010, 21:58   #9
Magik123
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
Domyślnie Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna

Cytat:
Napisał Marek_BQJ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam!

Też szukam odpowiedzi na te pytanie, choć odpowiedź sama się ciśnie na usta.
Przecież inżynierowie z Forda konstruując podwozie wykazali by się brakiem logiki i rozrzutnością gdyby do każdego silnika danego modelu było inne nadwozie .
Mocowania zawieszenia silnika i skrzyni biegów ich belki oraz poduszki zawieszenia najprawdopodobniej są inne i w innych miejscach (ale przygotowanych w fabryce) .
Co do różnic innych elementów najprawdopodobniej jest identycznie;
wiązki przewodów elektrycznych do pewnego miejsca gniazda centralnego,
skrzynka bezpieczników taka sama ale niektóre bezpieczniki wymagają
uzupełnienia,
skrzynka przekaźników jest identyczna ale trzeba uzupełnić niektóre
przekaźniki inne wymontować itp.

To co piszę dotyczy(chyba) tego samego modelu i lat produkcji.
Może cCi koledzy, którzy posiadają np model MK7 z różnymi wersjami silnika zrobią zdjęcia i wtedy będzie wszystko jasne.
Do tej pory mam w mim silnik 1,4EFi i jak będę miał dostęp do kanału zrobię zdjęcia elementów mocowania.

pozdrawiam Marek
Przykro mi kolego ale mylisz sie.

Skrzynki bepiecznikow sa inne, inne sciezki, inne wyprowadzenia czy brak miejsc na przekazniki i bezpieczniki, podlaczenia kosci itd, co za tym idzie instalacja silnika jak i karoserii jest inna.

Mocowanie silnika pasuje, lecz w przypadku zmiany z benzyny na diesla we wszystkich modelach procz XR3I i RS2000 nalezy wymienic sanki pod silnikiem gdyz skrzynie MTX ktore wystepuja w dieslu maja inaczej mocowana poduszke do sanek.

Układ drazka zmiany biegow, bo skrzynia ma inaczej mocowanie i konstrukcje drazka biegow.

Reszta poduszek jest zamienna i wystepuje w tych samych miejscach w kazdym modelu.

Zmiana oczywiscie piast, połosi z przegubami zewnetrznymi i wewnetrznymi, zbiornik paliwa, przewody itd. To wszystkonalezy wymienic. Instalacja silnika oraz wnetrza, zegary i ich instalacja.

Praktycznie wszystko, taka przerobka według mnie nie jest ani logiczna ani opłacalna z uwagi na to ze TD-ki z escorta to dosc kłopotliwe silniki i lepiej placic wiecej za paliwo, gaz w benzynie niz naprawiac pompy, babrac sie z brakiem palenia w zimie, zapowietrzajacym sie układem itd. A TD w fordzie nie pali az tak mało, mozna liczyc od 6 do nawet 8 litrow.
Magik123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-11-2010, 08:34   #10
Hałas
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 26-10-2010
Skąd: Konin
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 1996
Postów: 4
Domyślnie Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna

Cytat:
Praktycznie wszystko, taka przerobka według mnie nie jest ani logiczna ani opłacalna z uwagi na to ze TD-ki z escorta to dosc kłopotliwe silniki i lepiej placic wiecej za paliwo, gaz w benzynie niz naprawiac pompy, babrac sie z brakiem palenia w zimie, zapowietrzajacym sie układem itd. A TD w fordzie nie pali az tak mało, mozna liczyc od 6 do nawet 8 litrow.
Chyba, że mamy rozbitego Diesla i możliwość taniego zakupu kasty z benzyny

Przez 7 lat użytkowania większych problemów z fordowsimi dieslami większych problemów nie miałem poza ciężkim odpalaniem zimą

1.8 Diesel w mk5
1.8 Turbo Diesel 70KM w mk7
1.8 Turbo Diesel 90KM w mk7

Cytat:
Mocowanie silnika pasuje, lecz w przypadku zmiany z benzyny na diesla we wszystkich modelach procz XR3I i RS2000 nalezy wymienic sanki pod silnikiem gdyz skrzynie MTX ktore wystepuja w dieslu maja inaczej mocowana poduszke do sanek.

(...)


Reszta poduszek jest zamienna i wystepuje w tych samych miejscach w kazdym modelu.
Czyli inne jest tylko mocowanie skrzynia-sanki? pozostałe 2 pasują bez problemu?
Hałas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:19.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.