Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-02-2006, 12:22   #1
Jakub001
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-02-2006
Skąd: Warszawa
Postów: 11
Domyślnie USZKODZONY SILNIK ? SPALINY WYCHODZĄ GÓRĄ !

Szukałem bardzo dużo i nie znalazłem podobej usterki, dlatego proszę znawców o pomoc.
Silnik 1.3 OHV (HCS) - 1992 CFI (jednopunktowy wtrysk) + LPG (1 generacji).

Samochód wieczorem był sprawny. Następnego dnia rano przy mrozie -20 odpaliłem i pracował nierówno, gasł, słychać było syczenie, spaliny z komory silnika. Po rozgrzaniu - walczyłem z nim godzinę, było to samo - samochod jechał Vmax 30 km/h !
Co udało mi się ustalić :

1) spręzyny zaworowe są całe, dzwignie zaworowe również, wszystkie dźwignie zaworowe wciskają odpowiednie zawory.
2) Na ZAWORACH WYDECHOWYCH CYLINDRÓW 1 i 4 pospadały uszczelniacze zaworowe (są na trzonkach zaworowych - a nie założone na prowadnicach) !!!
Dodam że cylindy 1 i 4 razem mają górny punkt zwrotny tłoka.
3) BRAK GAZÓW WYLOTOWYCH z tłumika - wszystko wychodzi górą - przez wlew oleju w pokrywie zaworów !!!
4) silnik bardzo się trzęsie
5) Zapłon jest na wszystkich cylindrach - sprawdziłem po kolei zdejmując końcówki ze świec.
6) brak wody w wydechu i pod pokrywą zaworów - wiec uszczelka pod głowicą raczej OK.
7) popychacze zaworowe są całe - nie pogięte
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na gazie LPG silnik zachowuje sie IDENTYCZNIE !

Moje wnioski są takie że w momencie zapłonu są otwarte zawory wydechowe (bo uszczelniacze spadły na 2 cylindrach i wywala gazy wydechowe górą) - dlatego podejżewałem fazy rozrządu - ale rozrząd sprawdziłem i wygląda na dobrze ustawiony (myślałem że zębatka jest łysa i przeskoczył o ząbek - ale to nie to ).

Druga możliwość to - może zapłon następuje w złym momencie kiedy otwarte są zawory wydechowe - ale czy jest taki moment że mieszanka jest w cylindrze a zawory wydechowe otwarte. Mało prawdopodobne

Czy gdyby był uszkodzony czujnik położenia wału korbowego - mogłoby tak byc ?

BARDZO PROSZĘ O POMOC - bo ja już nie mam pomysłu na sensowną przyczynę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Z góry dziekuję

Jakub001 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2006, 13:40   #2
l_uk
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 14-01-2006
Skąd: Łódź
Model: escort (sprzedany)
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1995
Postów: 14
Domyślnie

Witaj
Ja bym sprawdził ciśnienie w cylindrach po sprawdzeniu będziesz wiedział czy masz szczelną głowice i zawory
l_uk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2006, 18:52   #3
tonik
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-11-2004
Skąd: Kutno
Model: Focus C-max
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2006
Postów: 134
Domyślnie

Zacznij od wydechu czy jest drożny. Złe ustawienie zapłonu/rozrządu w takiej skali jak przedstawiasz skutecznie unieruchomiłoby silnik.
tonik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2006, 21:06   #4
Mondzio
ford::advanced
 
Imię: KRZYSIEK
Zarejestrowany: 15-07-2004
Skąd: OLEŚNICA
Model: mondeo mk4
Silnik: 2TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 257
Domyślnie

Ja tez stawialbym na problemy z wydechem - tzn z jego calkowitym zapchaniem. Moze ktos zrobil kawal i wpakowal cos w nocy do tlumika? Rozkrec wydech gdzies zaraz za silnikiem i odpal sprzet - zobaczysz czy pochodzi normalnie. Rozrzad i zaplon tutaj odpadaja.
__________________
Srebrne zagazowane MKI 1.6 16V '94r
Mondzio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2006, 22:34   #5
wrredusek
ford::professional
 
Avatar wrredusek
 
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
Domyślnie

Ktoś zrobił kawał albo woda zamarzła w wydechu. Jeżeli nie będziesz miał zapchanego wydechu to rzeczywiście trzeba sprawdzić kompresje.
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L
wrredusek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:09.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.