|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-09-2010, 15:37 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi 174
Rocznik: 2008
Postów: 58
|
Niepokojące objawy silnika. Rośnie temperatura silnika i gaśnie. Krokowy ok.
Witam wszystkich - po długiej nieobecności chciałbym poruszyć znany temat, który wykazuje całkiem nowe objawy. Kilka miesięcy temu opisywałem Mondeo MK2 2.0 16V mojej żony, któremu dziwnie skakały obroty - podejrzewałem "zawór krokowy", który został wymieniony na oryginalny Forda. Wszystko wróciło do normy na kilka dni po czym dzisiaj żona wracała z pracy i nagle po przekroczeniu 2,5 tyś obrotów coś znowu się zawiesiło i auto nagle wskakiwało na wysokie obroty ( ok 4 tyś ) przy zmianie biegu, przy wysprzęgleniu i przy dojeździe do świateł. Raz nawet wskoczyło na 4,5 tyś i po zatrzymaniu auto zgasło. Dziwne objawy z gaśnięciem samochodu pojawiają się również rano, gdy żona zapala auto, chodzi ok 20 sekund i nagle samo gaśnie. Kolejnym objawem jest dostawanie temperatury przez silnik - gdy żona dzisiaj rano odpaliła auto 2 raz po zgaśnięciu uruchomiła nawiew na 18 stopni a do kabiny zaczęło się dostawać bardzo nagrzane powietrze - zauważyła, że wskazówka od temperatury była ciągle na min a potem nagle wskoczyła na L. Czasami zdarza się, że w czasie jazdy wskazówka od temperatury spada z literki R M do zera i pozostaje tak przez dłuższy czas. Pomóżcie koledzy bo już nie wiem jak się do tego zabrać - mechanicy wspominają mi tylko o "krokowcu", brudnej przepustnicy, wywalonym czujniku temperatury silnika czy też czujnikowi prędkości. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi. Wspomnę, że auto zasilane jest gazem LPG ( sekwencja ) i niedawno gazownicy coś tam zmieniali mi mapę obniżając jakieś wartości. Tydzień temu wymieniałem w aucie wszystkie filtry, olej, świece, przewody wysokiego napięcia - wszystko oryginalne Motorcraft. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowane przez raff1977 ; 15-09-2010 o 08:36 |
14-09-2010, 16:15 | #2 |
ford::expert
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
Odp: Problem w "wyjącym silnikiem"
Proszę poprawić tytuł tematu . a temat wróci na swoje miejsce.
Teraz jest ok.
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 15-09-2010 o 08:53 |