Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-08-2010, 11:32   #1
Marek_BQJ
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-02-2010
Skąd: Śląsk Cieszyński SCI
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4i
Rocznik: grudzień 1995
Postów: 34
Domyślnie naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu

Witam Forumowiczów!

Niestety spotkała nas niemiła niespodzianka w naszym Escorcie (XII 1995 silnik 1.4I) zerwał się pasek rozrządu.
Między bajki należy włożyć bezkolizyjność rozrządu tego silnika (może tylko się niekiedy udaje), w naszym uległo uszkodzeniu 5 zaworów.
Przeczytałem kilka wątków poruszających pokrewne tematy ale nie znalazłem odpowiedzi na wszystkie trapiące mię pytania dotycz¹ce tego modelu silnika.
Teraz najważniejsze co musiałbym wiedzieć przed złożeniem silnika
- Czy wystarczające jest ustawienie kół na znaki nawet po wcześniejszym wzajemnym przestawieniu walu korbowego i rozrządu w czasie prac .
Wydaje mi si, ze to możliwe bo położenie walu i walka jest chyba rozpoznawane elektronicznie ale czy w 100% pewne?

- Co należy zrobić -co zdemontować by zdjąć miskę olejową?
Przy tak zaawansowanym rozebraniu silnika należałoby zmienić uszczelkę pod nią bo dość mocno się poci.

- Dlaczego nigdzie (poza kilkoma rosyjskimi stronami) nie można zlokalizować części i elementów po oryginalnych oznaczeniach na nich figurujących. Przy podaniu takiego numeru panowie w hurtowniach robili wielkie oczy.

- Gdzie można kupić uszczelki pod termostat, pompę oleju i najważniejsze pomiędzy kolektor ssący a blok wtryskiwaczy i ewentualnie pod przepustnicę?
Wielu forumowiczów przestrzega przed stosowaniem silikonów, myślę, że zastosowanie jest możliwe pod obudowę termostatu -wymienianego kilka miesięcy temu ale do układów zasilania i olejowego chyba nie.

- Którą z książek polecilibyście do obsługi tego konkretnego modelu i silnika?
Czy są one dostępne w postaci elektronicznej? np za opłatą, może być po angielsku.

Dziękuję koledze zsberg za podpowiedź jak zablokować koło paska wieloklinowego na wale korbowym i innym, których posty pomogły mi w dotychczasowych działaniach.


pozdrawiam Marek

P.S. Na Forum jestem od kilku miesięcy choć zaglądałem tu już dawno.
Poprzednim Escortem 1,6D 1985 przejeździłem ponad 380tys a on sam z poprzednimi dwoma właścicielami ciut >500tys km bez awarii.
Od sierpnia 2006 mamy Escorta 1.4I (silnik w/g książki PT-E)
z czteropunktowym wtryskiem paliwa 8 zaworów. Teraz ma 153tys km pewne!

Marek_BQJ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2010, 12:38   #2
corneliusab
ford::expert
 
Avatar corneliusab
 
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
Domyślnie Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu

Cytat:
Napisał Marek_BQJ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- Czy wystarczające jest ustawienie kół na znaki nawet po wcześniejszym wzajemnym przestawieniu walu korbowego i rozrządu w czasie prac. Wydaje mi si, ze to możliwe bo położenie walu i walka jest chyba rozpoznawane elektronicznie ale czy w 100% pewne?
Musisz sam ustawic rozrzad na znaki, pamietaj, 1 tlok w GMP, a potem ustawic znakiem na kole walka rozrzadu.
Cytat:
Napisał Marek_BQJ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- Co należy zrobić -co zdemontować by zdjąć miskę olejową? Przy tak zaawansowanym rozebraniu silnika należałoby zmienić uszczelkę pod nią bo dość mocno się poci.
Tego niestety nie wiem jak w tym silniku, w dieslu podobno trzeba odkrecic skrzynie biegow i ja lekko odsunac.
Cytat:
Napisał Marek_BQJ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- Dlaczego nigdzie (poza kilkoma rosyjskimi stronami) nie można zlokalizować części i elementów po oryginalnych oznaczeniach na nich figurujących. Przy podaniu takiego numeru panowie w hurtowniach robili wielkie oczy.
Nie wiem, prawdopodobnie nie mieli programu fordowskiego albo katalogow, no albo trafiles na jakis slabo znajacych sie w temacie sprzedawcow co nie umieja znalezc czesci po jej numerze.
Cytat:
Napisał Marek_BQJ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- Gdzie można kupić uszczelki pod termostat, pompę oleju i najważniejsze pomiędzy kolektor ssący a blok wtryskiwaczy i ewentualnie pod przepustnicę?
Wielu forumowiczów przestrzega przed stosowaniem silikonów, myślę, że zastosowanie jest możliwe pod obudowę termostatu -wymienianego kilka miesięcy temu ale do układów zasilania i olejowego chyba nie.
np. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ja bynajmniej tam kupuje
Cytat:
Napisał Marek_BQJ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- Którą z książek polecilibyście do obsługi tego konkretnego modelu i silnika? Czy są one dostępne w postaci elektronicznej? np za opłatą, może być po angielsku.
Mam ksiazke "Sam naprawiam ford escort" moze nie jest super bo sa w niej tez bledy ale lepsze to niz nic. Jak bys ja chcial pusc mi PW to Ci wysle.

Pozdrawiam
__________________
Moje Mondeo

corneliusab jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-08-2010, 05:18   #3
Marek_BQJ
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-02-2010
Skąd: Śląsk Cieszyński SCI
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4i
Rocznik: grudzień 1995
Postów: 34
Domyślnie Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu

Witaj corneliusab!

Dziękuję za książkę, właśnie ją czytam. Jak narazie zauważyłem błąd w opisie kolejności zakręcania śrub głowicy -ale to dotyczy tylko pierwszej.
Ponad to w/g niej nie ma takiego silnika jak u mnie czyli 1.4 z wielopunktowym wtryskiem.
Dalej mam wątpliwości co do ustawienia GMP, piszesz "Musisz sam ustawic rozrzad na znaki, pamietaj, 1 tlok w GMP, a potem ustawic znakiem na kole walka rozrzadu".
Ale jak silnik bez głowicy to kiedy w GMP ustawiony 1 a kiedy 4 cylinder-chodzą przecież razem a to dopiero zawory wskazują na to czy to pierwszy czy czwarty -tak mi się wydaje, może oświeć mnie jeszcze dodatkowo.
Poza tym w książce wyczytałem by w czasie dokręcania głowicy ustawić 1-szy tłok ok. 2cm przed GMP by uniknąć spotkania tłoka z zaworami -to chyba dość logiczne.
Co do miski olejowej to może się ktoś jeszcze odezwie i podpowie, dostęp do niej utrudniają jakieś blachy mocowania silnika -to jeszcze muszę sprawdzić.
Ze sklepu skorzystam.

pozdrawiam Marek

Ostatnio edytowane przez Marek_BQJ ; 09-08-2010 o 05:21
Marek_BQJ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-08-2010, 23:35   #4
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
Domyślnie Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu

Cytat:
Napisał Marek_BQJ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale jak silnik bez głowicy to kiedy w GMP ustawiony 1 a kiedy 4 cylinder-chodzą przecież razem a to dopiero zawory wskazują na to czy to pierwszy czy czwarty -tak mi się wydaje, może oświeć mnie jeszcze dodatkowo
nie ma znaczenia tłok ważne aby 1-4 był w GMP dopiero wałek rozrządu daje czy to 1 czy 4
motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-08-2010, 04:43   #5
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu

Co to za filozofia,ustawić wał na znaku,ustawić wałek rozrządu na znaku założyć pasek i jazda,

Cytat:
Napisał Marek_BQJ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Między bajki należy włożyć bezkolizyjność rozrządu tego silnika (może tylko się niekiedy udaje)
A kto powiedział że silnik 1.4 jest bezkolizyjny? 1.4 jest kolizyjny,1,6 nie jest

Ostatnio edytowane przez Assan ; 10-08-2010 o 04:45
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-08-2010, 11:13   #6
Marek_BQJ
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-02-2010
Skąd: Śląsk Cieszyński SCI
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4i
Rocznik: grudzień 1995
Postów: 34
Domyślnie Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu

Witam!
Dziękuję Assan i motorek26 za odpowiedzi.

"Co to za filozofia,ustawić wał na znaku,ustawić wałek rozrządu na znaku założyć pasek i jazda"

A corneliusab napisał:

"Musisz sam ustawic rozrzad na znaki, pamietaj, 1 tlok w GMP, a potem ustawic znakiem na kole walka rozrzadu"

Może i nie filozofia ale jak wydało się kupę forsy na naprawę głowicy i na pozostałe części to chce się mieć 200% pewność.

"A kto powiedział że silnik 1.4 jest bezkolizyjny? 1.4 jest kolizyjny,1,6 nie jest"

Czytałem tu na Forum tak twierdzili niektórzy, którym się udało.
Czekam na resztę zamówionych uszczelek i napisze jakie są efekty.

Marek
Marek_BQJ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-08-2010, 21:46   #7
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
Domyślnie Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu

Cytat:
Napisał Assan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
1,6 nie jest
jeżeli mówisz o 1,6 16V to też jest kolizyjny
motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2010, 21:31   #8
Marek_BQJ
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-02-2010
Skąd: Śląsk Cieszyński SCI
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4i
Rocznik: grudzień 1995
Postów: 34
Domyślnie Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu

Witam ponownie!

Po dość długim kompletowaniu części do wymiany wreszcie dziś dostałem ostatni brakujący element - sprężynkę do napinacza rozrządu i po założeniu obu pasków uruchomiłem silnik.
Odpalił za pierwszym pokręceniem, trochę wyły paski (napinacze?) ale po kilkunastu sekundach to się uspokoiło.
Niepokoi mnie miarowy metaliczny stukot -tak jak w starych silnikach przy wielkim luzie na jednym z zaworów. Czy jest to możliwe przy hydraulicznych popychaczach?
Czy możliwe jest by warsztat naprawiający głowicę i wymieniający zawory coś spartaczył -by to się tak objawiało?
Bardzo proszę o podpowiedzi.

pozdrawiam Marek
P.S. Jak skończy się ten horror to podzielę się pomocnymi informacjami. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Marek_BQJ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2010, 22:18   #9
darnel
ford::expert
 
Avatar darnel
 
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
Domyślnie Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu

Dziwi mnie Twój problem z dostępem do części. Nie spotykam problemów z dostępem do nich . Może ja mam akurat tak, że większość części do tego samego silnika dostaje od ręki a pozostałe za dzień-tydzień. Masz, jak zauważyłeś hydrauliczne popychacze. Być może któreś są do wymiany. Stąd stukot.
__________________
zostań bliźniakiem genetycznym -> Zachęcam.
Jest mondeo i kilka innych fordów
darnel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-08-2010, 22:24   #10
Marek_BQJ
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-02-2010
Skąd: Śląsk Cieszyński SCI
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4i
Rocznik: grudzień 1995
Postów: 34
Domyślnie Odp: naprawa silnika 1.4I po zerwaniu paska rozrządu

Dzięki za szybką odpowiedź, ale dlaczego tego efektu nie było przed awarią?
Może być inna przyczyna?
Marek
Marek_BQJ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:36.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.