Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-09-2008, 23:00   #21
polaff
ford::advanced
 
Avatar polaff
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Włocławek
Model: Ranger Wildtruck
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2021
Postów: 490
Domyślnie Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?

Oczywiście zakładasz również że kolega zadający tak iście inżynierskie pytanie zna doskonale budowę silnika swojego auta i wie czy smok jest blisko końca bagnetu czy może daleko i jest w stanie również wywnioskować co będzie leprze dla jego auta na pochyłości minimum czy max na miarce :573:

Gwoli wyjaśnienia pompa olejowa się nie zapowietrza, a smok ma z reguły tak wielką powierzchnie, że nawet duży przechył daje radę by go zamoczyć w magicznej cieczy zwanej olejem. Jeśli konstruktorzy przewidują dla auta zdolność pokonywania wzniesień tak dużą (odporność na przewrócenie się auta i umiejętność zjazdu/podjazdu), że klasyczny układ smarowania mógł by mieć problemy to stosują układ z suchą miską olejową...
Więc jeśli konstruktorzy silnika do mondeo stwierdzili, że tak jest dobrze to znaczy że jest dobrze.
I nie trzeba przed odpaleniem auta na pochyłości dolewać oleju by potem go spuścić i tak codziennie :565:

__________________
Do zabawy: MMC Pajero II 4d56IT asb '98 na '33x12,5x16 simex m/t
Na czarne: jak w opisie + LEXUS RX 450hL 2018
polaff jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2008, 18:09   #22
Reset32
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-08-2008
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1.8 zetec 125km
Rocznik: 2003
Postów: 26
Domyślnie Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?

Panowie, czytając z zaciekawieniem Waszą dyskusję zmusiłem się do sprawdzenia faktycznego stanu ojeju w poziomie jak i na podjeździe. Samochód w poziomie>> bagnet pokazuje 1/4 powyżej min (swoją drogą to chyba za mało o 1/4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) natomiast stojąc na podjeździe przodem wskazanie było poniżej min, parkowanie tyłem>> ok 1/2 i nic w tym dziwnego bo to czysta fizyka.
Cytat:
Napisał Schem
Cytat:
Napisał bary
Myślę, że konstruktorzy pomyśleli, o tym,
że auto może być eksploatowane w wysokich górach,
a tam różnie parkowane są pojazdy.
Też tak uważam - ważne, żebyśmy mieli odpowiedni poziom oleju i auto sobie poradzi.
Skłaniam się do tej myśli, co nie rozwiało moich wątpliwości który sposób parkowania jest mniej uciążliwy dla autka ale to już temat raczej czysto teoretyczny więc podaruje sobie chyba że przy piwku zadam znajomemu który jak czegoś się nie dowie to się nie kładzie spać :fcp2 :fcp2 :fcp2

Na koniec mała dygresja co do palić i jechać czy palić i czekać... uważam że odpowiedz narzuca się sama i zwolennicy teorii palić i jechać też ją stosują ponieważ nie przypuszczam żeby jeździli z oblodzonymi szybami czytaj widocznością równą zeru więc czekają...

Pozdrawiam :fcp4
Reset32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2008, 18:44   #23
jamax
ford::advanced
 
Avatar jamax
 
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Poznań
Model: MK4 Kombi
Silnik: 2,2 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 239
Domyślnie Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?

Zastanówcie się , gdyby odmienne od poziomego ustawienie samochodu miało wpływ na pracę pompy i smarowanie to strach pomyśleć, co mogłoby się wydarzyć podczas jazdy w górach. Bardzo długi (i ciężki) podjazd ( a takich w samej europie nie brakuje) SPOWODOWAŁBY ZATARCIE silnika :fcp27 .a tak nie bywa, czyli bez paniki :fcp26
jamax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2008, 19:18   #24
Vrai
ford::beginner
 
Avatar Vrai
 
Zarejestrowany: 12-01-2007
Skąd: Opoczno
Model: Mondeo
Silnik: 1.6 B+LPG
Rocznik: 1993
Postów: 31
Domyślnie Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?

Cytat:
Napisał jamax
Zastanówcie się , gdyby odmienne od poziomego ustawienie samochodu miało wpływ na pracę pompy i smarowanie to strach pomyśleć, co mogłoby się wydarzyć podczas jazdy w górach. Bardzo długi (i ciężki) podjazd ( a takich w samej europie nie brakuje) SPOWODOWAŁBY ZATARCIE silnika :fcp27 .a tak nie bywa, czyli bez paniki :fcp26
Zgadzam się. I wspomnę tu jeszcze o podjazdach na górne parkingi np. przy marketach - też się kilka razy zastanawiałem czy silnik ma odpowiednie smarowanie, gdy wjeżdzając na taki oglądałem chmurki przez przednią szybę.
Vrai jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2008, 19:19   #25
Reset32
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-08-2008
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1.8 zetec 125km
Rocznik: 2003
Postów: 26
Domyślnie Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?

jamax w założeniu tego tematu nie było obaw na żywotność silnika podczas jazdy po górkę, nawet parkowanie pod nachyleniem uważam za bezpieczne, chodziło mi raczej o czystą teorię jakie ustawienie samochodu pod kątem (przodem czy tyłem) przy rozruchu jest mniej dokuczliwe dla autka jeżeli w ogóle ma to znaczenie....
Jednocześnie obiecuje o ile admini pozwolą, wyjaśnić tą zagadkę zdając się na specjalistów...

Cytat:
Witam Panie Profesorze,
zwracam się z prośbą o wyjaśnienie zarówno mnie jak i innym użytkownikom forum.fordclubpolska.org nurtującego nas tematu. Wspólnie zastanawiamy się jak ma się *rozruch* samochodu (w tym przypadku ford mondeo) do sposobu parkowania, czy ciągłe parkowanie pod pewnym kątem w jakiś sposób może przyczynić się do żywotności silnika/pompy? Jeżeli tak to czy można to minimalnie ograniczyć poprzez parkowanie przodem lub tyłem? Dokładny przebieg rozmowy znajdzie Pan na [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Będę bardzo wdzięczny jeżeli Pan lub Pana pracownicy z katedry wypowiedzą się w tym temacie.

Z poważaniem
użytkownik forum Reset32
powyższa wiadomość została wysłana do szefa Katedry Inżynierii Pojazdów i Transportu w Bydgoszczy
jeżeli uzyskam odpowiedz podzielę się na forum
Pozdrawiam
Reset32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2008, 08:44   #26
Schem
ford::professional
 
Avatar Schem
 
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
Domyślnie Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?

Cytat:
Napisał Reset32
Na koniec mała dygresja co do palić i jechać czy palić i czekać... uważam że odpowiedz narzuca się sama i zwolennicy teorii palić i jechać też ją stosują ponieważ nie przypuszczam żeby jeździli z oblodzonymi szybami czytaj widocznością równą zeru więc czekają...
A widzisz...
Ja najpierw skrobię, odśnieżam a potem odpalam i odjeżdżam :fcp2
Tym bardziej, że aby mieć całkiem suche szyby, musiałbym czekać z pół godziny, aż silnik złapie temperaturę i dmuchawa zacznie dawać ciepłe powietrze.
W autach japońskich jest fajna sprawa, bo tam nagrzewnica hula od razu - 2-3 sekundy i leci ciepło.
Albo jak moja żona - wieczór ustawia Webasto, rano schodzi, machnie wycieraczkami, żeby zdjąć wodę z szyby i odjeżdża Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Generalnie robię tak:
Zapłon, czekam aż pogasną kontrolki (głownie ta od świec - przy dużych mrozach gaśnie jako ostatnia), odpalam, włączam światła, zapinam pasy i jazda.
Radio, i nawiew (jeśli trzeba) już po ruszeniu (szkoda obciążać poborem prądu aku od razu. Daję chwilę na rozpęd - ładowanie).
Oczywiście w opisanym wcześniej przypadku zaparowanych szyb, czekam zanim odjadę. Ale to rzadko, bo szyby parują mi tylko jak jest duża wilgoć. I odparowywują w momencie.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT

Fordy otaczają mnie
Schem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2008, 12:20   #27
Schem
ford::professional
 
Avatar Schem
 
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
Domyślnie Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?

Cytat:
Napisał Reset32
powyższa wiadomość została wysłana do szefa Katedry Inżynierii Pojazdów i Transportu w Bydgoszczy
To Ci muszę powiedzieć, że ostro się wziąłeś za temat :fcp2
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT

Fordy otaczają mnie
Schem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2008, 09:43   #28
jamax
ford::advanced
 
Avatar jamax
 
Zarejestrowany: 04-06-2007
Skąd: Poznań
Model: MK4 Kombi
Silnik: 2,2 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 239
Domyślnie Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?

Widzę ,że problem :fcp2 zostanie rozwiany w sposób naukowy. Co do odpalania - wsiadam, pasy, rozrusznik, światła i ruszam.Tak było ,jest i będzie :fcp2
jamax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2008, 22:24   #29
Reset32
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-08-2008
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1.8 zetec 125km
Rocznik: 2003
Postów: 26
Domyślnie Re: [MK3] Parkowanie na wzniesieniu-ciekawostka?

Cytat:
Napisał Schem
To Ci muszę powiedzieć, że ostro się wziąłeś za temat :fcp2
Niestety nie uzyskałem odpowiedzi, no ale w końcu dopiero co zaczął się rok akademicki może katedra dochodzi po wakacjach :fcp29 :gitara: do siebie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam
Reset32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:14.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.