Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-10-2010, 09:25   #1
dg.
ford::advanced
 
Avatar dg.
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 27-05-2008
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 TDCI 150KM>180KM>211KM chip
Rocznik: 2015
Postów: 354
Domyślnie opis podkrecenia doladowania mondeo 1.8TD

czesc,

naczytalem siena forum forda i mondeo club polska jak to fajnie podkrecic doladowanie i uzyskac lepszy moment, pare koni...
Oprocz tego jeszcze mozna mieszac przy bosterze.

Ja chcialbym sie skupic na podniesieniu doladowania. nominalnie w mondku z tego co wiem jest 0.8 bara. chce podniesc do 1 bara.

Ile taki zabieg podniesie mocy?
Generalnie silniczek mam w dobrym stanie i chcialbym sprobowac.

I najwazniejsze - opis dla laika jak to zrobic? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. (tzn sam se swiece umiem wymienic itp, ale takich ingerencji jeszcze nie robilem) - znalazlem pare tematow mowiacych ogolnie jak to zrobic ale potrzebuje wiecej detali zeby ogarnac..)

krok po kroku... jak by byly fotki urzadzenia to tez plz zapodac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..

dg. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2010, 15:21   #2
kosciak
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 13-07-2007
Skąd: Kraków
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: '99
Postów: 743
Domyślnie Odp: opis podkrecenia doladowania mondeo 1.8TD

jest taki temat tu na dieslu." .. 15 koni za darmo..." przeczytaj go 5 razy - może coś zkminisz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. powodzenia
__________________
....ZZzzzZZ..zzzz...

RAPIDSPORT
kosciak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-10-2010, 16:21   #3
dg.
ford::advanced
 
Avatar dg.
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 27-05-2008
Model: Mondeo mk5
Silnik: 2.0 TDCI 150KM>180KM>211KM chip
Rocznik: 2015
Postów: 354
Domyślnie Odp: opis podkrecenia doladowania mondeo 1.8TD

hhe, wlasnie ten temat mnie zainspirowal, ale autor mowil o intercool, bosterze, i turbinie naraz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
a ja chce tylko skupic sie na turbinie

"można tego dokonać poprzez regulację na cięgnie aktuatora wastegate. na gwincie regulacyjnym skracamu je około 8-10mm. ja zastosowałem MBC własnej produkcji, co dodatkowo poprawiło elastyczność w okolicach 2000rpm. do regulacji konieczny jest manometr wpięty w wężyk ciśnieniowy aktuatora wastegate. czas modyfikacji 15-30 minut)"

co to jest aktuator? gdzie jest? co znaczy skracammu je o 8-10mm? co to jest manual booster control i czy jest potrzebne? nie mam manometru Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez dg. ; 26-10-2010 o 16:24
dg. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2010, 08:43   #4
rajman
ford::professional
 
Avatar rajman
 
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,337
Domyślnie Odp: opis podkrecenia doladowania mondeo 1.8TD

zeby zaczc cokolwiek robic mimo wszystko warto by bylo sie zaopatrzyc w manometr. wpinamy go w wezyk idacy od turbiny do boostera. wtedy bedziesz wiedzial czy podkrecanie wogole cokolwiek daje i przede wszystkm czy booster jest dobrze wyregulowany na start.

z tego co juz sie zdazylem zorientowac nie warto sie bawic w regulacje ciegna wg w mk2 bo dostep jest tam mizerny. (wg - westgate - to zawor upustowy spalin, regulujac go ustawiamy moment wypuszczania nadmiaru spalin z turbiny) koledzy radza wpiac sie w wezyk ktory do wg dochodzi i zamontowac tam mbc. montaz jest latwy bo wszystko jest na wierzchu a gotowe mbc masz na allegro.

jesli mimo wszystko chcial bys majstrowac przy wg. to nie skracaj odrazu ciegna o te 8-10 mm ale mniej, i zobacz jak bedzie sie zachowywala Twoja turbina, podobno kazda jest inna ; ) bezpieczne cisnienie dla naszej turbawy z endura de to ok 1.0 bara, pik 1.1 bar tez znosi wiec do tej granicy bawic sie mozna, jednym mankamentem jest brak powtarzalnosci doladowania po dlubaniu przy wg.

MBC daje ci full boost juz od najnizszych obrotow kiedy turbina rusza, dlatego zwieksza elastycznosc.

co do przerobki intercoolera wejdz sobie na mcp, tam jest temat w ktorym zdjecia (co prawda w mk1 ) pokazuje uzytkownik Gruuby, temat nazywa sie Extreme Tuning czy cos takiego. wywalenie intercoolera do zdezaka ulatwia chlodzenie pow.

po zabawach pozostaje juz tylko obserwujac manometr pod obciazeniem, wyregulowac booster i mbc by doladowanie bylo w granicy dopuszczalnej dla turbiny. bez modyfikacji intercoolera chyba lepiej nie przekraczac tego 1 bara. ( [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] )
nie sugeruj sie tym ze tutaj osiagnieto doladowanie 1.6 bar, mk1 ma inna turbine.

reasumujac, montaz mbc podniesie nieco moc i zwiekszy elastycznosc od nizszych obrotow. o podniesieniu mocy sie nie wypowiadam bo +/- 10 koni subiektywnie odczuwaja kazdy, jednemu czuc innemu nie. nie dowiesz sie dopoki nie sprobujesz.

Ostatnio edytowane przez rajman ; 27-10-2010 o 08:48
rajman jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:12.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.