|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-02-2006, 12:22 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-02-2006
Skąd: Warszawa
Postów: 11
|
USZKODZONY SILNIK ? SPALINY WYCHODZĄ GÓRĄ !
Szukałem bardzo dużo i nie znalazłem podobej usterki, dlatego proszę znawców o pomoc.
Silnik 1.3 OHV (HCS) - 1992 CFI (jednopunktowy wtrysk) + LPG (1 generacji). Samochód wieczorem był sprawny. Następnego dnia rano przy mrozie -20 odpaliłem i pracował nierówno, gasł, słychać było syczenie, spaliny z komory silnika. Po rozgrzaniu - walczyłem z nim godzinę, było to samo - samochod jechał Vmax 30 km/h ! Co udało mi się ustalić : 1) spręzyny zaworowe są całe, dzwignie zaworowe również, wszystkie dźwignie zaworowe wciskają odpowiednie zawory. 2) Na ZAWORACH WYDECHOWYCH CYLINDRÓW 1 i 4 pospadały uszczelniacze zaworowe (są na trzonkach zaworowych - a nie założone na prowadnicach) !!! Dodam że cylindy 1 i 4 razem mają górny punkt zwrotny tłoka. 3) BRAK GAZÓW WYLOTOWYCH z tłumika - wszystko wychodzi górą - przez wlew oleju w pokrywie zaworów !!! 4) silnik bardzo się trzęsie 5) Zapłon jest na wszystkich cylindrach - sprawdziłem po kolei zdejmując końcówki ze świec. 6) brak wody w wydechu i pod pokrywą zaworów - wiec uszczelka pod głowicą raczej OK. 7) popychacze zaworowe są całe - nie pogięte Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na gazie LPG silnik zachowuje sie IDENTYCZNIE ! Moje wnioski są takie że w momencie zapłonu są otwarte zawory wydechowe (bo uszczelniacze spadły na 2 cylindrach i wywala gazy wydechowe górą) - dlatego podejżewałem fazy rozrządu - ale rozrząd sprawdziłem i wygląda na dobrze ustawiony (myślałem że zębatka jest łysa i przeskoczył o ząbek - ale to nie to ). Druga możliwość to - może zapłon następuje w złym momencie kiedy otwarte są zawory wydechowe - ale czy jest taki moment że mieszanka jest w cylindrze a zawory wydechowe otwarte. Mało prawdopodobne Czy gdyby był uszkodzony czujnik położenia wału korbowego - mogłoby tak byc ? BARDZO PROSZĘ O POMOC - bo ja już nie mam pomysłu na sensowną przyczynę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z góry dziekuję |
11-02-2006, 13:40 | #2 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 14-01-2006
Skąd: Łódź
Model: escort (sprzedany)
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1995
Postów: 14
|
Witaj
Ja bym sprawdził ciśnienie w cylindrach po sprawdzeniu będziesz wiedział czy masz szczelną głowice i zawory |
11-02-2006, 18:52 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-11-2004
Skąd: Kutno
Model: Focus C-max
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2006
Postów: 134
|
Zacznij od wydechu czy jest drożny. Złe ustawienie zapłonu/rozrządu w takiej skali jak przedstawiasz skutecznie unieruchomiłoby silnik.
|
11-02-2006, 21:06 | #4 |
ford::advanced
Imię: KRZYSIEK
Zarejestrowany: 15-07-2004
Skąd: OLEŚNICA
Model: mondeo mk4
Silnik: 2TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 257
|
Ja tez stawialbym na problemy z wydechem - tzn z jego calkowitym zapchaniem. Moze ktos zrobil kawal i wpakowal cos w nocy do tlumika? Rozkrec wydech gdzies zaraz za silnikiem i odpal sprzet - zobaczysz czy pochodzi normalnie. Rozrzad i zaplon tutaj odpadaja.
__________________
Srebrne zagazowane MKI 1.6 16V '94r |
11-02-2006, 22:34 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
|
Ktoś zrobił kawał albo woda zamarzła w wydechu. Jeżeli nie będziesz miał zapchanego wydechu to rzeczywiście trzeba sprawdzić kompresje.
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L |