Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-01-2006, 15:18   #1
serbio
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-11-2004
Skąd: Bytom
Postów: 53
Domyślnie Jak odpalaliście swoje Diselki po przejściu mrozów?

Witam.
Moja esina 1.8D rocznik 96 , już stoi nieruszona od piątku gdy nastały mrozy.
W czasie odpalania a było to w niedzielę na dworze mróz -20C rozrusznik kręcił jak szalony z czasem trochę mniej następnie migotały kontrolki z ABS, poduszek ( czy to jest normalne że na desce rozdzielczej byla cała dyskoteka, w czasie tak trudnego odpalania samochodu ???) .Następnie podpiołem kablami od innego samochodu i też klapa rozrusznik kręcił ale nie chciał za chiny ludowe odpalić. Odpuściłem.Przegrałem.
Akumulator wyjąłem raczej wyszarpałem ( kto wymyślił go pod podszybiem) i teraz się grzeję w domciu.
Olej w silniku Mobil M 15W40 , samochód zatankowany ropką na Shelu V-Pover Dizel , alternator i rozrusznik po przeglądzie ,świece nówki ,akumulator 1.5 roku Varta 71Ah 680A , kompresja nie najlepsza ,przebieg 280 tyś km.Autko nie odpaliło.Teraz czekam aż się ociepli ,akumulator podładuję na prostowniku i w czwartek jak już będzie cieplej w granicach -8 pójdę zamontować aku i go odpalić.
Jak myślicie nie będzie w tedy problemu z odpaleniem ??
Czy może coś jeszcze zastosować??
( Czytałem że ktoś jakąś grzałką 1600W podgrzewał olej w misce olejowej ,jaka to grzałka i jak to podiąć jeśli auto stoi pod chmurką do akumulatora ??) a może coś przed odpalenie cosik wlać do baku żeby lepij zapalił , jeśli wytrąciła się parafina na filtrze paliwa ( przed misiącem był nowy zakładany ) to czy przy -5C powinna się się rozpuścić i samochód powinnie lepij odpalić??
Czy już uporaliście się z odpalaniem samochodu po tych ciężkich mrozach??
Moze macie jakiś rady jak to zrobiliście?? ( rozchodzi się o dizelki bo z nimi największy problem)
Poradźcie innym jak wam się udało po tych ciężki mrozach uporać się z odpaleniem swoich eskortów z literką D. Rozchodzi mi się o konkretną , rzeczową , fachową pomoc .
Obawiam się ( może są moje obawy nieuzasadnione) że jak wsadzę aku to znowu nie będę umiał odpalić mojego escorta .
Gorąco pozdrawiam .

__________________
Ford Escort 1.8D 1996r. (Biały Kieł)
serbio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2006, 00:36   #2
leszek s.
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-02-2004
Postów: 15
Domyślnie

Cześć
Mój klekot też stał od soboty. Padł akumulator (3 letnia varta 71 Ah), ale miał prawo, bo ja poruszam się wyłącznie po mieście więc rozumiesz...Przy wyciąganiu, a właściwie - masz rację -wyszarpywaniu kląłem jak szewc przeklinając tego, kto decydował o umieszczeniu baterii w tak idiotycznym miejscu, ale co poradzić. Baterię naładowałem i w niedzielę po udanej za którymś tam razem próbie, włożyłem go na miejsce. I tu zdziwienie, rozrusznik kręcił, ale tylko trochę lepiej niż przed ładowaniem. Fura była zmarznięta na kość. Postanowiłem czekać na odpust mrozu.
Dzisiaj rano z teściem pojechalismy kupić kable rozruchowe i filtr paliwa(na wszelki wypadek), podłączyłem swoją baterię do aku. w aucie teścia i... odpalił. Ale jakie wrażenia podczas odpału: najpierw niewiele lepiej niż na moim aku. już myślałem, że nic z tego nie będzie , potem zaczął kręcić szybciej, przy tym cała buda dostała trzęsiawki się jak w starym Ursusie, ale po gdzieś tak 20 sekundowym kręceniu rozrusznikiem dał radę.
Właśnie nie mogę dojść, co jest przyczyną tak znacznych wibracji podczas odpalania po dłuższym postoju - świece, poduszki silnika , nie wiem. Ale ważne, że odpalił. Tyle.
Pozdr.

leszek s. escort td 96 kombi biało- rudy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
leszek s. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2006, 10:02   #3
ffiesta
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-11-2005
Postów: 68
Domyślnie

Serbio,

Już opisywałem swój przypadek w innym poście.
Ja też miałem problem z odpaleniem - okazało się, że aku padł (jazda głównie po mieście, tak jak leszek s.). Podładowałem i następnego dnia odpalił bez problemu. Jednak następnego dnia (akumulator wyjąłem na noc do domu) próbuje i....nic. Znowu zabrałem aku do domu i podłączyłem do ładowania. Następnego dnia rano znowu próbuję i .... znowu nic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na szczęście byłem z kumplem, ja odpalałem a on zaglądał pod maske... I co? Okazało się, że paliwo zamarzło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Orlen, Verva... Wepchnąłem samochód do ciepłego garażu na cały dzień żeby odtajał, wieczorem odpalił od pierwszego cyknięcia... Pojechałem zatankować na BP (Diesel Ultimate), pojeździłem około 20km i na noc zostawiłem pod domem. Następnego dnia zapalił od razu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I tak do dziś (czyli 3 dni)...
Życzę powodzenia i pozdrawiam.
ffiesta jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2006, 10:44   #4
jaco
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 24-01-2006
Skąd: Wrocek
Postów: 2
Domyślnie

Moja sierka pali bez problemu w takie mrozy (sam sie dziwie, bo jeżdże na podejrzanych trunkach). Mój znajomy, jak nie mógł odpalić swojego diselka, to mu dmuchnął w filtr powietrza WD-40 i mimo rozładowanego już aku zapalił (inne środki nie pomogły i był to z jego strony objaw pełnej desperacji!!).
jaco jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2006, 11:30   #5
remy
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-12-2004
Skąd: W-wa
Model: MK 1 htb
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 28
Domyślnie

Wcześniej chwalilem się na forum mondiego, że odpalam z 4 letniego 50 Ah. akku. Klapa, Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. w niedzielę zanabylem 71 Ah., trzecie kręcenie, jakby po 8 sek. jeden cylinder, potem 5 sek. następny, i poszlo. Poniedzialek i wtorek, po dwa kręcenia podobnie ale jeżdżę. Wczoraj jedno. Teraz czeka mnie sprawdzenie po kolei ciśnienia sprężania, świece, wtryski, i oby nie pompa. tak przecież nie można jeździć.
__________________
remy

MK 1, 95, 1,8 TD
remy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2006, 14:07   #6
drogownik
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-06-2005
Postów: 7
Domyślnie

Witam

Dziś był dzień prawdy... Mondek stał od niedzieli nieruszany, tylko akumulator (64Ah) został wyjęty, w baku 5 litrów ropki. Dziś wsadzam akumulator i ... podobnie jak u leszka s. za drugim kręceniem czułem się jak w ciągniku rolniczym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale odpalił i jeździ.

Pozdrawiam.
drogownik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-01-2006, 17:25   #7
tomkas4
ford::amateur
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 04-02-2005
Skąd: ok. Bydgoszczy
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 8
Domyślnie

Mój nawet w -25 stopni odpalał. Co prawda po trzecim grzaniu i chodził jak traktor zanim nie odpaliły wszystkie gary, a skrzynia też traktorzyła przez jakąś chwilę - ale palił. Dodam jeszcze, że silnik nie był nawet dogrzewany bo dzienne przebiegi są niewielkie i sięgają do 10km.
__________________
Ford Escort 1.8 TD 66KW Kombi GHIA 1996
tomkas4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-01-2006, 23:38   #8
ewenement39
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
Domyślnie

Nic dziwnego że auto się trzęsie przy -20 w końcu to konstrukcja Włoska a jaki Włoch przewidywał że taki ford będzie musiał pracować w takich temperaturach 8
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-)
ewenement39 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2006, 19:09   #9
el_kuchcik
ford::advanced
 
Avatar el_kuchcik
 
Zarejestrowany: 29-04-2004
Skąd: Rzeszów
Model: Escort / Fiesta
Silnik: 1.6 / 1.3
Rocznik: 1998 / 1994
Postów: 497
Domyślnie

Cytat:
Napisał ewenement39
Nic dziwnego że auto się trzęsie przy -20 w końcu to konstrukcja Włoska a jaki Włoch przewidywał że taki ford będzie musiał pracować w takich temperaturach 8
Raczej angielska. Pamiętam reklamę z jakiegoś czasopisma (bodajże 1984r) gdzie angole chwalą się tym silniczkiem (jeszcze wtedy 1.6). Że niby jako pierwszy składany na zrobotyzowanej linii produkcyjnej, dokadność do 0,001 mm i bezproblemowa eksploatacja przez 100000mil. A przecież 1753 to rozwiercone 1608 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Wracając do tematu - po założeniu akumulatora, potrójnym podgrzaniu świec zapalił po 3 sekundach kręcenia. Mrozy przestał przykryty śniegiem i odpalać go nie próbowałem za bardzo. Niedawno chwaliłem służbową renówkę że pali świetnie - w mroźny poniedziałek w firmie zapaliła jedna z sześciu i nie była to moja ... Pożyczony Peugeot Partner zdechł mi wtedy dwa razy na mieście - pewnie coś filtr przytkało. W ten poniedziałek (temp. ok 0st) wykręciłem dwa akumulatory i nic. Jutro serwis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

pozdrawiam
__________________
Był Escort mk3 1,6 DL'85r.
Jest Escort mk7 1,6 Bolero+'98r. - TTI TCB 880 + Sirio AS100
Jest Fiesta mk3 1,3 CLX+'94r.
el_kuchcik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2006, 23:39   #10
mentecaptus
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 01-02-2006
Skąd: dolnośląskie
Postów: 3
Domyślnie

przy -26st.C padl aku.Dodatkowy prąd i za 3 razem odpalil.Dopóki sie nie rozgrzał chodził jak Zetor Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mentecaptus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.