|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-05-2010, 22:35 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-05-2010
Model: Focus II sedan
Silnik: 1.6 benzyna 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 20
|
P2303 Błąd cewki
Witajcie,
Komputer pokazuje błąd P2303 (diagnostyka w ASO) co wskazuje na zwarcie w uzwojeniu pierwotnym cewki. Cewka została wymieniona na nową oryginalną, błąd dalej występuje nie da się go wykasować więc przyczyna istnieje ciągle. Pytanie, co może ją powodować? ASO twierdzi że mogą szukać, ale znając ich to każą pół silnika wymienić i zabulić majątek a przyczyna pewnie jest drobna w stylu przetarty kabelek... Ktoś się z tym spotkał może? Aha, objawów nie ma żadnych. Z góry dzięki. |
06-06-2013, 21:35 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-03-2010
Skąd: Kalisz
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6 16V TiVCT Benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 10
|
Odp: P2303 Błąd cewki
Do wszystkich, którzy walczą z falującymi obrotami i spadkami mocy.
Rozpoczęło się niewinnie od spadku mocy rano, ale zanikało. Potem delikatne przerywanie i szarpanie przy redukcji biegu ( dla osób nie związanych wygląda jak z byt szybkie puszczenie sprzęgła). Kontrolka silnika na żółtym tle ( to lubię najbardziej bo dojenie po podłączeniu do komputera za nic.....za wiedzę i sprzęt tak, ale w większości przypadku wykasowanie błędu i do następnego razu) Błąd P2303 nie tłumaczę co wskazanie na cewkę. Ale może być kilka innych przyczyn. Zacząłem od wymiany przewodów i świec brak poprawy. Przepłukany przepływowy czujnik powietrza- brak reakcji. Cewka zapłonowa wymontowana sprawdzona oporność OK, zamontowana ponownie i jest gorzej niż przed zdjęciem, silnik jak pijany przy przyspieszeniu lepiej bo nim tak nie rzuca, ale brak mocy ledwo co do pracy nie pojechałem. Kolejne podejście bo nie dałem się pokonać bez walki ( miałem zamawiać nową cewkę sprawdzałem starą czy gdzieś nie widać przebić) i co przy odłączeniu przewodów od cewki ten ostatni wyskoczył z wtyczki po prostu się wysunął. Dojechałem do mechanika ostatkiem sił bo wypadał mi dwa razy. polutowane (prowizorka) ale autko odzyskało dawną werwę. Te przewody są mocno naciągnięte i pewnikiem przez to mogą się poluzować warto sprawdzić przed wymianą kolejnych elementów a zmiany może nie być. Pozdrawiam wszystkich walczących z falującymi obrotami. Gdzie mogę dostać wtyczkę do cewki co by moją prowizorkę zdemontować? I jaki to może być koszt? |
07-06-2013, 09:06 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-05-2010
Model: Focus II sedan
Silnik: 1.6 benzyna 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 20
|
Odp: P2303 Błąd cewki
Miałem ten sam błąd - wymiana cewki nie pomogła, check engine, wymiana kabli nie pomogła, kiedyś prawie zgasł więc wkurzony odpiąłem kostkę cewki i zapiąłem - check engine zgasł auto jak nowe. Przyczyna - luzujące się od temperatury styki kostki cewki, pomogło napchanie smaru miedzianego do styków kostki (który przewodzi tylko w miejscu docisków więc zwarcia nie zrobi jak się wydostanie), od ponad roku żadnych problemów.
a ASO chciało wymienić pół samochodu... |
28-11-2015, 21:17 | #4 |
ford::amateur
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 24-05-2012
Model: Focus II kombi
Silnik: 1.6 benzyna Ti-VCT
Rocznik: 2006
Postów: 2
|
Odp: P2303 Błąd cewki
Miałem podobne problemy występował błąd P2303.
Wymian świec, kabli WN oraz cewki na nową pomogło na ponad pół roku. Stara cewka wytrzymała 8 lat. Czy jest to możliwe aby nowa cewka wytrzymała taki krótki okres czasu? Po przeczytaniu waszych wątków proszę o podpwiedz jak sprawdzić cewkę, opis krok po kroku (próbowałem to sprawdzić multimetrem ale coś mi nie wychodziło).Gdzie dokładnie wprowadzić smar miedziany.Jeśli te podpowiedzi nie pomogą to zostanie kupiona kolejna nowa cewka. Ach jeszcze pytanko Czy odpalanie kolegi na kable mogło uszkodzić moją cewkę ? Poz. |
Tagi |
cewka zapłonowa |
|
|