Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-08-2010, 18:32   #1
DareX82
ford::beginner
 
Avatar DareX82
 
Zarejestrowany: 06-03-2010
Skąd: Gliwice
Model: Escort MKVII
Silnik: 1,3 ENDURA 1,6 ZETEC
Rocznik: 1998 1998
Postów: 34
Domyślnie przyczyna rozładowującego się akumulatora ?

Witam

Mam problem z rozładowującym sie akumulatorem (w silniku 1,3) a konkretnie od czasu naprawy alternatora. akumulator jest ma niecałe półtora roku a już go musiałem kilkakrotnie ładować. akumulator był przemierzony i jest w pełni sprawny. zas alternator na wysokich obrotach daje maxymalne ładowanie 13,8V

czyżby znowu alternator ??
Prosze o pomoc

__________________
PROWADZE!!! NIE PIJĘ!!!
DareX82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2010, 18:42   #2
zsberg
ford::professional
 
Avatar zsberg
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
Domyślnie Odp: przyczyna rozładowującego się akumulatora ?

Napięcie mierzyłeś przy alternatorze czy przy aku? Jakie masz ładowanie na wolnych obrotach bez obciążenia, a jakie np po włączeniu świateł i nawiewu?
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka
zsberg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2010, 18:48   #3
DareX82
ford::beginner
 
Avatar DareX82
 
Zarejestrowany: 06-03-2010
Skąd: Gliwice
Model: Escort MKVII
Silnik: 1,3 ENDURA 1,6 ZETEC
Rocznik: 1998 1998
Postów: 34
Domyślnie Odp: przyczyna rozładowującego się akumulatora ?

na wolnych obrotach bez obciązenia jest 13,4V a jak pozałączam światła i wentylator to spada do 13,2V a nawet 12,8
__________________
PROWADZE!!! NIE PIJĘ!!!

Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 18-08-2010 o 18:57
DareX82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2010, 18:50   #4
zsberg
ford::professional
 
Avatar zsberg
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
Domyślnie Odp: przyczyna rozładowującego się akumulatora ?

Kurcze, trochę mało :/ Mam pytanie: ten aku pada gdy np trochę pojeździsz, czy np jak wstajesz rano i już nie kręci?
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka
zsberg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2010, 18:53   #5
DareX82
ford::beginner
 
Avatar DareX82
 
Zarejestrowany: 06-03-2010
Skąd: Gliwice
Model: Escort MKVII
Silnik: 1,3 ENDURA 1,6 ZETEC
Rocznik: 1998 1998
Postów: 34
Domyślnie Odp: przyczyna rozładowującego się akumulatora ?

z reguły po około miesiącu jazdy
__________________
PROWADZE!!! NIE PIJĘ!!!

Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 18-08-2010 o 18:56
DareX82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2010, 18:55   #6
zsberg
ford::professional
 
Avatar zsberg
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
Domyślnie Odp: przyczyna rozładowującego się akumulatora ?

No to dość długo trzyma więc masz typowe niedoładowanie. U mnie ładowanie trzyma się w granicach 14.2V a pod obciążeniem spada do ok 13,8.

Napięcie mierzyłeś przy akumulatorze czy przy alternatorze???
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka
zsberg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2010, 18:56   #7
DareX82
ford::beginner
 
Avatar DareX82
 
Zarejestrowany: 06-03-2010
Skąd: Gliwice
Model: Escort MKVII
Silnik: 1,3 ENDURA 1,6 ZETEC
Rocznik: 1998 1998
Postów: 34
Domyślnie Odp: przyczyna rozładowującego się akumulatora ?

przy akumulatorze
__________________
PROWADZE!!! NIE PIJĘ!!!
DareX82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2010, 19:00   #8
zsberg
ford::professional
 
Avatar zsberg
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
Domyślnie Odp: przyczyna rozładowującego się akumulatora ?

To sprawdz jeszcze przy alternatorze. Jeżeli przy alternatorze będzie większe to znaczy ze coś Ci nie masują kable albo są zaśniedziałe. Jeżeli przy alternatorze też będzie niskie napięcie to niestety, ale być może szczotki lub diody.

Ładować Ci ładuje, ale skromniutko, więc najpierw namierz przyczynę.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka
zsberg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2010, 19:03   #9
DareX82
ford::beginner
 
Avatar DareX82
 
Zarejestrowany: 06-03-2010
Skąd: Gliwice
Model: Escort MKVII
Silnik: 1,3 ENDURA 1,6 ZETEC
Rocznik: 1998 1998
Postów: 34
Domyślnie Odp: przyczyna rozładowującego się akumulatora ?

dzieki za pomoc jak najszybciej to sprawdze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
PROWADZE!!! NIE PIJĘ!!!
DareX82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2010, 09:04   #10
TKr
ford::advanced
 
Avatar TKr
 
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: near Kraków
Model: Escort MK7 Sedan/Orion
Silnik: 1.3 Endura-E
Rocznik: 1997
Postów: 331
Domyślnie Odp: przyczyna rozładowującego się akumulatora ?

Cytat:
Napisał zsberg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli przy alternatorze też będzie niskie napięcie to niestety, ale być może szczotki lub diody.
Prędzej regulator napięcia.
BTW. Zamontowany jest oryginalny regulator Boscha czy też może jakiś zamiennik typu Topran, czy NoName ? (Domyślam się że masz standardowy alternator Boscha).
Jeżeli miałeś wymieniane szczotki to możliwe że masz wkręcony zamiennik.
Te nieoryginalne mają czasem problemy z trzymaniem prawidłowego napięcia - często jest dużo niższe niż teoretycznie producent deklaruje nadrukiem na obudowie.
Ja miałem taki problem, po przegrzebaniu wszystkich kabli, mas i innych duperel postanowiłem zwiększyć napięcie regulatora pewną sztuczką elektronika (niestety na szczęście z wykształcenia teoretycznie jestem elektronikiem) - wlutowałem diodę (dość dużej mocy) w regulator, tak aby sztucznie zaniżać napięcie odniesienia (diody krzemowe mają spadek napięcia jakieś 0,7V - i to 0,7V było akurat jak znalazł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ).
Zwiększenie napięcia bardziej mi się opłacało niż zakup oryginału za ponad 70zł.

W każdym razie na początek sprawdź dokładnie wszystkie kabelki.
TKr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.