Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-05-2010, 18:41   #1
raakim
 
Postów: n/a
Domyślnie Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości

Witam
Byłem wczoraj oglądnąć jedno autko i wizualnie wygląda oki ale mam parę wątpliwości. Porobilem foty
(niestety fonem ale coś tak widać) o co dokladnie chodzi i prosiłbym żeby szanowne gremium odniosło się
to tego co poniżej. Dodam jeszcze że przebieg auta to 222k km, silniczek 2.0 i na pierwszy rzut przebieg
wygląda na autentyczny a nawet mółgy buć spokojnie o 100tys mniejszy i nic byn a to nie wskazywało.
1. Kierownica jest obszyta skóra tyle że jej stan nie wskazuje na taki przebieg - żadnych przetarć nawet
na szwach. Ogólnie całe wnętrze nie wykazuje jakiś śladów zużycia (wygląda jakby auto miało przejechane
może 80-100k km).
2. Lewarek też nie wygląda na zmaltretowany.
3. Jak widać na jedej z fotek silnik w okolicach paska klinowego jest zapocony olejem - mam pytanie czy
jest to jakaś poważna sprawa a jeśli tak to na ile. Swoją drogą oglądałem w środę podobne autko tyle że
z silnikiem 1,8 125KM i też w tym miejscu był mokry więc może to jakiś standart w tym modelu.
4. Rdza w komorze silnika - jak widać na fotkach łby śrub sa skorodowane - czy może to być spowodowane
tym bardziej że reszta silnika wygląda oki. Poza tym tarcze też są pokryte rudą ...
Poniżej fotki :

Kierownica - http://www.republika.pl/raakim_pl/ster.jpg
Lewarek - http://www.republika.pl/raakim_pl/bieg.jpg
Silnik - http://www.republika.pl/raakim_pl/oil.jpg
Ruda - http://www.republika.pl/raakim_pl/rdza.jpg
Ruda - http://www.republika.pl/raakim_pl/rdza2.jpg
Ruda - http://www.republika.pl/raakim_pl/front.jpg
Ruda na tarczach - http://www.republika.pl/raakim_pl/kolo.jpg
No i przebieg - http://www.republika.pl/raakim_pl/km.jpg

PS. Mam jeszcze takie pytanko - jak sprawdzam sobie autka w fordetis to przy jednym wyskakuje wersja E50
a przy innym E46 mimo że oba autka są z 2004r i oba kombi - wie ktoś cokolwiek na ten temat ??
PS2. Jeśli niewłaściwy dział to proszę przenieść


Ostatnio edytowane przez raakim ; 21-05-2010 o 18:43
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2010, 19:12   #2
Bartosz76
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: Wawa
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi "130KM"
Rocznik: 2005
Postów: 47
Domyślnie Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości

Nie jestem ekspertem ale na moją logikę to ta rdza na tarczach może być od tego, że stał długo rozbity przy w jakimś komisie nim ktoś go kupił, wyklepał i teraz sprzedaje.

Z kolei rdza na śrubach przy silniku, na mój gust, to oznaka tego że silnik się nigdzie nie "poci" i ogólnie ma dobrą szczelność - wiadomo, "zapocony", zaolejony silnik nie ma rdzy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Kierownica i lewarki czy mieszki przy lewarku, a także pedały i nakładki na pedały to najczęściej wymieniane przez handlarzy rzeczy przed sprzedażą. Są tanie, a robią wiele dobrego (lub nie) dla wizerunku auta.

Podeślij jeśli chcesz VIN to w tygodniu mogę Ci rozkodować i podać jakieś info o modelu.
__________________
166 KM ; 416 Nm chip - warto!
Bartosz76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2010, 19:34   #3
maestro06
ford::professional
 
Avatar maestro06
 
Zarejestrowany: 02-11-2008
Skąd: Opole
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDDI by VTECH
Rocznik: 2002
Postów: 1,343
Domyślnie Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości

odn kierownicy itp to tak jak kolega wyżej napisał, ale co do tarcz, to nie oznacza, że auto było bite itp, po prostu wystarczy nie jeździć przez tydzień i niech w tym czasie popada deszcz, to na tarczach od razu zacznie się pojawiać ruda, kwestia tego że musiałbyś sprawdzić stan klocków hamulcowych oraz przejechać się autem i sprawdzić czy dobrze działają i czy przy mocniejszym hamowaniu nie ma bić na pedale i kierownicy...
no i przy wyłączonym aucie pod pompuj hamulec i jeśli na sztywnym pedale będzie uciekał powoli w dół tzn że pompka hamulcowa jest na wyjściu.
maestro06 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2010, 19:47   #4
mondek
ford::beginner
 
Avatar mondek
 
Zarejestrowany: 06-12-2008
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 33
Domyślnie Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości

raakim po tych fotkach ciężko ocenić przeszłość auta. Moim zdaniem lepiej by było gdybyś pokazał autko w całej okazałości i wtedy można by się wypowiedzieć np czy nie było zmieniane cos z przed lifta na lifta i odwrotnie co MOGŁOBY świadczyć o wypadkowościGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. poza tym rdza na tarczach nic nie znaczy. Może poprostu już długo stać bo np gościu go sprzedaje i sprzedać nie może. Najlepiej by było gdybyś pokazał zdjęcia całej konsoli i przodu czy tyłu autka.
Seria oznacze wyposażenie :
seria 20 - Ambiente
seria 40 - Tred
seria 46 - Ghia oznaczenie po lifcie (nie jestem na 100 % pewien)
seria 50 - Ghia oznaczenie przed liftem (nie jestem na 100 % pewien)
seria 56 - Titanium
seria 60 - Titanium X

Ostatnio edytowane przez mondek ; 21-05-2010 o 19:53
mondek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2010, 19:59   #5
Rijndael
ford::professional
 
Zarejestrowany: 24-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 1,175
Domyślnie Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości

Lewarek i być może kierownica były pewnie wymienione, ale to o niczym nie musi świadczyć, może ktoś wymienił dla siebie bo go denerwowały zużyte. Tarcze rdzewieją jak auto dłużej postoi niejeżdżone.
Rijndael jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2010, 20:00   #6
Rijndael
ford::professional
 
Zarejestrowany: 24-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 1,175
Domyślnie Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości

Cytat:
Napisał mondek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
seria 46 - Ghia oznaczenie po lifcie (nie jestem na 100 % pewien)
seria 50 - Ghia oznaczenie przed liftem (nie jestem na 100 % pewien)
A nie jest tak, ze 46 to Ghia, a 50 Ghia X? Ale też pewny nie jestem...
Rijndael jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2010, 20:15   #7
mondek
ford::beginner
 
Avatar mondek
 
Zarejestrowany: 06-12-2008
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 33
Domyślnie Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości

z tego co wiem to Ghia różniła się numerem z przed lifu i po. Może to być tak że po lifcie było to tak:
46 Ghia
50 Ghia X
przed liftem:
50- ghia
mondek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2010, 20:38   #8
raakim
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości

A więc odnośnie wersji :
seria 46 to jest to auto : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12587515 z numer vin rok prod. 20.02.2004
seria 50 to jest to auto : http://moto.allegro.pl/item104023090...po_lifcie.html i z vin wychodzi rok prod 8.12.2005.
Jeśli chodzi o foty to są to foty tego pierwszego auta.
Co do tarcz to wiem że jak jest wilgotno to i po 2 dniach zaczyna być widać rudą na nich więc nie ma z tym problemu - zastanawia mie rdza na srubach w komorze silnika oraz to pocenie się silnika.
Co do kierownicy i lewarku to np tu : http://moto.allegro.pl/item105045323...zja_tanio.html mamy mondka z 2005 r z przebiegiem 200tys km (a widać że sprzedający dość dokładnie i bez sciemniania opisał stan auta) i kierownica też obszyta skóra i nie widać żeby była schetana...
O tym żeby zajechać z nim ewentualnie na serwis nie trzeba mnie przekonywać - w razie zakupu będzie to pierwsza rzecz którą zrobię.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2010, 02:06   #9
macslad
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 21-02-2009
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo Mk3 kombi Ghia
Silnik: 2.0 Pb
Rocznik: 2004
Postów: 376
Domyślnie Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości

U mnie lewarek i kierownica są w podobnym stanie (lewy srebrny plastik też mam podobnie wytarty) a mam ponad 190 tys. nalatane. Ja tam nic szczególnego w nich nie znajduję. Zużycie adekwatne do przebiegu tych 220tys.

Pozdr.
macslad jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2010, 08:58   #10
mch12
ford::advanced
 
Avatar mch12
 
Zarejestrowany: 09-02-2009
Skąd: W-wa,Pr.Płn
Model: mondeo kombi
Silnik: 2,0 tdci (FL),webasto
Rocznik: 2003,XII,2004
Postów: 371
Domyślnie Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości

u mnie kierownica ( no może ciut widac gdzie najczęściej trzymam fajerę) i gałka od biegów nie maja śladów zużycia choc mam nabujane 175 tys. i nic nie było wymieniane,
co do śrub to mi się wydaje że oryginały nie powinny rdzewieć , u mnie się nigdzie nie poci i nie widać wyraźnej rdzy na śrubach - moim zdaniem auto było bite i jest odpicowane
mch12 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:06.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.