Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-01-2006, 22:48   #1
jaspa
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-01-2006
Postów: 41
Domyślnie Zawory w MkIII 2.0 16V

Witam,

Zawory w moim MkIII 2.0 16V juz troche daja sie slyszec i chcialbym je wyregylowac ale jeszcze tego nigdy nie robilem. Mam wszystkie narzedzia ale brakuje mi wiedzy. Wiem jakie powinny byc luzy ale nie wiem ktore to zawory ssace a ktore wydwchowe.Jak macie taka wiedze to prosze podzielcie sie.

Pozdrawiam i przepraszm za brak polskich znakow.

__________________
Jaspa

Przepraszam za brak polskich znakow!!!
jaspa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2006, 08:23   #2
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

A masz płytki do regulacji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2006, 17:44   #3
jaspa
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-01-2006
Postów: 41
Domyślnie

Mam szczelinomierz. czy trzeba miec plytki?
__________________
Jaspa

Przepraszam za brak polskich znakow!!!
jaspa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2006, 19:30   #4
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał jaspa
Mam szczelinomierz. czy trzeba miec plytki?
no a jak wyregulujesz szczeline Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie wiem jak sie wymienia te płytki, ale wydaje mi sie że potrzeba zdjąc rozrząd oraz wałki rozrządu. Dlatego regulacje wykonuje sie przy okazji wymiany rozrządu.
Dalej.
mierzysz szczeline, wyjmujesz płytke, robisz pomiar, obliczasz o ile płytka jest za gruba badz za cienka, dobierasz inna odpowiednia płytke o odpowiedniej grubości. wkładasz płyki , przykręcasz wałki , robisz pomiary celem kontroli i ewentualnej korekty, jesli wszystko ok to zakładasz rozrząd i składasz reszte do kupy.

Jesli gdzieś cos napisałem nie zgodnie z prawda to prosze mnie poprawić.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2006, 20:17   #5
setaszi
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 12-10-2004
Skąd: okolice Lublina
Model: ford
Silnik: DW10C , DW10F
Rocznik: 2012 , 2016
Postów: 689
Domyślnie

w Mk III 2.0 16V jest łańcuch i niema potrzeby go wymieniać, proponuje najpierw sprawdzić luzy a dopiero potem decydować się na regulacje , zawory ssące są po stronie kolektora ssącego czyli od strony chłodnic , a wydechowe po stronie kolektora wydechowego czyli bliżej ściany grodziowej tej z numerwm nadwozia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jeżeli zajdzie potrzeba regulacji zaworów proponuje powierzyc to serwisowi ze względu na dostępnośc odpowiednich płytek
tak mi przyszło jeszcze do głowy : a masz napewno płytki ? a może popychacze hydrauliczne ? wtedy tylko wymiana i nic nie trzeba regulować
podaj jeszcze przebieg autka
setaszi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2006, 16:12   #6
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał setaszi
w Mk III 2.0 16V jest łańcuch i niema potrzeby go wymieniać,
Masz racje.
Cytat:
Napisał setaszi
a masz napewno płytki ? a może popychacze hydrauliczne ?
Niestety płytki. Co znaczy, że do wymiany potrzeba zdjąc wałki rozrządu czyli rozebrać rozrząd.

Luz zaworów ssących 0.22-0.28 (jest taki przedział)
luz zaworów wydechowych 0.27-0.33 (przedział)
do pomiarów silnik musi być zimny.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2006, 18:35   #7
jaspa
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-01-2006
Postów: 41
Domyślnie

Zadzwonilem do serwisu i tam mi powiedziano ze zaworow to sie tak czesto nie reguluje i raczej przy jakis grubszych remontach lub wymianie lancuszka. I powiedzieli ze lepiej jak oni posluchaja silnika i powiedza co sie dzieje i co puka bo to raczej nie zawory. Raczej sie to nie zdarza. Co wy na to? Warto dac im posluchac silnika za 300pln bo tyle mnie to bedzie kosztowalo tu gdzie teraz jestem. Przebieg 120tys. w tym ze 20 na gazie.

Dziekuje za pomocne posty i przepraszam za brak polskich znakow.



Jaspa
__________________
Jaspa

Przepraszam za brak polskich znakow!!!
jaspa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2006, 18:42   #8
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał jaspa
Przebieg 120tys
i Ty chcesz regulowac zawory po takim przebiegu |Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
poczekaj przynajmniej do jakiś 200-300tys.
Po 150tys. jedynie powinno sie sprawdzić, robi sie to przy okazji przegladu.

300PLN to troche duzoza posłuchanie silnika. ogólnie powinno byc za darmo, no ale kazdy chce cos zarobić.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2006, 20:46   #9
jaspa
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-01-2006
Postów: 41
Domyślnie

W zasadzie to nie chcem ich regulowac ale mam LPG i naczytalem sie na forum o lpg w tych silnikach ze powinienem to zrobic bo materialy z jakich jest wykonana glowica i inne elementy togo wymagaja. Ponadto autko nie daje sie wyregulowac na gazie (wolne obroty) wiec podejzewam ze problem tkwi w pracy na benzynie bo nie jest szalowa. Ale ten temat poruszalem juz na forum i szukalem w starych postach i nie znalazlem konkretnej odpowiedzi.

Dzieki wielkie i pozdrawiam

Jaspa
__________________
Jaspa

Przepraszam za brak polskich znakow!!!
jaspa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-02-2006, 11:44   #10
pejko
ford::beginner
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 21-04-2004
Skąd: Radom
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 32
Domyślnie

moge ci powiedzieć coś na temat czarnego zeteca po 05.1998. tam jest reg płytkowa zaleca sie regulacje na lpg po 30tys. w moim mk2 2.0 1999r pb/lpg zawory nie były reg. przez 190tyskm /z czego 150 na lpg/ oczywiście wymagały reg. ale nie były jeszcze podparte. reg można dokonać bez zdejmowania wałków. co do silników 2.0 16v z mk3 to jest gorsza sprawa nie znam zaleceń co do przebiegów między reg. zaworów, o to tzeba zapytać w dobrym ASO zaznaczając wyrażnie że silnik ma lpg, jednak wiem że nie ma hydrauliki i nie ma również płytek regulacyjnych. regulacje przeprowadza sie przez wymiane całych popychaczy /na takie o właściwym wymiarze/ i wiąże się to z demontażem wałków.
pejko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:55.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.