|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-10-2010, 21:22 | #1 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 08-01-2008
Skąd: woj.opolske(Kędzierzyn-Koźle)
Model: Focus MK 1 (kombi)
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 693
|
spalanie oleju
mam taki problem po zmianie glowicy(nowe uszczelniacze + szlif zaworow) silnik bierze olej ok 1L. na 250 km. I teraz moje pytanie czy mozliwe ze pomylilem uszczelniacze dolotowe z wydechowymi? Lub jakies inne sugestie.
Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz. |
04-10-2010, 19:33 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: spalanie oleju
Jezeli zakopci przy odpaleniu na niebiesko to uszczelniacze. Mozesz tez odkrecic swiece i zobaczyc czy ktoras sie nie wyroznia czarnym nalotem, jezeli tak to uszczelka pod glowca poszla. Nie pamietam dokladnie pomiedzy ktorymi garami jest tam smalowanie.
|
04-10-2010, 19:50 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-09-2010
Skąd: kraków
Model: escort
Silnik: 1.6 efi
Rocznik: 1993
Postów: 163
|
Odp: spalanie oleju
Czasami tak bywa ze gdy się zrobi tylko górę to zwiększa się sprężanie i dół tego nie wytrzymuje, ole dostaje się przez pierścienie, przeważnie zdarza się w silnikach z dużym przebiegiem
|
04-10-2010, 19:56 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: spalanie oleju
Kolego jezeli wczesniej mu nie bralo oleju czyli i pierscienie olejowe dobrze dzialaly to wymiana glowicy nie moze w zaden sposob nagle rozwalic pierscieni zeby mu az tyle bralo oleju. Moim zdaniem nawet przez uszczelniacze tyle by nie dalo rady brac oleju. No chyba ze wogole nic nie uszczelniaja. Mi sie wydaje ze poprostu poprzez uszczelke pod glowica olej dostaje sie do cylindra i go spala.
|
04-10-2010, 20:21 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-09-2008
Skąd: Warszawka
Model: Escort MK VII Kombi
Silnik: 1,6 16 v LPG Zetec
Rocznik: 1998
Postów: 31
|
Odp: spalanie oleju
Z czystej ciekawości ile kosztowała cię ta operacja - bo mam sprawny kompletny silnik i nie wiem na ile go wycenić. Sprawdzony na ciśnienie i ma wszędzie równo po 10 do 11.
Interesuje mnie opłacalność naprawy nawet jeśli sporo zrobiłeś sam, o godziny nie pytam - bo to czysta przyjemność. |
05-10-2010, 16:15 | #6 | |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 08-01-2008
Skąd: woj.opolske(Kędzierzyn-Koźle)
Model: Focus MK 1 (kombi)
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 693
|
Odp: spalanie oleju
Cytat:
A czy mozliwy jest krzywy blok silnika,? poniewaz zmieniajac glowice nie dalem jej do splanowania(ale sprwadzalem plaskownikiem(przymiarem) i zadnego przswitu nie bylo)? |
|
05-10-2010, 19:47 | #7 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
|
Odp: spalanie oleju
Cytat:
|
|
05-10-2010, 20:02 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: spalanie oleju
Glowica moze byc krzywa, poprostu zwichrowana.
|
07-10-2010, 17:21 | #9 |
ford::specialist
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 08-01-2008
Skąd: woj.opolske(Kędzierzyn-Koźle)
Model: Focus MK 1 (kombi)
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 693
|
Odp: spalanie oleju
Dzisiaj patrzylem swiece i wszystkie sa szare i suche,zadnego nagaru ani nic podobnego.
Jak czytalem to sa prawidlowe swiece(dobre spalanie,mieszanka itd.) I teraz pytam czy przy tak duzym spalaniu oleju swiece sa cztste(szare)? Prosze o sugestie. A z tym spalaniem oleju to troszke przesadzilem za 1 L na 250km,ale na ok 600 km(pisalem tak,bo zona mowila ze duzo pali a mnie nie bylo na miejscu) Ostatnio edytowane przez sado28 ; 07-10-2010 o 19:36 |
08-10-2010, 20:56 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: spalanie oleju
To i tak bardzo duzo. Sprawdz czy przy odpaleniu zimnego zakopci na niebiesko. Mi jak bral litr na 1000km to przy odpaleniu zostawala niebiesko-czarna chmura. Do dzis nie wiem co bylo do konca winowajca bo poprostu wymienilem silnik. Odpal i jak zakopci to zgas go i wtedy sprawdz swiece.
|