|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-07-2010, 10:50 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus MKI
Silnik: 1.6 Zetec S
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
Silnik traci moc i gaśnie w upały
Witam,
Mam taki nietypowy problem. Otóż w upały około 30 i powyżej stopni, silnik zaczyna przymulać, aż po jakimś 1 km zatrzymuje się i nie chce odpalić. Po około godz, znów odpali i jedzie około 2 km i znów gaśnie. Wieczorkiem dopiero mogę dojechać tam gdzie chciałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Obroty trzyma idealnie. Jedynie czasami, nawet jak jest chłodno, ma ułamkowe przerywy podczas dodawania mocniej gazu. Katalizator wyrzuciłem - nic się nie zmieniło, Przepływkę powietrza wymieniłem - nic się nie zmieniło, Czujnik prędkości wymieniłem - nic się nie zmieniło, Filtr paliwa, pompę paliwa wymieniłem - nic się nie zmieniło, Świece wymieniłem - nic się nie zmieniło W/w wady wskazywał komputer. Odłączyłem autoalarm - nic się nie zmieniło, Kupiłem ELM'a i zczytuję błędy ScanXL'em - szkoda już było kasy na podłączanie w warsztatach. Aktualnie komp pokazuje kod p0232 - Fuel Pump Secondary Circuit High Czy to może być regulator ciśnienia paliwa? (Kiedyś otwierając wlew paliwa słyszałem zasysanie dzisiaj nie - ale i wtedy i dziś miałem problemy) Temperatura w porządku. Myślałem, że może jakiś sterownik we wnętrzu pojazdu się nagrzewa, ale nawet na klimie zatrzymuje się. Chciałbym wiedzieć, bo już mam za dużo kosztów a regulator znów 200pln ;( Czekam na podpowiedź, mam znajomego z focusem, postaram się podmieniać podzespoły, ale muszę mieć jakieś podpowiedzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pomóżcie Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez roldan ; 04-07-2010 o 12:15 |
05-07-2010, 12:17 | #2 | |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 26-03-2009
Skąd: Rawicz
Model: Mondeo
Silnik: 2,0
Rocznik: 2015
Postów: 95
|
Odp: Silnik traci moc i gaśnie w upały
ja mam ten sam problem... może ktoś pokierować co zrobić??
Cytat:
|
|
06-07-2010, 11:24 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus MKI
Silnik: 1.6 Zetec S
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
Odp: Silnik gaśnie w upały
Regulator paliwa padł na 100%. Zdjąłem wczoraj wężyk podciśnienia i wężyk paliwa zwrotnego. Podciśnienie jest, paliwa w wężyku zwrotnym nie ma. Ponadto po przekręceniu kilkukrotnym kluczyka, słychać, że pompa paliwa coraz ciężej pracuje, aż przestaje ją być słychać. W Wężyku doprowadzającym paliwo było takie ciśnienie, że jak zdjąłem (na wyłączonym silniku), to jak bym z butli gazowej wypuścił gaz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Więc jest to po prostu dodatkowy koszt dla mnie. Niemniej nie zmienia to faktu gaśnięcia i tu kolejny pomysł: Sprawdzając przy okazji wszystkie wężyki, natknąłem się na rurkę odmy, która z prawej strony (stojąc z przodu auta) lekko nachodzi i łatwo się ją ściąga. Gdy uruchomiłem silnik i ją ściągnąłem, zaczęło rzucać silnikiem dokładnie tak, jak próbowałem odpalić samochód zaraz po zgaśnięciu w upał. Podejrzewam, że może to od nagrzania rurka się rozkurcza i wypuszcza ciśnienie z silnika. Postaram się ją kupić jak najszybciej i dam znać. Postaram się jeszcze sprawdzić zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej, bo może on nam bruździ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy to może być to? TRIAM a jak u ciebie ta rurka odmy- daj znać (tankuje teraz mniej paliwa ab sprawdzać ciśnienie - niestety brak)? Ostatnio edytowane przez roldan ; 06-07-2010 o 11:50 |
09-07-2010, 22:38 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus MKI
Silnik: 1.6 Zetec S
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
Odp: Silnik gaśnie w upały
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] No i mam dylemat. Dziś samochód znów stanał. Po godz. odpalił. To nie rurka odmy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zastanowiłem się za nad czujnikami temperatury a dokładniej nad wentylatorami. Przyznam się, że nigdy ich nie słyszałem (poza włączoną klimą). temperatura na wskaźnikach oki. Jednak rurka doprowadzająca i odprowadzająca ciecz z chłodnicy wydawały się w tej samej temperaturze. Zdjąłem więc kable z czujnika na głowicy. Wentylatory ruszyła z całą parą (głośniej niż silnik) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I o dziwo odpalił!!!! Założyłem kabelki, dojechałem do domu i padł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zdjąłem- odpalił, ale już słoneczko zaszło, więc nie wiem z jakiego powodu odpalił Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pytanie: Nie mogę namierzyć wtyczki od czujnika pod cewką zapłonową (ponoć odpowada za wentylatory)? |
10-07-2010, 20:37 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus MKI
Silnik: 1.6 Zetec S
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
Odp: Silnik gaśnie w upały
Witam ponownie na blogu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzisiaj jeździłem z wyciągniętą wtyczką od czujnika temperatury głowicy. Wentylatorki szumiały jak ta lala. Po 6 km w mieście focusik sie zatrzymał i nie może odpalić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czekam na dalsze olśnienia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- KOLEJNY DZIEŃ: Po 5 km padł. Na szczęście u znajomego na podwórku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Więc sprawdziłem przekaźniki od wentylatorów. Po złączeniu ręcznym uruchamiają się. Tym razem dziwna rzecz. Chłodnica zimniutka!!!!!! Olśnienie: Albo termostat, albo pompa wody. W książce Dieter'a Korp'a wyczytałek: Przy wysokiej temperaturze "urządzenie sterujące odetnie dopływ paliwa do dwóch cylinfrów i zredukuje prędkość obrotową silnika do 3000 obr/min. Równoczesnie zaświeci się lampka ostrzegawcza silnika. Odcięte od paliwa cylindry zasysając wyłącznie powietrze pełnią funkcję chłodzenia wszystkich cylindrów...Przejście do trzeciego etapu awaryjnej pracy jest sygnalizowanie 30-sekundowym miganiem lampki ostrzegawczej układu chlodzenia...całkowite wyłączenie silnika" Prawie jakby się zgadzało. Zanim silnik stanie, muszę jechać bez naciskania gazu około 3000obr/min. Chłodnica zimniutka a silnik i rurka doprowadzająca wodę do chłodnicy gorąca. Czyli do jakiejś temperatury termostat działał, bo wcześniej był jakiś przepływ przez chłodnicę. Dziś padł chyba całkowicie. Tylko dlaczego żadna kontrolka nie świeci? Bezpieczniki ok. Wymienię termostat, ale gdzie jest czujnik? Ten na głowicy, jak wspominałem, chyba działa, choć nie wiem dlaczego wskazuje cały czas połowę na wskazówce. A może to pompa? ------------------- miałem chyba zmieniany silnik, bo kabelki są "nie teges" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - podobna sytuacja czy miał ktoś sytuację przegrzewania silnika, bez żadnych oznak na desce i nie włączających się wentylatorów? Ostatnio edytowane przez roldan ; 21-07-2010 o 23:42 |
14-07-2010, 22:05 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus MKI
Silnik: 1.6 Zetec S
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
Odp: Silnik gaśnie w upały
Termostat wymieniony i działa (okazało się że sa dwa rodzaje od Forda - jeden zaczyna otwieranie przy siedemdziesiąt kilka stopni, drugi osiemdziesiąt kilka. 1 dwa razy droższy)
Niestety silnik nadal gaśnie, wentylatory się nie włączają. Sprawdzona rezystancja czujnika temp.- oki Za to mam nowe błędy. Może jednak komp do wymiany? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Np. w trybie serwisowym świeci się żarówka świec żarowych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. heh, paranoja. Szkoda czasu i transferu na serwerze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zamykam temat |
15-07-2010, 06:41 | #7 |
Postów: n/a
|
Odp: Silnik gaśnie w upały
A wymieniłeś ten regulator ciśnienia paliwa?
|
16-07-2010, 12:28 | #8 | |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 26-03-2009
Skąd: Rawicz
Model: Mondeo
Silnik: 2,0
Rocznik: 2015
Postów: 95
|
Odp: Silnik gaśnie w upały
Cytat:
u mnie to przebiega trochę inaczej... jakiś czas temu zauważyłem: jak staruję z świateł... muli (to fakt) ale jak go rozbujam do ok. 1500obr/min puszczę na chwilę pedał gazu i nacisnę go jeszcze raz... auto jedzie pełną mocą... też myślę, że to może być regulator paliwa. albo jednak rurka wydechowa się zatyka... |
|
21-07-2010, 12:12 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus MKI
Silnik: 1.6 Zetec S
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
Odp: Silnik gaśnie w upały
Na razie czekam na jakąś dodatkową kaskę, bo padła mi pompa paliwa (notabene wymieniana 1,5roku temu), wymieniłem, odpala ale gaśnie po nagrzaniu. Wiele więc wskazuje na regulator (Zawór reaguje na podciśnienie, ale może nie prawidłowo). Być może od niego padła pompa.
Niewiele to chyba jednak ma wspólnego z brakiem włączania się wentylatorów? Jak myślicie? Dam znać jak zmienię ten regulator. |
21-07-2010, 22:42 | #10 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 26-03-2009
Skąd: Rawicz
Model: Mondeo
Silnik: 2,0
Rocznik: 2015
Postów: 95
|
Odp: Silnik gaśnie w upały
a próbowałeś przy ruszaniu z świateł popuścić pedał gazu przy 1500obr.??
|