Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-09-2010, 12:42   #1
kozu44
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 29-09-2009
Skąd: Opole
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 7
Domyślnie Płyn chłodzący - systematyczny spadek poziomu

Witam wszystkich. Mam problem z systematycznym (ale niewielkim) obniżaniem się poziomu płynu chłodzącego silnik. Auto użytkuję od prawie dwóch lat i co kilka miesięcy (5-6) muszę dolać około 0,5l płynu (2,0 TDCI, 71kkm). Na codzień garażuje samochód - na posadzce zadnych śladów wycieku - tylko z klimy - co normalne, wizualnie od spodu silnika też sucho (na ile da się zaglądnąć bez rozbierania).
Na wtorek jestem umówiony u mechanika na wymianę oleju itd. i chcę zwrócić uwagę na ten problem - nie korzystam z ASO.
Silnik pracuje idealnie, temperatura trzyma sie zawsze na poziomie ok. Nawet gdy chłodzenie dostało silnie w d... - Chorwacja, upał i kręte górskie drogi - wszystko w porzadku.
Czy ma prawo znikać płyn? Kilka samochodów miałem, diesel i beznzyna, i zawsze nie było żadnych ubytków.
Jedyny problem jaki dotąd miałem to z DPF - zawieszenie i wymuszone wypalanie, poza tym igła.
Czy ktoś wie co może być przyczyną - z góry dzięki (starałem się przeszukać forum, ale nic w temacie nie znalazłem).
Z góry dzięki za podpowiedzi

kozu44 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-09-2010, 13:23   #2
kolonez
ford::specialist
 
Imię: ...
Zarejestrowany: 24-11-2009
Skąd: ...
Model: ...
Silnik: ...
Rocznik: ...
Postów: 545
Domyślnie Odp: Płyn chłodzący - systematyczny spadek poziomu

Mnie przychodzą do głowy następujące rzeczy:

Uszkodzona uszczelka pod korkiem w zbiorniku wyrównawczym i kiedy silnik jest gorący to występyje wysokie ciśnienie, które pokonuje uszkodzoną uszczelkęę i płyn w postaci pary wydostaje się na zewnątrz

Mieszczelne któreś z połaczeń przewodów chłodzenia w pobliżu silnika i wydostający się płyn (z tych samych powodów co powyżej) poda na gorący element i natychmiast wyparowuje nie pozostawiająć śladów - brak śladów na posadzce

Uszkodzona uszczelka pod czujnikiem temperatury płychu chłodniczego

Grubsze rzeczy typu dziurka w chłodnicy czy też uszczelka pod głowicą na razie bym wykluczył

Pozdrawiam
kolonez jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2010, 13:33   #3
kozu44
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 29-09-2009
Skąd: Opole
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 7
Domyślnie Odp: Płyn chłodzący - systematyczny spadek poziomu

Dzięki, w środę oddaję do mechanika, jak coś wyjdziedam znać.
kozu44 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2010, 13:42   #4
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Płyn chłodzący - systematyczny spadek poziomu

Cytat:
Napisał kozu44 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy ma prawo znikać płyn?
oczywiście, zwłaszcza jak coś jest uszkodzone. ja dołożył bym jeszcze do wypowiedzi kolegi pompę wody, która znajduje się przy pompie wspomagania czyli z boku silnika na wysokości akumulatora (napędzana małym paskiem z wałka zaworów). jeśli cieknie to płyn kapie na silnik/rozrusznik i nie widać wycieków bo szybko płyn odparowuje. ale pozostaje nalot więc jest szansa zauważyć.
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2010, 20:03   #5
danielr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-01-2005
Skąd: Warszawa
Model: mondeo mkV kombi, manual
Silnik: 2.0 TDCi 180
Rocznik: 2015
Postów: 547
Domyślnie Odp: Płyn chłodzący - systematyczny spadek poziomu

Mialem identyczny objaw w moim. Najpierw to ignorowałem i dolewałem. Doszlo do tego ze po 1000 km musialem dolać ok. 0,3 l. Akurat chwilę później miałem przegląd gwarancyjny. NA gwarancji wymieniono chłodnicę no i oczywiście problem się rozwiązał.
Mozliwe, ze u Ciebie jest co innego ale jednak te chlodnice są z aluminium, i po 2 latach w soli w zimie , przy gigantycznych różnicach temperatur (-20 zeszłej zimy przeciez było) może coś tam się dzieje z tym aluminium i się chłodnica rozszczelnia. Zwykłe pęknięcie raczej by spowodowało szybsze ubywanie.
__________________
--
DanielR
danielr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-09-2010, 13:52   #6
kozu44
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 29-09-2009
Skąd: Opole
Model: Ford Mondeo Mk4
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 7
Domyślnie Odp: Płyn chłodzący - systematyczny spadek poziomu

Wg mojego mechanika to nic poważnego. Niewielkie ubytki (parowanie) spod korka w zb. wyrównawczym - oczywiscie przy ciśnieniu. mozna wymienić uszczelkę, ale na razie chyba dam spokój. Dzięki za podpowiedzi, w tym trafną (oby!!!)
Pozdrawiam forumowiczów
kozu44 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-03-2011, 22:10   #7
JAREK73
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-11-2007
Skąd: Kwidzyn
Model: FORD MONDEO KOMBI
Silnik: 2.0 TDCI automat
Rocznik: 2008
Postów: 168
Domyślnie Odp: Płyn chłodzący - systematyczny spadek poziomu

Kozu44 - jak wyglada sprawa ubytku?
JAREK73 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-03-2011, 12:07   #8
lepki
ford::average
 
Avatar lepki
 
Zarejestrowany: 19-01-2011
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 96
Domyślnie Odp: Płyn chłodzący - systematyczny spadek poziomu

Cytat:
Napisał jendrekmak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ja dołożył bym jeszcze do wypowiedzi kolegi pompę wody, która znajduje się przy pompie wspomagania czyli z boku silnika na wysokości akumulatora (napędzana małym paskiem z wałka zaworów)
A czy w silniku 2.0tdci pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu tym dużym, po stronie wału? Może się mylę ale chyba MK4 ma tak napędzaną pompę.
lepki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:28.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.