|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-09-2008, 23:00 | #21 |
ford::advanced
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Włocławek
Model: Ranger Wildtruck
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2021
Postów: 490
|
Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?
Oczywiście zakładasz również że kolega zadający tak iście inżynierskie pytanie zna doskonale budowę silnika swojego auta i wie czy smok jest blisko końca bagnetu czy może daleko i jest w stanie również wywnioskować co będzie leprze dla jego auta na pochyłości minimum czy max na miarce :573:
Gwoli wyjaśnienia pompa olejowa się nie zapowietrza, a smok ma z reguły tak wielką powierzchnie, że nawet duży przechył daje radę by go zamoczyć w magicznej cieczy zwanej olejem. Jeśli konstruktorzy przewidują dla auta zdolność pokonywania wzniesień tak dużą (odporność na przewrócenie się auta i umiejętność zjazdu/podjazdu), że klasyczny układ smarowania mógł by mieć problemy to stosują układ z suchą miską olejową... Więc jeśli konstruktorzy silnika do mondeo stwierdzili, że tak jest dobrze to znaczy że jest dobrze. I nie trzeba przed odpaleniem auta na pochyłości dolewać oleju by potem go spuścić i tak codziennie :565:
__________________
Do zabawy: MMC Pajero II 4d56IT asb '98 na '33x12,5x16 simex m/t Na czarne: jak w opisie + LEXUS RX 450hL 2018 |
26-09-2008, 18:09 | #22 | ||
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-08-2008
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1.8 zetec 125km
Rocznik: 2003
Postów: 26
|
Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?
Panowie, czytając z zaciekawieniem Waszą dyskusję zmusiłem się do sprawdzenia faktycznego stanu ojeju w poziomie jak i na podjeździe. Samochód w poziomie>> bagnet pokazuje 1/4 powyżej min (swoją drogą to chyba za mało o 1/4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) natomiast stojąc na podjeździe przodem wskazanie było poniżej min, parkowanie tyłem>> ok 1/2 i nic w tym dziwnego bo to czysta fizyka.
Cytat:
Na koniec mała dygresja co do palić i jechać czy palić i czekać... uważam że odpowiedz narzuca się sama i zwolennicy teorii palić i jechać też ją stosują ponieważ nie przypuszczam żeby jeździli z oblodzonymi szybami czytaj widocznością równą zeru więc czekają... Pozdrawiam :fcp4 |
||
26-09-2008, 18:44 | #23 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Poznań
Model: MK4 Kombi
Silnik: 2,2 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 239
|
Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?
Zastanówcie się , gdyby odmienne od poziomego ustawienie samochodu miało wpływ na pracę pompy i smarowanie to strach pomyśleć, co mogłoby się wydarzyć podczas jazdy w górach. Bardzo długi (i ciężki) podjazd ( a takich w samej europie nie brakuje) SPOWODOWAŁBY ZATARCIE silnika :fcp27 .a tak nie bywa, czyli bez paniki :fcp26
|
26-09-2008, 19:18 | #24 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-01-2007
Skąd: Opoczno
Model: Mondeo
Silnik: 1.6 B+LPG
Rocznik: 1993
Postów: 31
|
Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?
Cytat:
|
|
26-09-2008, 19:19 | #25 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-08-2008
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1.8 zetec 125km
Rocznik: 2003
Postów: 26
|
Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?
jamax w założeniu tego tematu nie było obaw na żywotność silnika podczas jazdy po górkę, nawet parkowanie pod nachyleniem uważam za bezpieczne, chodziło mi raczej o czystą teorię jakie ustawienie samochodu pod kątem (przodem czy tyłem) przy rozruchu jest mniej dokuczliwe dla autka jeżeli w ogóle ma to znaczenie....
Jednocześnie obiecuje o ile admini pozwolą, wyjaśnić tą zagadkę zdając się na specjalistów... Cytat:
jeżeli uzyskam odpowiedz podzielę się na forum Pozdrawiam |
30-09-2008, 08:44 | #26 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?
Cytat:
Ja najpierw skrobię, odśnieżam a potem odpalam i odjeżdżam :fcp2 Tym bardziej, że aby mieć całkiem suche szyby, musiałbym czekać z pół godziny, aż silnik złapie temperaturę i dmuchawa zacznie dawać ciepłe powietrze. W autach japońskich jest fajna sprawa, bo tam nagrzewnica hula od razu - 2-3 sekundy i leci ciepło. Albo jak moja żona - wieczór ustawia Webasto, rano schodzi, machnie wycieraczkami, żeby zdjąć wodę z szyby i odjeżdża Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Generalnie robię tak: Zapłon, czekam aż pogasną kontrolki (głownie ta od świec - przy dużych mrozach gaśnie jako ostatnia), odpalam, włączam światła, zapinam pasy i jazda. Radio, i nawiew (jeśli trzeba) już po ruszeniu (szkoda obciążać poborem prądu aku od razu. Daję chwilę na rozpęd - ładowanie). Oczywiście w opisanym wcześniej przypadku zaparowanych szyb, czekam zanim odjadę. Ale to rzadko, bo szyby parują mi tylko jak jest duża wilgoć. I odparowywują w momencie.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT Fordy otaczają mnie |
|
30-09-2008, 12:20 | #27 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?
Cytat:
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT Fordy otaczają mnie |
|
01-10-2008, 09:43 | #28 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Poznań
Model: MK4 Kombi
Silnik: 2,2 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 239
|
Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?
Widzę ,że problem :fcp2 zostanie rozwiany w sposób naukowy. Co do odpalania - wsiadam, pasy, rozrusznik, światła i ruszam.Tak było ,jest i będzie :fcp2
|
02-10-2008, 22:24 | #29 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-08-2008
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1.8 zetec 125km
Rocznik: 2003
Postów: 26
|
Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?
Cytat:
Pozdrawiam |
|