|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-07-2010, 12:15 | #1 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 10-07-2010
Skąd: Nysa
Model: mondeo
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 1
|
Dziwny pisk przy naciskaniu sprzęgła
Witam mam taki problem odnosnie sprzęgła slysze dziwny pisk przy wciskaniu i pusczaniu sprzęgła gdy sprzeglo jest wcisniete pisk ustaje i tak samo gdy jest puszczone i tak przy kazdym biegu.Wie ktos moze co to moze byc?
|
10-07-2010, 12:52 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 02-11-2008
Skąd: Opole
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDDI by VTECH
Rocznik: 2002
Postów: 1,343
|
Odp: Dziwny pisk przy naciskaniu sprzęgła
wysprzęglik, docisk, dwumasa...
|
13-07-2010, 09:48 | #3 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 07-07-2010
Skąd: Radom
Model: Mondeo MK3/MK4
Silnik: 2,0TDCI 115kM/1,8 TDCI
Rocznik: 2005/2009
Postów: 18
|
Odp: Dziwny pisk przy naciskaniu sprzęgła
Ten pisk to prawdopodobnie łożysko oporowe na wysprzęgliku... Wciśnij pedał sprzęgła powolij stopniowo powinno piszczeć na początku wciskania i po głębszym wciśnięciu ginąć.
Jeśli dźwięk ten ujawnia się w momencie o którym piszę,to na 100% łożysko oporowe,niekoniecznie koło dwumasowe jest uszkodzone,bo wtedy przy ruszaniu szarpie autkiem. Zajmuję sie Fordami od 2002 roku więc wiem co mówię-tarcza lub dwumasowe koło jest uszkodzone gdy autem szarpie przy ruszaniu,a te objawy które opisujesz to raczej na pewno łożysko oporowe lecz skrzynię do jego wymiany trzeba demontować niestety. Nie mogę być pewny,gdy czegoś nie mogę sprawdzić namacalnie. Pozdrawiam. Artur... Podam telefon to w razie pytań dzwoń śmiało. 516512768 |
13-07-2010, 13:16 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-10-2009
Skąd: Starachowice
Model: Ford Mondeo MkIII
Silnik: 1,8 pb
Rocznik: 2001
Postów: 163
|
Odp: Dziwny pisk przy naciskaniu sprzęgła
Miałem identyczny przypadek i okazało się, że zaczął sypać się wysprzęglik(łożysko oporowe). Po pewnym czasie pedał sprzęgła wszedł mi do podłogi i skończyła się jazda. Sprawdź jeszcze czy na biegu jałowym jak wciskasz i wyciskasz sprzęgło to zmienia się praca silnika.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
13-07-2010, 19:15 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-05-2010
Model: mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 3
|
witam...w poniedziałęk rozwiązałem taki sam problem..dziwny pisk... zwróc uwagę na to czy : na biegu jałowym, kiedy samochód stoi i jest zimny ( to ważne) słyszysz ten pisk lub dzwonienie, jak tylko lekko wcisniesz sprzegło.. jak tak to prawdopodbnie wysprzęglik (koszt częsci około 300 zł ), jeśli na ciepłym to słyszysz, to na pewno wysprzęglik....a przy okazji symptom 2 masy. jesli do przebiegu około 120-150 tys. nie robiles tego, to na pewno 2 masa...ja tak właśnie mialem. zrobilem całe sprzegło (koszt około 600 zł, nowy, oryginalny zamiennik nie po regeneracji), 2 masa (koszt około 900 zł, nowa, nieregenerowana), wysprzęglik (około 300 zł) i robocizna (cena od 400 do 1000 zł, zależy jak trafisz). Polecam brac faktury i oryginalne zamienniki a nie regenreowane częsci. Masz wtedy gwarancje na robocizne i na części. w razie pytań pisz.
aha i jeszcze jedno , dosyc istotne. moim zdaneim warto zrobic od razu tą 2 mase, bo za kazdą wymiane elementów sprzegła w MK III płącisz ogromne pieniadze (trzeba zdjac sporo elementów, samochó na podnosniku przez około 1 dzień, mówię uczciwie), wieć nie ryzykuj wymiany tylko wysprzęglika, bo za jakiś czas będzies zmusiał i tak wymineic 2 mase (nieuniknione, bez wzgledu na złote rady co do stylu i techniki jazdy, pada po około 120-150 tys od wymiany lub nowa po tymsmym przebiegu), a wtedy płacis zkolejny raz za robocizne. robiąc wszytsko za jedym razem oszczędzas zprzynajmniej te koszty...... Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 14-08-2010 o 00:06 |
14-07-2010, 11:15 | #6 |
ford::beginner
Imię: Artur
Zarejestrowany: 07-07-2010
Skąd: Radom
Model: Mondeo MK3/MK4
Silnik: 2,0TDCI 115kM/1,8 TDCI
Rocznik: 2005/2009
Postów: 18
|
Panowie poprzedni rozmówca mówił o tygodniu na warsztacie przy wymianie sprzęgła... Naprawiam auta ponad 8 lat i powiem szczerze,że gdy warsztat 7 dni robi wymianę sprzęgła,to poprostu nie wyrabia się z robotą,bo taka wymiana trwa gdy idzie gładko max 8 godzin i wyjazd... Robię wymiany sprzęgieł bardzo często,remonty silników,regeneracje turbo i różne inne rzeczy-najwięcej jest zawieszeń... Jak umawiam klienta na naprawę-termin ustalony- to wstawia autko taki ktoś i tylko nim dane stanowisko się zajmuje. Jeśli ten warsztat robił to tydzień to szczerze współczuję...
Pozdrawiam. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeszcze jedno. Koło dwumasowe zurzywa się w różnym stopniu-zalezy to od stylu jazdy,umiejętnego redukowania biegów w razie częstego chamowania silnikiem-wyrównanie obrotów silnika do obrotów koła dwumasy- Mam Forda Mondeo 2005 rok i 143tyś aktualnie zrobione. Ponieważ w zimie wyciągałem kolegę z zaspy-rowu- przypaliłem tarczę-wymieniłem ją- koło dwumasowe nie doznało uszczerbku i w porównaniu z nowym oryginalnym MOTOCRAFT nie miało różnicy w pomiarach. W razie chęci wymiany dwumasowego koła proponuję założyć nowe MOTOCRAFT lub LUK,bo te firmy na 100% solidniej wyglądają z mojego doświadczenia niż inne-nie mogę siać aktyreklamy więc nie napiszę żadnego słowa krytyki jeśli chodzi o zamienniki konkurencyjnyk dla LUK i MOTOCRAFT... MOTOCRAFT kosztuje około 1300-1450zł i różnica tych 400zł na pewno się opłaci...
__________________
Było MKIII 2,0 TDCI 2005 Jest Audi A-6 S-Line 3,0TDI i z wtryskami spokój Teraz czekam na 200tyś i wymienic muszę pompę olejową,bo w Audi 200tyś i pada... Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 14-08-2010 o 00:06 |
20-07-2010, 14:19 | #7 | ||
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-05-2010
Model: mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 3
|
Cytat:
*proponuję popracować nad czytaniem ze zrozumieniem / rozumieniem tego co się czyta* *-niepotrzebne skreślić PS. chyba na prawde Twój post to taka malutka, ukryta reklamka...????Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) aha i jeszcze jedno...jeśli jesteś mechanikiem i zaczynasz od słów : prawdopodbnie...to z mojego doświadczenia nie oznacza to niczego dobrego .... tylko duze koszty naprawy czesci robocizny...bo zazwyczaj po słowach prawdopodbnie usłyszanych od meczanika, po naprawie szłyszy sie kolejne : to było do wymiany, to się nie nadaje a tu trzeba było całe cos tam wyjąc... a zatem AUDI80JETTRONIC.....powodzenia!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Cytat:
co do fordów i mondeo, to z doświadczenia i na podstawie opinii użytkowników wiem, ze przy przebiegu około 100-120 tys. ( co zaleca sam ford) należy sie przyjżeć 2 masie i tak co kolejne 100-120 tys.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i tu paradoks : moj mondeo ma 220 tys i przy tej wymianie okazał się, ze 2 masa prawdopodbnie nie była wymieniana nigdy dotąd (podkreślam prawdopodbnieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.). coż, to tyle, pozdrawiam Ostatnio edytowane przez TOMAS ; 14-08-2010 o 00:07 |
||
13-08-2010, 22:44 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Dziwny pisk przy naciskaniu sprzęgła
no niestety dzisiaj też mnie dopadł hałas wysprzęglika.
|
14-08-2010, 00:19 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: Dziwny pisk przy naciskaniu sprzęgła
Jeśli pierwszy raz wymiana wysprzęglika to warto obejrzeć dwumase bo też może być do wymiany.
|
22-08-2010, 12:32 | #10 | |
ford::advanced
Imię: Olek
Zarejestrowany: 26-02-2004
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo MK5 - HB
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 197
|
Odp: Dziwny pisk przy naciskaniu sprzęgła
Cytat:
Niestety u mnie to samo ;(. Przebieg 190 tys. km, od nowego jak do tej pory, nie było problemów ze sprzęgłem. Czy przy tym przebiegu wymiana sprzęgła i 2 masy to już konieczność??
__________________
Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI 140KM, TITANIUM, KOMBI Ford Fiesta MK6 1.4 Benzyna, śliczna, dla żonki |
|