Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-01-2006, 22:15   #1
egon21
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: W-wa i okolice
Postów: 32
Domyślnie TDCI i zamarzające paliwo?

Dzisiaj po 36 godzinach stania na mrozie odpalałem swojego Mondziaka i pojawiły się problemy. Musiałem kilka razy kręcić zanim zapalił, przy czym krztusił się i pracował nierówno. Ruszyłem i po paru kilometrach (silnik jeszcze się dobrzez nie rozgrzał) zaczęła migać kontrolka świec żarowych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zatrzymałem się i ponownie odpaliłem, kontrolka zgasła, jednak po przejechaniu kilkudziesięciu metrów ponownie zaczęła migać i po chwili zgasł silnik (chyba odcieło dopływ paliwa) - już myślałem, że będe musiał wracać na lawecie. Jednak po ponownym odpaleniu silnika wszystko jakby wróciło do normy i kontynuowałem jazdę. Pojeździłem cały dzień i problemy już się nie powtórzyło.
Czy przyczyną tego zachowania było zamarznięte paliwo?
Już parę razy będąc w górach, stał na podobnym mrozie i nie było żadnych problemów, chyba dobry ON nie powinien zamarzać przy -25%. Co prawda parę dni wcześniej zatankowałem do pełna BP Ultimate ON, więc teoretycznie powinno byc dobre. Ale jak widać pewni chrzczone było.
Mam pytanko czy po takich wydarzeniach mogło się coś popsuć w silniku i należałoby udać sie do fachowca?

Pozdrawiam

__________________
-------------------------------------------
MKIII 2.0 TDCI 130 KM
egon21 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2006, 22:24   #2
goorall
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-11-2005
Skąd: Warszawa
Postów: 120
Domyślnie

Znam ból...dzis holowałem kolege - Honda Accord CDTi, wczoraj zatankował Ulimate i wczoraj holował go ojciec a dziś ja. Wpadliśmy potem na stacje paliw i "kierowniczka" ostro się tłumaczyła...nie nam tylko innemu kierowcy, któremu też zamarzła gnojówka. Podobno jakaś trefna partia w co osobiście nie wierze. Ja śmigam na shelu V i jakoś jest OK, i ten podobno zamarza w 35. Coś w tym jest jednak. Pozdrawiam
goorall jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2006, 07:12   #3
MAN
ford::professional
 
Imię: Kornel
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo titanium
Silnik: 2.0 H.E benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 1,413
Domyślnie

Produkowanych olejów napędowych jest przynajmniej 5 rodzajów jak niewiecej
olej średniosiarkowy do -5
olej wysokosiarkowy do -5
olej zimowy-20 do -20
olej zimowy-35 do -35
olej zimowy-50 do -50
A jaki jest na stacji tego nie wiadomo co robia na stacji wystarczy żeby pomieszali ze sobą dwa gatunki olejów żeby więcej zarobić na paliwie i sprzedają olej jako pełno wartościowy olej zimowy. pRzyczyna morze też tkwić w wodzie która się zbiera latem w zbiorniku paliwa żeby się jeje pozbyć trzeba by wlać z litr denaturatu, najgorzej jak woda jest w filtrze paliwa to go dodotkowo zatyka
__________________
Pozdrawiam Kornel
MONDEO MK4 TITANIUM 2.0 HE 2007
MONDEO MK2 GLX 1,6 + LPG 1997 sedan
był escort mk V 1,6 efi cvh 105KM
MAN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2006, 08:04   #4
ww70
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-09-2004
Skąd: Krosno
Postów: 19
Domyślnie

U mnie było -28 stopni przy gruncie - TDCI zapalił za pierwszym razem po całej nocy spędzonej za zewnątrz. Paliwo BP ULTIMATE. Gorzej było ze sprzęgłem, hamulcem i skrzynią. Musiałem zrobić małą rundkę, żeby żona mogła później zmienić biegi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.))
Zobaczymy co będzie jutro rano. Podobno ma jeszcze chłodniej.
Mniej więcej od roku tankuję tylko Ultimate, w większości na jednej stacji i raczej do tej pory nie miałem problemów (odpukać).
__________________
Pozdrawiam, Wojtek
MkIII TDCi 130 '02
ww70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2006, 08:18   #5
AT
ford::professional
 
Zarejestrowany: 26-06-2004
Skąd: okolice W-wy
Postów: 1,175
Domyślnie

Niestety, to jest problem polskich stacji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak naprawdę nigdy nie wiesz co wlewasz - dlatego w przypadku diesla w takiej pogodzie lepiej dolewać jakiegoś dodatku, nawet jeżeli stacja "zapewnia", że ma "bardzo" zimowe paliwo.

Cytat:
Napisał egon21
Mam pytanko czy po takich wydarzeniach mogło się coś popsuć w silniku i należałoby udać sie do fachowca?
Jeżeli problem był faktycznie spowodowany gęstniejącym paliwem i wszystko wróciło do normy, to nie ma potrzeby zajmować fachowcom cennego czasu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Najwyżej, jak już temperatury wrócą do porządnego poziomu wymień filtr paliwa.

Adam
__________________
Cytat z przed ok. 2800 lat:

"Dojechał aż do nich, ale nie wraca, sposób zaś jazdy jest taki jak u Jehu, syna Nimsziego, gdyż jedzie jak szalony."

II Królewska 9;20 (Stary Testament)
AT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2006, 08:24   #6
egon21
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: W-wa i okolice
Postów: 32
Domyślnie

Niestety problem sie dzisiaj rano powtórzył, tylko jest jeszcze gorzej bo gasł mi silnik co kilka minut. Dojechałem do ogrzewanego garażu to może się ogrzeje.
Ale boję się, że cos już mogło nawalić, np. wtryskiwacze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
-------------------------------------------
MKIII 2.0 TDCI 130 KM
egon21 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2006, 19:12   #7
AT
ford::professional
 
Zarejestrowany: 26-06-2004
Skąd: okolice W-wy
Postów: 1,175
Domyślnie

Cytat:
Napisał egon21
Ale boję się, że cos już mogło nawalić, np. wtryskiwacze
Spokojnie, jeżeli nie pozbyłeś się (zużyłeś) tego poprzedniego paliwa, to nic dziwnego, że problem się powtórzył.
Jeżeli masz trochę miejsca w baku, to kup jakiś specyfik obniżający temp. gęstnienia ON, wlej go i zatankuj do pełna na jakiejś sprawdzonej stacji.
Wymień filtr paliwa.
Jeżeli po tych operacjach i przy wyższych temperaturach (jakie podobno lada dzień nadejdą) będziesz nadal miał problemy, to znaczy, że to nie problem zamarzającego paliwa - wtedy zaczniesz się stresować.

Adam
__________________
Cytat z przed ok. 2800 lat:

"Dojechał aż do nich, ale nie wraca, sposób zaś jazdy jest taki jak u Jehu, syna Nimsziego, gdyż jedzie jak szalony."

II Królewska 9;20 (Stary Testament)
AT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2006, 21:52   #8
wadziu
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-10-2005
Skąd: Tychy
Postów: 35
Domyślnie Re: TDCI i zamarzające paliwo?

Witam,
A tO mignięcie pojawiło sie 1 raz, czy kiedy to miałeś?
Tez kiedy przy chyba - 13 migneła mi kontrolka i od tamtej pory spokoj, ciekawe czy to paliwo w takich temperaturach czy wtryski....
czekamy na twoje obserwacje jak bedzie cieplej ,
pzdr
wadziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2006, 21:59   #9
Marek92248
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 05-06-2004
Skąd: Gdańsk
Postów: 327
Domyślnie

Mondziak tankowany tylko na Lotos'ie i żadnych problemów pomimo tego, że stał od piatku nie odpalany pod chmurką. Takze moze faktycznie paliwko trefne. Ale nie powiem automat trochę dzisiaj głupiał. Biegi mu się troszkę mieszały.
__________________
Mondeo 2,0 TDCi 5-Tronic Ghia Executive Platinum 11/2003r.
Opel Frontera 2,2 16V Sport 1999R
Marek92248 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2006, 22:12   #10
egon21
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-09-2004
Skąd: W-wa i okolice
Postów: 32
Domyślnie

W końcu podjechałem do fachowca i okazało się, że poszły świecie żarowe (podobno to teraz częsta usterka we wszystkich markach) no i filtr paliwa poszedł do wymiany, bo się zatkał. Z tych powodów były kłopoty z zapalaniem, miganie kontrolki i dławienie się przy braku paliwa.
Specyfików żadnych do paliwa nie dolewałem, jedynie dotankowałem nowe do pełna no i zobaczymy, czy tę noc przetrwa.
Z tego wynika, że paliwo sprzedają badziewne :x , a świece żarowe się szybciej zużywają na dużym mrozie.
__________________
-------------------------------------------
MKIII 2.0 TDCI 130 KM
egon21 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:50.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.