|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-05-2010, 18:41 | #1 |
Postów: n/a
|
Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości
Witam
Byłem wczoraj oglądnąć jedno autko i wizualnie wygląda oki ale mam parę wątpliwości. Porobilem foty (niestety fonem ale coś tak widać) o co dokladnie chodzi i prosiłbym żeby szanowne gremium odniosło się to tego co poniżej. Dodam jeszcze że przebieg auta to 222k km, silniczek 2.0 i na pierwszy rzut przebieg wygląda na autentyczny a nawet mółgy buć spokojnie o 100tys mniejszy i nic byn a to nie wskazywało. 1. Kierownica jest obszyta skóra tyle że jej stan nie wskazuje na taki przebieg - żadnych przetarć nawet na szwach. Ogólnie całe wnętrze nie wykazuje jakiś śladów zużycia (wygląda jakby auto miało przejechane może 80-100k km). 2. Lewarek też nie wygląda na zmaltretowany. 3. Jak widać na jedej z fotek silnik w okolicach paska klinowego jest zapocony olejem - mam pytanie czy jest to jakaś poważna sprawa a jeśli tak to na ile. Swoją drogą oglądałem w środę podobne autko tyle że z silnikiem 1,8 125KM i też w tym miejscu był mokry więc może to jakiś standart w tym modelu. 4. Rdza w komorze silnika - jak widać na fotkach łby śrub sa skorodowane - czy może to być spowodowane tym bardziej że reszta silnika wygląda oki. Poza tym tarcze też są pokryte rudą ... Poniżej fotki : Kierownica - http://www.republika.pl/raakim_pl/ster.jpg Lewarek - http://www.republika.pl/raakim_pl/bieg.jpg Silnik - http://www.republika.pl/raakim_pl/oil.jpg Ruda - http://www.republika.pl/raakim_pl/rdza.jpg Ruda - http://www.republika.pl/raakim_pl/rdza2.jpg Ruda - http://www.republika.pl/raakim_pl/front.jpg Ruda na tarczach - http://www.republika.pl/raakim_pl/kolo.jpg No i przebieg - http://www.republika.pl/raakim_pl/km.jpg PS. Mam jeszcze takie pytanko - jak sprawdzam sobie autka w fordetis to przy jednym wyskakuje wersja E50 a przy innym E46 mimo że oba autka są z 2004r i oba kombi - wie ktoś cokolwiek na ten temat ?? PS2. Jeśli niewłaściwy dział to proszę przenieść Ostatnio edytowane przez raakim ; 21-05-2010 o 18:43 |
21-05-2010, 19:12 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: Wawa
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi "130KM"
Rocznik: 2005
Postów: 47
|
Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości
Nie jestem ekspertem ale na moją logikę to ta rdza na tarczach może być od tego, że stał długo rozbity przy w jakimś komisie nim ktoś go kupił, wyklepał i teraz sprzedaje.
Z kolei rdza na śrubach przy silniku, na mój gust, to oznaka tego że silnik się nigdzie nie "poci" i ogólnie ma dobrą szczelność - wiadomo, "zapocony", zaolejony silnik nie ma rdzy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kierownica i lewarki czy mieszki przy lewarku, a także pedały i nakładki na pedały to najczęściej wymieniane przez handlarzy rzeczy przed sprzedażą. Są tanie, a robią wiele dobrego (lub nie) dla wizerunku auta. Podeślij jeśli chcesz VIN to w tygodniu mogę Ci rozkodować i podać jakieś info o modelu.
__________________
166 KM ; 416 Nm chip - warto! |
21-05-2010, 19:34 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 02-11-2008
Skąd: Opole
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDDI by VTECH
Rocznik: 2002
Postów: 1,343
|
Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości
odn kierownicy itp to tak jak kolega wyżej napisał, ale co do tarcz, to nie oznacza, że auto było bite itp, po prostu wystarczy nie jeździć przez tydzień i niech w tym czasie popada deszcz, to na tarczach od razu zacznie się pojawiać ruda, kwestia tego że musiałbyś sprawdzić stan klocków hamulcowych oraz przejechać się autem i sprawdzić czy dobrze działają i czy przy mocniejszym hamowaniu nie ma bić na pedale i kierownicy...
no i przy wyłączonym aucie pod pompuj hamulec i jeśli na sztywnym pedale będzie uciekał powoli w dół tzn że pompka hamulcowa jest na wyjściu. |
21-05-2010, 19:47 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-12-2008
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 33
|
Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości
raakim po tych fotkach ciężko ocenić przeszłość auta. Moim zdaniem lepiej by było gdybyś pokazał autko w całej okazałości i wtedy można by się wypowiedzieć np czy nie było zmieniane cos z przed lifta na lifta i odwrotnie co MOGŁOBY świadczyć o wypadkowościGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. poza tym rdza na tarczach nic nie znaczy. Może poprostu już długo stać bo np gościu go sprzedaje i sprzedać nie może. Najlepiej by było gdybyś pokazał zdjęcia całej konsoli i przodu czy tyłu autka.
Seria oznacze wyposażenie : seria 20 - Ambiente seria 40 - Tred seria 46 - Ghia oznaczenie po lifcie (nie jestem na 100 % pewien) seria 50 - Ghia oznaczenie przed liftem (nie jestem na 100 % pewien) seria 56 - Titanium seria 60 - Titanium X Ostatnio edytowane przez mondek ; 21-05-2010 o 19:53 |
21-05-2010, 19:59 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 24-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 1,175
|
Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości
Lewarek i być może kierownica były pewnie wymienione, ale to o niczym nie musi świadczyć, może ktoś wymienił dla siebie bo go denerwowały zużyte. Tarcze rdzewieją jak auto dłużej postoi niejeżdżone.
|
21-05-2010, 20:00 | #6 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 24-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 1,175
|
Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości
Cytat:
|
|
21-05-2010, 20:15 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-12-2008
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 33
|
Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości
z tego co wiem to Ghia różniła się numerem z przed lifu i po. Może to być tak że po lifcie było to tak:
46 Ghia 50 Ghia X przed liftem: 50- ghia |
21-05-2010, 20:38 | #8 |
Postów: n/a
|
Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości
A więc odnośnie wersji :
seria 46 to jest to auto : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12587515 z numer vin rok prod. 20.02.2004 seria 50 to jest to auto : http://moto.allegro.pl/item104023090...po_lifcie.html i z vin wychodzi rok prod 8.12.2005. Jeśli chodzi o foty to są to foty tego pierwszego auta. Co do tarcz to wiem że jak jest wilgotno to i po 2 dniach zaczyna być widać rudą na nich więc nie ma z tym problemu - zastanawia mie rdza na srubach w komorze silnika oraz to pocenie się silnika. Co do kierownicy i lewarku to np tu : http://moto.allegro.pl/item105045323...zja_tanio.html mamy mondka z 2005 r z przebiegiem 200tys km (a widać że sprzedający dość dokładnie i bez sciemniania opisał stan auta) i kierownica też obszyta skóra i nie widać żeby była schetana... O tym żeby zajechać z nim ewentualnie na serwis nie trzeba mnie przekonywać - w razie zakupu będzie to pierwsza rzecz którą zrobię. |
22-05-2010, 02:06 | #9 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-02-2009
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo Mk3 kombi Ghia
Silnik: 2.0 Pb
Rocznik: 2004
Postów: 376
|
Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości
U mnie lewarek i kierownica są w podobnym stanie (lewy srebrny plastik też mam podobnie wytarty) a mam ponad 190 tys. nalatane. Ja tam nic szczególnego w nich nie znajduję. Zużycie adekwatne do przebiegu tych 220tys.
Pozdr. |
22-05-2010, 08:58 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 09-02-2009
Skąd: W-wa,Pr.Płn
Model: mondeo kombi
Silnik: 2,0 tdci (FL),webasto
Rocznik: 2003,XII,2004
Postów: 371
|
Odp: Weryfikacja stanu technicznego - kilka wątpliwości
u mnie kierownica ( no może ciut widac gdzie najczęściej trzymam fajerę) i gałka od biegów nie maja śladów zużycia choc mam nabujane 175 tys. i nic nie było wymieniane,
co do śrub to mi się wydaje że oryginały nie powinny rdzewieć , u mnie się nigdzie nie poci i nie widać wyraźnej rdzy na śrubach - moim zdaniem auto było bite i jest odpicowane |