Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-05-2010, 22:35   #1
mlk
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-05-2010
Model: Focus II sedan
Silnik: 1.6 benzyna 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 20
Cool P2303 Błąd cewki

Witajcie,

Komputer pokazuje błąd P2303 (diagnostyka w ASO)
co wskazuje na zwarcie w uzwojeniu pierwotnym cewki.
Cewka została wymieniona na nową oryginalną, błąd dalej występuje nie da się go wykasować więc przyczyna istnieje ciągle. Pytanie, co może ją powodować?
ASO twierdzi że mogą szukać, ale znając ich to każą pół silnika wymienić i zabulić majątek a przyczyna pewnie jest drobna w stylu przetarty kabelek...
Ktoś się z tym spotkał może?
Aha, objawów nie ma żadnych.

Z góry dzięki.

mlk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2013, 21:35   #2
mitikas
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-03-2010
Skąd: Kalisz
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 16V TiVCT Benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 10
Domyślnie Odp: P2303 Błąd cewki

Do wszystkich, którzy walczą z falującymi obrotami i spadkami mocy.
Rozpoczęło się niewinnie od spadku mocy rano, ale zanikało.
Potem delikatne przerywanie i szarpanie przy redukcji biegu ( dla osób nie związanych wygląda jak z byt szybkie puszczenie sprzęgła).
Kontrolka silnika na żółtym tle ( to lubię najbardziej bo dojenie po podłączeniu do komputera za nic.....za wiedzę i sprzęt tak, ale w większości przypadku wykasowanie błędu i do następnego razu) Błąd P2303 nie tłumaczę co wskazanie na cewkę. Ale może być kilka innych przyczyn.
Zacząłem od wymiany przewodów i świec brak poprawy.
Przepłukany przepływowy czujnik powietrza- brak reakcji.
Cewka zapłonowa wymontowana sprawdzona oporność OK, zamontowana ponownie i jest gorzej niż przed zdjęciem, silnik jak pijany przy przyspieszeniu lepiej bo nim tak nie rzuca, ale brak mocy ledwo co do pracy nie pojechałem.
Kolejne podejście bo nie dałem się pokonać bez walki ( miałem zamawiać nową cewkę sprawdzałem starą czy gdzieś nie widać przebić) i co przy odłączeniu przewodów od cewki ten ostatni wyskoczył z wtyczki po prostu się wysunął. Dojechałem do mechanika ostatkiem sił bo wypadał mi dwa razy.
polutowane (prowizorka) ale autko odzyskało dawną werwę. Te przewody są mocno naciągnięte i pewnikiem przez to mogą się poluzować warto sprawdzić przed wymianą kolejnych elementów a zmiany może nie być.
Pozdrawiam wszystkich walczących z falującymi obrotami.
Gdzie mogę dostać wtyczkę do cewki co by moją prowizorkę zdemontować?
I jaki to może być koszt?
mitikas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-06-2013, 09:06   #3
mlk
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-05-2010
Model: Focus II sedan
Silnik: 1.6 benzyna 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 20
Domyślnie Odp: P2303 Błąd cewki

Miałem ten sam błąd - wymiana cewki nie pomogła, check engine, wymiana kabli nie pomogła, kiedyś prawie zgasł więc wkurzony odpiąłem kostkę cewki i zapiąłem - check engine zgasł auto jak nowe. Przyczyna - luzujące się od temperatury styki kostki cewki, pomogło napchanie smaru miedzianego do styków kostki (który przewodzi tylko w miejscu docisków więc zwarcia nie zrobi jak się wydostanie), od ponad roku żadnych problemów.

a ASO chciało wymienić pół samochodu...
mlk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2015, 21:17   #4
pawe99
ford::amateur
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 24-05-2012
Model: Focus II kombi
Silnik: 1.6 benzyna Ti-VCT
Rocznik: 2006
Postów: 2
Domyślnie Odp: P2303 Błąd cewki

Miałem podobne problemy występował błąd P2303.
Wymian świec, kabli WN oraz cewki na nową pomogło na ponad pół roku. Stara cewka wytrzymała 8 lat. Czy jest to możliwe aby nowa cewka wytrzymała taki krótki okres czasu? Po przeczytaniu waszych wątków proszę o podpwiedz jak sprawdzić cewkę, opis krok po kroku (próbowałem to sprawdzić multimetrem ale coś mi nie wychodziło).Gdzie dokładnie wprowadzić smar miedziany.Jeśli te podpowiedzi nie pomogą to zostanie kupiona kolejna nowa cewka. Ach jeszcze pytanko Czy odpalanie kolegi na kable mogło uszkodzić moją cewkę ?

Poz.
pawe99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
cewka zapłonowa



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:05.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.