|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-10-2010, 11:45 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 26-10-2010
Skąd: Konin
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 1996
Postów: 4
|
Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna
Witam,
Mam do was, drodzy forumowicze pytanie: Czy są jakieś różnice w mocowaniu silnika benzynowego a diesla [w escortach mk7], czy trzeba przerabiać mocowanie silnika do ramy w przypadku swap'a z benzyniaka na ropniaka? Oczywiście pomijam zasadność czy opłacalność takiego manewru, po prostu interesuje mnie czy silnik zwyczajnie spasuje się w ramę. Pozdrawiam, Hałas |
26-10-2010, 11:51 | #2 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
|
Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna
szczerze mowiac nie wiem dokladnie jak z rama ale zdajesz sobie sprawe ze dy wymiany bedziesz mial przeguby, polosie, piasty, uklad wydechowy i paliwowy, wiazke elektryczna.. ogolnie kupa roboty...
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j |
26-10-2010, 12:11 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 26-10-2010
Skąd: Konin
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 1996
Postów: 4
|
Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna
Mam taką świadomość, ale jak pisałem to nie jest problem ;-)
|
26-10-2010, 12:25 | #4 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
|
Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna
ogolnie to wydaje mi sie ze zawieszenie silnika bedzie nieco inna ale powinny byc w karoserii i sankach mocowania pod inny uklad poduszek. ewentualnie do wymiany moga byc wspomniane sanki. pamietaj takze o wymianie zawieszenie z przodu..
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j |
26-10-2010, 12:58 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 26-10-2010
Skąd: Konin
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 1996
Postów: 4
|
Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna
Dzięki piękne,
czyli widzę że powinno obejść się bez boscha i spawarki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
26-10-2010, 13:02 | #6 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
|
Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna
przynajmniej teoretycznie.. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j |
31-10-2010, 08:04 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-02-2010
Skąd: Śląsk Cieszyński SCI
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4i
Rocznik: grudzień 1995
Postów: 34
|
Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna
Witam!
Też szukam odpowiedzi na te pytanie, choć odpowiedź sama się ciśnie na usta. Przecież inżynierowie z Forda konstruując podwozie wykazali by się brakiem logiki i rozrzutnością gdyby do każdego silnika danego modelu było inne nadwozie . Mocowania zawieszenia silnika i skrzyni biegów ich belki oraz poduszki zawieszenia najprawdopodobniej są inne i w innych miejscach (ale przygotowanych w fabryce) . Co do różnic innych elementów najprawdopodobniej jest identycznie; wiązki przewodów elektrycznych do pewnego miejsca gniazda centralnego, skrzynka bezpieczników taka sama ale niektóre bezpieczniki wymagają uzupełnienia, skrzynka przekaźników jest identyczna ale trzeba uzupełnić niektóre przekaźniki inne wymontować itp. To co piszę dotyczy(chyba) tego samego modelu i lat produkcji. Może cCi koledzy, którzy posiadają np model MK7 z różnymi wersjami silnika zrobią zdjęcia i wtedy będzie wszystko jasne. Do tej pory mam w mim silnik 1,4EFi i jak będę miał dostęp do kanału zrobię zdjęcia elementów mocowania. pozdrawiam Marek
__________________
nie sztuka się narobić lecz zrobić! a lenistwo jest matką wynalazków |
31-10-2010, 21:00 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-12-2007
Model: mondeo
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2005
Postów: 22
|
Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna
karoseria jest przygotowana na wszystkie dostepne silniki. ojciec zmienial z 1.3 na diesla, ale nie radze podejmowac sie tego bez drugiego kompletnego dawcy. silnik to dopiero poczatek z elementow do przelozenia.
|
31-10-2010, 21:58 | #9 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna
Cytat:
Skrzynki bepiecznikow sa inne, inne sciezki, inne wyprowadzenia czy brak miejsc na przekazniki i bezpieczniki, podlaczenia kosci itd, co za tym idzie instalacja silnika jak i karoserii jest inna. Mocowanie silnika pasuje, lecz w przypadku zmiany z benzyny na diesla we wszystkich modelach procz XR3I i RS2000 nalezy wymienic sanki pod silnikiem gdyz skrzynie MTX ktore wystepuja w dieslu maja inaczej mocowana poduszke do sanek. Układ drazka zmiany biegow, bo skrzynia ma inaczej mocowanie i konstrukcje drazka biegow. Reszta poduszek jest zamienna i wystepuje w tych samych miejscach w kazdym modelu. Zmiana oczywiscie piast, połosi z przegubami zewnetrznymi i wewnetrznymi, zbiornik paliwa, przewody itd. To wszystkonalezy wymienic. Instalacja silnika oraz wnetrza, zegary i ich instalacja. Praktycznie wszystko, taka przerobka według mnie nie jest ani logiczna ani opłacalna z uwagi na to ze TD-ki z escorta to dosc kłopotliwe silniki i lepiej placic wiecej za paliwo, gaz w benzynie niz naprawiac pompy, babrac sie z brakiem palenia w zimie, zapowietrzajacym sie układem itd. A TD w fordzie nie pali az tak mało, mozna liczyc od 6 do nawet 8 litrow. |
|
02-11-2010, 08:34 | #10 | ||
ford::amateur
Zarejestrowany: 26-10-2010
Skąd: Konin
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 1996
Postów: 4
|
Odp: Różnice w mocowaniu silnika Diesel/Benzyna
Cytat:
Przez 7 lat użytkowania większych problemów z fordowsimi dieslami większych problemów nie miałem poza ciężkim odpalaniem zimą 1.8 Diesel w mk5 1.8 Turbo Diesel 70KM w mk7 1.8 Turbo Diesel 90KM w mk7 Cytat:
|
||